Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Αποδόμηση του Ναυτικού – Ναυτιλιακού Τομέα των ΕΠΑ.Λ.;


Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 14 Ιούνιος, 2018 - 15:28 | Στην Κατηγορία:

ΕΠΑΛ

            Με αρνητική έκπληξη (κατάπληξη) αλλά και λύπη διαπιστώνουμε ότι συνεχίζονται οι ρυθμίσεις της Πολιτείας για την αποδόμηση του Ναυτικού – Ναυτιλιακού Τομέα των ΕΠΑ.Λ.

            Αρχικά το Υπουργείο Παιδείας προέβη σε εναλλαγή των συντελεστών βαρύτητας μεταξύ των μαθημάτων ειδικότητας αφενός και των μαθημάτων γενικής παιδείας αφετέρου (Μαθηματικά και Νέα Ελληνικά). Η εναλλαγή αυτή, μετά από έντονες αντιδράσεις μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών, δε θα ισχύσει φέτος (απλώς ανεστάλη), αλλά θα ισχύει από του χρόνου και εφεξής.  

Έρχεται τώρα το Υ.Ε.Ν. (Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) με την απόφασή του: Αριθμ. 2231.2-6/41052/2018 να καταργήσει την εισαγωγή των υποψηφίων στις Α.Ε.Ν. (Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού) μέσω του βαθμού του απολυτηρίου την επόμενη σχολική χρονιά 2018-2019 για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Γ΄ Λυκείου (αλλά και τους αποφοίτους των προηγούμενων σχολικών χρονιών), δηλαδή για όσους θα φοιτήσουν στο εκπαιδευτικό έτος 2019-2010 στις Α.Ε.Ν.  Θεσμοθετεί ότι από τούδε και στον εξής η εισαγωγή στις Α.Ε.Ν. θα γίνεται μόνο με εξετάσεις.

Πρέπει να σημειωθεί ότι στο βαθμό του απολυτηρίου προσμετρούνται και οι γνώσεις ξένης γλώσσας, λίαν απαραίτητη για το επάγγελμα του Ναυτικού, αλλά και η θαλάσσια προϋπηρεσία σε εμπορικά πλοία 1.500 ο.χ. (500 κ.ο.χ.) και άνω. Μάλιστα η  προϋπηρεσία αυτή έχει πολύ μεγάλη βαρύτητα στο συνολικό βαθμό (από 1.200 μόρια έως και 5.400 μόρια).

Όταν ανακοινώνονται κάποιες αλλαγές από την Πολιτεία, δεν μπορεί να ανακοινώνονται στα μέσα της σχολικής χρονιάς, όπως συνέβη με την εναλλαγή των συντελεστών βαρύτητας, αλλά ούτε και σε χρονική στιγμή που ανατρέπει τον προγραμματισμό των μαθητών.

Οι μαθητές που φοιτούν σε Ναυτικό – Ναυτιλιακό Τομέα έχουν ως σκοπό να αποκατασταθούν επαγγελματικά μέσω του Ναυτικού επαγγέλματος. Μάλιστα οι εγγραφές στην Α΄ Λυκείου (πέρσι και φέτος e-eggrafes) είναι πάρα πολύ αυξημένες στον Τομέα αυτόν.

Γνωρίζουν εξ αρχής οι μαθητές αυτοί ότι έχουν εναλλακτική διαδρομή για να εισαχθούν στην Α.Ε.Ν. το βαθμό του απολυτηρίου. Έτσι πάρα πολλοί μαθητές ξεκινούν όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για τη λήψη Ναυτικού φυλλαδίου, ώστε να ταξιδέψουν τα καλοκαίρια και μετά την Α΄ Λυκείου, αλλά και μετά από τη Β΄Λυκείου. Παρεμπιπτόντως και απόφοιτοι της Γ΄ Λυκείου «μπαρκάρουν» μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών τους στο Υ.Ε.Ν. που είναι αρχές Αυγούστου (φέτος 9/8). Μάλιστα φέτος και πέρσι τους απαγορεύτηκε να δώσουν και εξετάσεις. Παρόλα αυτά δεν επιχειρούν να δώσουν εξετάσεις και επιλέγουν την εναλλακτική διαδρομή.

Φέτος αρκετοί μαθητές επέλεξαν να δώσουν εξετάσεις. Στην περίπτωση μη εισαγωγής τους να ταξιδέψουν μετά τις εξετάσεις μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών του χρόνου (2019). Η διάρκεια αυτή πρέπει να είναι τουλάχιστον εξήντα (60) ημέρες με μέγιστο όριο τις διακόσιες εβδομήντα (270) ημέρες. Ο σκοπός τους, όπως αναφέρθηκε, είναι να συγκεντρώσουν ικανοποιητική βαθμολογία για να αυξήσουν την πιθανότητα εισαγωγής τους στις Α.Ε.Ν.

 Από τα αναφερθέντα καλείται η Πολιτεία να λάβει υπόψη της ότι δεν πρέπει να ισχύσει η αλλαγή αυτή που «θεσμοθέτησε» ούτε για του χρόνου, δηλαδή το εκπαιδευτικό έτος στις Α.Ε.Ν. 2019-2020, αλλά ούτε για το μεθεπόμενο εκπαιδευτικό έτος (2020-2021).

Θεωρώ ότι δεν πρέπει να ισχύσει η αλλαγή αυτή. Είναι κίνητρο να ταξιδέψουν τα παιδιά μας ώστε να μείνουν στο Ναυτικό επάγγελμα. Πρέπει να γίνει γνωστό ότι αρκετοί εισαγόμενοι στις Α.Ε.Ν. μετά την εγγραφή τους δεν παρακολουθούν ή αποχωρούν σύντομα.  Αυτό βέβαια δε συμβαίνει με τους μαθητές που αποφοίτησαν από το Ναυτικό – Ναυτιλιακό Τομέα. Συμβαίνει κυρίως από απόφοιτους του Γενικού Λυκείου.

Εδώ είναι το παράδοξο: στους μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν στις Α.Ε.Ν. (δηλαδή σε αυτούς που φοιτούν σε Ναυτικό – Ναυτιλιακό Τομέα) δίνεται από την Πολιτεία πολύ μικρό ποσοστό εισαγωγής (8% μέχρι τώρα ή 13% για φέτος ή έστω 15%, που είναι 14% και όχι 15%, για του χρόνου), ενώ οι μαθητές που έχουν ως τελευταία επιλογή τις Α.Ε.Ν. να τους δίνεται τεράστιο ποσοστό. Αυτό γιατί οι Α.Ε.Ν. στο μηχανογραφικό των υποψηφίων του ΕΠΑ.Λ. συγκαταλέγονται στη κοινή ομάδα, άρα μπορεί να περάσει σχεδόν ο κάθε μαθητής από άλλον Τομέα (όχι από όλους, αλλά σχεδόν από όλους) και οι μαθητές του Γενικού Λυκείου έχουν ποσοστό φέτος 64% (πέρσι 70%).

            Ειδικά για τα δύο επόμενα, σχολικά έτη στο ΕΠΑ.Λ. και στη συνέχεια εκπαιδευτικά έτη στις Α.Ε.Ν., πρέπει να κατανοήσει η Πολιτεία ότι πολλοί μαθητές έχουν δρομολογήσει τη δεύτερη εναλλακτική διαδρομή και ταξίδευσαν ή ήδη ταξιδεύουν. Αυτό γιατί εσχάτως έχει γιγαντωθεί ο Ναυτικός – Ναυτιλιακός Τομέας και η εισαγωγή με τις Πανελλήνιες εξετάσεις δίνει μικρότερες πιθανότητες (εισαγωγής) στους υποψήφιους. Άρα δεν μπορεί να ανατραπεί από την Πολιτεία αυτή η πορεία αυτών των μαθητών.

Φέτος λειτούργησαν και ιδιωτικές Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού. Να περιμένουμε να λειτουργήσουν και ιδιωτικά Ναυτικά Λύκεια;

Μήπως η Πολιτεία θέλει να στρέψει τους μαθητές σε άλλους Τομείς των ΕΠΑ.Λ. ώστε να ελαττώσει το κόστος ή και στη χειρότερη περίπτωση, έστω και από άγνοια, να τους δώσει βορά στους ιδιώτες;

Παρακαλείται η Πολιτεία να επανεξετάσει προς όφελος των μαθητών τις προθέσεις της.

Γ.Β.


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

Πάνω από 12.000 τα λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών Π.Ε.

Το σύνολο των λειτουργικών κενών στην Π.Ε. για το 2018-2019 με βάση την εκτίμηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων ανέρχεται σε 10.796.

Με αυτά τα κενά έτρεξε το σύστημα αποσπάσεων.

Με βάση τις εκτιμήσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης τα κενά ξεπερνούν τις 12.000.

Συγκεκριμένα:

Α. Λειτουργικά κενά Γενικής Εκπαίδευσης (Περ. Δ/ντες)


Β. Λειτουργικά κενά σε ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ