Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αρχική >

Αναλυτικά τι αλλάζει στα σχολεία το 2018 (σχολικοί σύμβουλοι, προσχολική εκπαίδευση, ξενόγλωσσα βιβλία και εκπαίδευση, ΕΠΑΛ)


Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 11 Φεβρουάριος, 2018 - 12:38 | Στην Κατηγορία:

Τι θα αλλάξει στα σχολεία το 2018

Ο κ. Γαβρόγλου ανακοίνωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και στην Αθηνά Καστρινάκη, ότι αμέσως μετά το νομοσχέδιο για το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την οργάνωση των δομών στήριξης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Το χαρακτήρισε, μάλιστα, «τεράστια μεταρρύθμιση», ανέφερε ότι οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν «αναβαθμισμένο ρόλο» και σχολίασε ότι θα παρέχονται πολύ πιο «αναβαθμισμένες υπηρεσίες ως προς τα κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.».

Έτσι, πηγαίνει πιο μετά η κατάθεση του νομοσχεδίου για το λύκειο και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οποίο, όπως είπε ο κ. Γαβρόγλου βρίσκεται σε τελικό στάδιο συζητήσεων και θα κινείται στο πλαίσιο των ανακοινώσεων που έχουν ήδη γίνει «με κάποιες αλλαγές, δευτερεύουσες», σύμφωνα με τον υπουργό.

Ο κ. Γαβρόγλου, εξάλλου, ανέφερε ότι μέχρι το 2020, που θα ισχύσει το νέο σύστημα, θα έχει αρχίσει να ισχύει ο ανοικτός αριθμός εισακτέων σε ορισμένα τμήματα και η εισαγωγή σε αυτά να γίνεται με το βαθμό απολυτηρίου, ώστε «προοδευτικά» να περάσουμε στον ανοικτό αριθμό εισακτέων σε όλες τις σχολές, εκτός από εκείνες της μεγάλης ζήτησης.

Διαβάστε παρακάτω τις αλλαγές που ανακοίνωσε στην συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ απαντώντας στις ερωτήσεις της δημοσιογράφου:

ΕΡ: Μετά το νομοσχέδιο για το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, περιμένουμε και το νομοσχέδιο για το νέο τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση?

ΑΠ: Μετά το νομοσχέδιο για το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, θα κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες επίσης, ένα πολύ μεγάλο και πάρα πολύ ριζοσπαστικό νομοσχέδιο που θα έχει σχέση με την αναμόρφωση των δομών στήριξης των σχολείων. Αυτό είναι μία τεράστια μεταρρύθμιση που γίνεται και η οποία παρόλο που την βγάλαμε σε διαβούλευση, δεν πήρε διαστάσεις, αφού συνήθως η τριτοβάθμια μονοπωλεί τα πράγματα. Αφορά στο με ποιο τρόπο θα γίνεται η αυτοαξιολόγηση των σχολείων, με ποιο τρόπο θα γίνεται η υποστήριξη των σχολείων -γιατί σήμερα έχουμε δομές, οι οποίες δεν συντονίζονται με το σωστό τρόπο. Με ποιο τρόπο θα ενταχθούν σε αυτό οι σχολικοί σύμβουλοι, και κυρίως, πώς θα καταφέρουμε επιτέλους να έχουμε στις δομές αυτές διάφορες ειδικότητες, όπως κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι, που αυτή τη στιγμή τα σχολεία τους έχουν τεράστια ανάγκη.

ΕΡ: Περιμένουμε δηλαδή μια αλλαγή των αρμοδιοτήτων των σχολικών συμβούλων, μια προσαρμογή;

ΑΠ: Θα κάνουμε μια πολύ καλύτερη οργάνωση των δομών υποστήριξης και μέσα σε αυτή, οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν αναβαθμισμένο ρόλο. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το σχολείο από την πρώτη μέρα, με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων, θα στέλνει σε αυτές τις δομές τα προβλήματα και τους προβληματισμούς. Γιατί το σχολείο έχει μια εμπειρία. Δεν υπάρχει περίπτωση, τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί να μην εμφανιστούν και την επόμενη χρονιά. 'Αρα, από την αρχή θα κληθεί το σχολείο να πει ποια είναι τα προβλήματα και να έχει απαιτήσεις από αυτές τις δομές για το πώς θα αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα. Αυτές οι δομές είναι υποχρεωμένες να συνεργαστούν, αφού πάρουν τα αιτήματα των σχολείων και να στείλουν στα σχολεία έναν προγραμματισμό με τις δράσεις που πρόκειται να κάνουν. Επισκέψεις σχολικών συμβούλων, επισκέψεις των ψυχολόγων, θα γίνεται με πρωτοβουλία των σχολείων και υποχρεωτική ανταπόκριση από πλευρά των δομών. 'Αρα, οι δομές αυτές θα είναι δυναμικές. Αυτό ανάλογα με τα αιτήματα θα συνεδριάζει και θα αποφασίζει από κοινού πώς θα αντιμετωπίζονται αυτά τα θέματα και στο τέλος του χρόνου θα πρέπει όλοι να έχουν μία αίσθηση του τι έκαναν, τι πήγε καλά, τι δεν πήγε.

ΕΡ: Όλο αυτό θα είναι λοιπόν και στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης;

ΑΠ: Ναι, αλλά το βασικό είναι να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε ότι τα προβλήματα στο σχολείο είναι γνωσιακά, αλλά και κοινωνικά και λειτουργικά. Εγώ πηγαίνω σε πάρα πολλά σχολεία. Πρώτον, μου κάνει εντύπωση η ζέση και η δυναμικότητα των εκπαιδευτικών. Το δεύτερο, είναι ότι πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές μου λένε ότι παίζουν και έναν ρόλο συμβουλευτικό για τα προβλήματα που έχουν οι γονείς οι ίδιοι. Όχι οι γονείς με τα παιδιά. Έχει σημασία αυτό. Διότι ο γονέας εμπιστεύεται τον εκπαιδευτικό για να του ανοιχτεί. Αυτό τώρα είναι ένα βαρύ φορτίο. Γιατί ο εκπαιδευτικός τι να κάνει; Και τον ψυχολόγο, και τον κοινωνικό λειτουργό και τον εκπαιδευτικό , τον τραπεζοκόμο και τον παιδονόμο? Πόσους ρόλους να έχει?

Και για το άλλο νομοσχέδιο, που ρωτήσατε, μόλις τελειώσουμε τις συζητήσεις που κάνουμε σε διαφορετικά επίπεδα, θα προχωρήσουμε σε αυτό το πακέτο που έχουμε ήδη πει. Θα υπάρχουν κάποιες αλλαγές, δευτερεύουσες κατά τη γνώμη μου.

ΕΡ: Δηλαδή το γενικό πλαίσιο είναι αυτό που γνωρίζουμε ήδη; Η καθυστέρηση θα είναι μεγάλη;

ΑΠ: Όχι, προφανώς τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν. Πάντως, επειδή θα αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων και λόγω δημιουργίας νέων τμημάτων, επειδή θα αυξηθεί ο αριθμός αυτών που θα γράφονται στα ΕΠΑΛ και λόγω των διετών σπουδών, νομίζω ότι τα πράγματα θα αποδραματοποιηθούν πάρα πολύ, μέχρι το 2020. Τα έχουμε υπολογίσει και βλέπουμε ότι αν κανείς επικεντρωθεί στο σχολείο και στην τρίτη λυκείου, θα τα καταφέρει μια χαρά.

ΕΡ: Μιας και είπατε για τον αριθμό των εισακτέων, η πρόθεσή σας για να υπάρχει ανοικτός αριθμός εισακτέων, θα είναι μέσα στον ίδιο χρονικό ορίζοντα;

ΑΠ: Βεβαίως. Κάνουμε τώρα μία μελέτη, ένα-ένα τα τμήματα, να δούμε σε ποια τμήματα χρειάζονται πρόσθετο διδακτικό προσωπικό, γιατί πολλά τμήματα έχουν καλές εγκαταστάσεις, αλλά υπολειτουργούν, να δούμε τις προτιμήσεις των παιδιών, προφανώς δε μιλάμε για την Ιατρική και τους Μηχανικούς, Και αυτό ας ανοίξουμε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ μας να σπουδάσουν τα παιδιά αυτό που θέλουν. Ποιος είναι ο λόγος να μη σπουδάζουν αυτό που θέλουν;

ΕΡ: 'Αρα, το 2020, μαζί με το νέο σύστημα, θα έχουμε και ανοικτό αριθμό εισακτέων;

ΑΠ: Νομίζω από το 2020 μπορούμε να περιμένουμε σε αρκετά τμήματα --το μελετάμε αυτό-- να μπαίνουν απλώς με τον βαθμό του απολυτηρίου. Προοδευτικά ελπίζουμε να γενικευτεί. Εκτός από τις σχολές μεγάλης ζήτησης.

ΕΡ: Φέτος, πότε αναμένουμε τις ανακοινώσεις για τον αριθμό των εισακτέων; Θα υπάρξει κάποια αλλαγή, λόγω του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής;

ΑΠ: Ε, μέχρι τις 15 Μαρτίου θα γίνουν οι ανακοινώσεις. Δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα απολύτως σχετικά με τον προγραμματισμό μας.


ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ

alfavita.gr δεν φέρει ευθύνη για τα σχόλια που αναρτώνται στην ιστοσελίδα της. Τα σχόλια εκπροσωπούν κάθε σχολιαστή. Στα πλαίσια προστασίας των επισκεπτών της, η alfavita.gr θα διαγράφει σχόλια που είναι απειλητικά, προσβλητικά, επιζήμια, δυσφημιστικά, χυδαία, βίαια, υβριστικά ή ρατσιστικά.

Σχετικά Άρθρα

- Πού πας φροντιστήριο; - Στο δήμο...

Μία δράση, που ξεκίνησε δοκιμαστικά πριν από έξι χρόνια, στον δήμο Αθηναίων και τώρα έχει επεκταθεί στους δήμους όλης της Ελλάδας, κερδίζει κάθε χρονιά όλο και περισσότερο το στοίχημα της προσφοράς στους συνανθρώπους που έχουν ανάγκη.

Ο λόγος για το Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου Αθηναίων, που από το 2012 μέχρι σήμερα, με τη βοήθεια εθελοντών καθηγητών και φοιτητών, στηρίζει τα παιδιά οικογενειών που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, για να ακολουθήσουν τα όνειρά τους.

Αρχίζει το ματς, αδειάσαν οι... τάξεις

Χτύπησε την περασμένη Παρασκευή το τελευταίο κουδούνι της χρονιάς για μάθημα στα λύκεια της Ελλάδας, και οι μαθητές περιμένουν «στα αποδυτήρια» για να ξεκινήσει ο «αγώνας» των εξετάσεων -ενδοσχολικών και πανελλαδικών.