Thumbnail
Μαθηματικά

Θεωρείται ότι το βίωμα του άγχους για τα μαθηματικά-η νευρικότητα και η δυσφορία που σχετίζεται με την ενασχόληση με αυτά-για κάποιους μαθητές εξασθενίζει την απόδοσή τους στο αντικείμενο αυτό. Όμως, μια νέα έρευνα έρχεται τώρα να δείξει ότι για άλλους το άγχος είναι συνδεδεμένο με βελτιωμένες, τουλάχιστον σε ένα βαθμό, επιδόσεις στα μαθηματικά. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο Psychological Science, περιοδικό της Association for Psychological Science.

Σε δύο μελέτες, οι ερευνητές Zhe Wang, από το Πολυτεχνικό Ινστιτούτο και Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Virginia, Stephen Petrill, του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Ohio και οι συνεργάτες τους διαπίστωσαν ότι ένα μέτριο επίπεδο άγχους για τα μαθηματικά συσχετίστηκε με υψηλές επιδόσεις σε αυτά, μεταξύ των σπουδαστών που ανέφεραν υψηλό κίνητρο για τα μαθηματικά – μεταξύ των σπουδαστών που ανέφεραν ότι εκτιμούσαν τα μαθηματικά και αγκάλιαζαν τα μαθηματικά προβλήματα. Για εκείνους που είναι χαμηλά σε αυτό το είδος των κινήτρων, ωστόσο, το υψηλό άγχος για τα μαθηματικά φαίνεται να συνδέεται με χαμηλές επιδόσεις σε αυτά.

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι η αρνητική συσχέτιση μεταξύ του άγχους για τα μαθηματικά και της μάθησης των μαθηματικών δεν είναι καθολική», λένε η Wang και ο Petrill. «Το κίνητρο μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό ρυθμιστή για την αρνητική επίδραση του άγχους στα μαθηματικά».

Ενώ ορισμένα παιδιά μπορεί να είναι αγχωμένα με τα μαθηματικά, επειδή είναι εξαιρετικά δύσκολα για αυτά και νιώθουν ότι απειλούνται από αυτό, άλλα μπορεί να είναι αγχωμένα με τα μαθηματικά, επειδή θέλουν να έχουν καλές επιδόσεις. Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι τα διαφορετικά υποκείμενα κίνητρα για αυτές τις δύο ομάδες, μπορεί να έχουν διαφορετικές συνέπειες για τις μαθησιακές συμπεριφορές στα μαθηματικά και τις επιδόσεις σε αυτά.

Στην πρώτη μελέτη, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από 262 ζεύγη διδύμων ιδίου φύλου. Τα παιδιά, περίπου 12 ετών κατά μέσο όρο, συμπλήρωσαν συστήματα μέτρησης του άγχους και των κινήτρων για τα μαθηματικά. Συμπλήρωσαν επίσης έξι εργασίες που στόχευαν στη μέτρηση των επιδόσεων στα μαθηματικά, ελέγχοντας δεξιότητες όπως η αναπαράσταση αριθμητικών ποσοτήτων με μη λεκτικό και χωρικό τρόπο, να υπολογίζουν με ευχέρεια και να χρησιμοποιούν ποσοτικούς συλλογισμούς στην επίλυση προβλημάτων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρχαν διαφορές στο άγχος και στο κίνητρο για τα μαθηματικά που να συνδέονται με την ηλικία, αλλά έδειξαν ότι τα κορίτσια τείνουν να έχουν υψηλότερα επίπεδα άγχους για τα μαθηματικά από τα αγόρια.

Όταν οι επιστήμονες διερεύνησαν το άγχος για τα μαθηματικά και το κίνητρο για τα μαθηματικά μαζί, προέκυψε ένα πολύπλοκο μοντέλο αποτελεσμάτων. Για τα παιδιά που ανέφεραν χαμηλά επίπεδα κινήτρων, οι αυξήσεις στο άγχος για τα μαθηματικά συνδυάζονταν με χειρότερες επιδόσεις. Για τα παιδιά που ανέφεραν υψηλά κίνητρα για τα μαθηματικά, η σχέση μεταξύ άγχους για τα μαθηματικά και επιδόσεων έμοιαζε με το σχήμα ανεστραμμένου U: Οι επιδόσεις αυξάνονταν με το άγχος, φθάνοντας σε μια κορύφωση σε μέτριο άγχος. Καθώς το άγχος αυξάνονταν πέρα από αυτό το σημείο, οι επιδόσεις στα μαθηματικά μειώνονταν.

Για να διασφαλιστεί ότι τα αποτελέσματα αυτά ήταν ισχυρά, οι ερευνητές έκαναν μια δεύτερη μελέτη με 237 σπουδαστές κολλεγίων. Και πάλι, διαπίστωσαν ότι το άγχος στα μαθηματικά, ήταν συνδεδεμένο με τις κακές επιδόσεις (στα μαθηματικά) μεταξύ των σπουδαστών που ανέφεραν χαμηλά κίνητρα για τα μαθηματικά, ενώ οι σπουδαστές που ανέφεραν υψηλά κίνητρα εμφάνισαν το ανεστραμμένο U στη σχέση μεταξύ άγχους και επίδοσης.

«Τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι προσπάθειες που αποσκοπούν απλά να μειώσουν το επίπεδο του άγχους των μαθηματικών μπορεί να μην αποδειχθούν αποτελεσματικές για όλους τους σπουδαστές», λέει ο Petrill. «Μολονότι το άγχος για τα μαθηματικά είναι επιζήμιο για τη μάθησή τους από ορισμένα παιδιά, το κίνητρο μπορεί να συμβάλει στην υπέρβαση των ζημιογόνων επιπτώσεων του άγχους για τα μαθηματικά. Ειδικότερα, για τα παιδιά με υψηλά κίνητρα να μάθουν καλύτερα τα μαθηματικά, το μέτριο επίπεδο άγχους μπορεί πράγματι να αποδειχθεί αποτελεσματικό».

Σύμφωνα με την Wang και τον Petrill, το επόμενο βήμα σε αυτή τη γραμμή έρευνας θα είναι να εξετάσουν σε πραγματικό χρόνο τις φυσιολογικές αλλαγές που κρύβονται κάτω από την πολύπλοκη σχέση μεταξύ άγχους για τα μαθηματικά και των επιδόσεων στα μαθηματικά.

Πηγή: AAAS μέσω egno.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
γιαγιά
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
Πώς μπορούν οι γιαγιάδες, οι παππούδες, οι θείοι και οι νονοί να εισπράττουν 500 ευρώ από το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς»;
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
ilikiomenos
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
Δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση στο θάλαμο του άτυχου άνδρα
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης