Thumbnail
Της Έφης Παυλίδου, Φιλολόγου, Διδάκτορος του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ

Με αφορμή τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, την οποία είχα αναλάβει να διοργανώσω, όταν υπηρετούσα στο Γυμνάσιο Σορωνής της Ρόδου, το 2010, προβληματίστηκα πολύ και ως προς τη μορφή της και ως προς το περιεχόμενό της. Η ιδέα να επαναλάβω μια εορταστική εκδήλωση με όλα τα στερεότυπα στοιχεία των προηγούμενων ετών –ίδιων κι απαράλλαχτων από τα δικά μου μαθητικά χρόνια- που θα αντιμετωπιζόταν, ως επί το πλείστον, με αδιαφορία και βαρεμάρα από την πλειονότητα των μαθητών αλλά και των συναδέλφων και, επιπλέον, θα χρειαζόταν η συνεχής επιτήρηση των μαθητών από τους καθηγητές, για να αναγκαστούν οι πρώτοι να κάνουν ησυχία και να προσέξουν, μου ήταν αποκρουστική.

Γι’ αυτό σκέφτηκα να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό. Αξιοποιώντας την τηλεοπτική φόρμα, οικεία σε όλους και ιδιαιτέρως ελκυστική για τα παιδιά, έγραψα ένα τηλεοπτικό παιχνίδι ιστορίας. Σκοπός μου ήταν να «παραδώσω» ένα μάθημα ιστορίας με θέμα το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και τη συμμετοχή της χώρας μας σ’ αυτόν, με τρόπο ελκυστικό και κατατοπιστικό, απαντώντας σε βασικά ερωτήματα, όπως: ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές του πολέμου, ποια τα αίτια, ποιες οι συνέπειες, τι σημαίνει ναζισμός και φασισμός, τι ήταν το Ολοκαύτωμα, ποια η σύνδεση εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη κ.ά. Επιμέρους στόχοι ήταν η αξιοποίηση κατά το δυνατόν περισσότερων μαθητών και καθηγητών στη διοργάνωση της γιορτής, η δημιουργία κλίματος προσμονής μέσα στο σχολείο και η αφύπνιση του ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός.

Το εγχείρημα ήταν απαιτητικό. Αφενός έπρεπε να εξασφαλιστεί η ισορροπία μεταξύ της τηλεοπτικής φόρμας και του ιστορικού περιεχομένου, για να αποφευχθούν τα ευτράπελα και, ενδεχομένως, συνειρμοί με τα τηλεοπτικά προγράμματα που προβάλλονται στην πραγματική τηλεόραση. Αφετέρου έπρεπε να γίνει σωστή διαχείριση ενός τεράστιου ιστορικού υλικού και, επιπλέον, να «σκηνοθετηθούν» αρκετοί μαθητές.

Παρόλ’ αυτά η γιορτή στέφθηκε με επιτυχία: η συμμετοχή ή/και η παρακολούθηση μια εορταστικής εκδήλωσης διαφορετικής από τις συνηθισμένες και, συγχρόνως, ενδιαφέρουσας κέρδισε το μαθητικό κοινό.

Στη συνέχεια θα περιγράψω το παιχνίδι και θα παρουσιάσω, όσο γίνεται διεξοδικότερα, τα στάδια της οργάνωσης της γιορτής.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πρυτ
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
Με ανάρτησή του ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε για όσα ειπώθηκαν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
ypoyrgeio paideias
Εγκύκλιος για μετατάξεις εκπαιδευτικών σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μετατάξεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε άλλους εκπαιδευτικούς...
Εγκύκλιος για μετατάξεις εκπαιδευτικών σε άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους και σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
πιερρακακης πειραματικο αλεξανδρούπολης
Κυριάκος Πιερρακάκης: Επίσκεψη στο 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης
«Η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr είναι ένα από τα εργαλεία της στρατηγικής μας, που εξασφαλίζει ότι κάθε περιστατικό βίας και εκφοβισμού στο σχολικό...
Κυριάκος Πιερρακάκης: Επίσκεψη στο 6ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης