Thumbnail
Συγκρότηση διυπουργικής επιτροπής για την σχολική στέγη

Η συγκρότηση διυπουργική επιτροπής η οποία θα ασχοληθεί με το οξυμένο πρόβλημα της σχολικής στέγης, έτσι ώστε από τις αρχές του 2018 να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ για την δημιουργία σχολείων στις περιοχές που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες, αποφασίστηκε στη σύσκεψη μεταξύ του Υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, του Υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, του Υπουργού Εσωτερικών Π. Σκουρλέτη και της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΕΔ-ΚΜ.

Σύμφωνα με αναλυτικό ρεπορτάζ του left.gr, οι μελέτες είναι ώριμες για 11 σχολεία ενώ παράλληλα προτεραιότητα θα δοθεί στην ανέγερση σχολείων που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα, όπως αυτή του δήμου Ευόσμου-Κορδελιού. Τον συντονισμό και την ιεράρχηση των αναγκών θα την κάνει το Υπουργείο Παιδείας.
“Η σύσκεψη έγινε μετά από πρόταση από την ΠΕΔ, που έγινε αποδεκτή, είχε κατατεθεί και ένα σχετικό υπόμνημα με τις εκκρεμότητες στον τομέα της σχολικής στέγης και όλους τους προγραμματισμούς που πρέπει να γίνουν. Αυτό που αποφασίστηκε είναι ένα διυπουργικό όργανο με τα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να ανευρεθούν και οι σχετικοί πόροι και φυσικά μέσα από την μελέτη των προτεραιοτήτων στις συνθήκες δημοσιονομικής ασφυξίας, και  με προτεραιότητα την αντιμετώπιση προβλημάτων σχολικής στέγης στη Θεσσαλονίκη και Κεντρική Μακεδονία” σημείωσε ο Τρ. Μηταφίδης συντονιστής ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ εξερχόμενος της σύσκεψης.
 
Ο υπουργός Εσωτερικών Π. Σκουρλέτης ανέφερε πως η διυπουργική επιτροπή  θα συσταθεί την επόμενη εβδομάδα προκειμένου να καταγράψει τα προβλήματα που υπάρχουν σε σχέση με την σχολική στέγη.
 
“Αυτή η κυβέρνηση δεν υπόσχεται παραπάνω από αυτά που μπορεί να κάνει. Στο πλαίσιο των συγκεκριμένων δυνατοτήτων αποφασίσαμε να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι και να υπάρξει συντονισμός από ανθρώπους της αυτοδιοίκησης και τα συναρμόδια υπουργεία για να αξιοποιηθουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διατίθενται για να απαντήσουμε στο πρόβλημα” σημείωσε ο υπουργός.
 
Η συζήτηση είχε αφορμή, σύμφωνα με τον ίδιο, τα σχολεία της περιοχής αλλά αφορά τα σχολεία όλης της Ελλάδας.
 
“Από την πλευρά μου ενημέρωσα τους εκπροσώπους της ΠΕΔ-ΚΜ και της ΚΕΔΕ την κατάσταση της ωριμότητας των σχολείων που υπήρχαν στον διαγωνισμό των σχολείων που αναβλήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Είναι πραγματικά απογοητευτικό, για να δούμε ποιοι λένε ψέμματα και ποιοι αλήθεια, διαγωνισμός που υποτίθεται ακυρώθηκε για τα σχολεία της Θεσσαλονίκης μετά από τόσο καιρό οι δήμαρχοι να καταλαβαίνουν ότι ούτε καν τα οικόπεδα για το σύνολο των σχολείων ήταν ώριμα και έτοιμα για να βγουν στον διαγωνισμό. Έγινε πλήρη ενημέρωση τι εκκρεμμότητες υπάρχουν και από τους ΟΤΑ, υπάρχουν π.χ. σχολεία τα οποία φιλοξενούν δίκτυα κοινής ωφέλειας και ανήκουν στην ΔΕΗ π.χ. πυλώνες υψηλής τάσης και υπήρχαν εντός του διαγωνισμου ΣΔΙΤ, υπήρχαν σχολεία σε μεγάλη απόσταση από το οδικό δίκτυο που δεν θα έπαιρναν αδειοδότηση κ.α.” εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης σχετικά με τα προβλήματα των προηγούμενων διαγωνισμών.
 
Αν έβγαινε, πρόσθεσε, διαγωνισμός ΣΔΙΤ τα προηγούμενα χρόνια με εκείνους τους όρους τα σχολεία θα αντιμετώπιζαν τα ίδια προβλήματα με αυτά της Αθήνας, δηλαδή αναιτιολόγητα υψηλό κόστος για τις υποχρεώσεις που έχει το κράτος και τις λειτουργικές που υπάρχουν για τους δήμους.
 
“Αλλάζουμε τις τεχνικές προδιαγραφές και του κόστους των σχολείων που θα βγουν ΣΔΙΤ για να αντέχουν οι δήμοι το κόστος λειτουργίας” σχολίασε σχετικά.
 
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε, επίσης, ότι συμφωνήθηκε ένα πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα για να στείλουν οι δήμοι στο υπουργείο ποια σχολεία είναι ώριμα προκειμένου τους επόμενους μήνες να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕΠ και να ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για να γίνουν τα σχολεία της Θεσσαλονίκης με έμφαση σε αυτά της δυτικής και στους περιφερειακούς δήμους της Θεσσαλονίκης που για πολλά χρόνια ήταν ξεχασμένα
 
Απαισιόδοξος εμφανίστηκε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ Λ. Κυρίζογλου. Σύμφωνα με τον ίδιο οι δήμαρχοι δεν έλαβαν συγκεκριμένες απαντήσεις για το θέμα.
 
"Εμείς ζητάμε συγκεκριμένα πράγματα,δηλαδή  είτε μέσα από τον ΟΣΚ είτε μέσα από τις αναδιατάξεις των κονδυλίων του ΕΣΠΑ ή με οποιονδήποτε άλλο όρο να συνεχιστεί το πρόγραμμα σχολικής στέγη και να μην χαθούν οικόπεδα που είναι απαλλοτριωμένα και δεν έχουν καταβληθεί τα τιμήματα και να κατασκευαστούν νέα σχολεία” είπε συγκεκριμένα ο Λ. Κυρίζογλου και πρόσθεσε:
 
“Δεν ζητάμε χρηματοδότηση των δήμων μας. Ζητάμε να χρηματοδοτήσει η κυβέρνηση, που ειναι δική της υποχρέωση, προγράμματα αγοράς οικοπέδων για κατασκευή διδακτηρίων. Και όπου τα οικόπεδα είναι έτοιμα να ετοιμαστούν καινούργια σχολεία”

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση
Αξιολόγηση: «ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να επαναπροκηρύξουν άμεσα απεργία-αποχή»
«Επαναπροκηρύξεις της ΑΑ από ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, συνεχείς προκηρύξεις των στάσεων εργασίας» ζητούν οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Π.Ε.
Αξιολόγηση: «ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να επαναπροκηρύξουν άμεσα απεργία-αποχή»
αυτοκτονία
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους
Σαν σήμερα, 19 Μαρτίου του 1644, περίπου 200 άνθρωποι, αυτοκτόνησαν ως ένδειξη αφοσίωσης στον αυτοκράτορα Τσόνγκζεν
Η μεγαλύτερη ομαδική αυτοκτονία – Πως 200 άνθρωποι ακολούθησαν στον θάνατο τον ηγέτη τους