Thumbnail
Διημερίδα για τη Ρόζα Ιμβριώτη

Πρόγραμμα διημερίδας για τη Ρόζα Ιμβριώτη

Κινηματογράφος «Αλκυονίδα»

Σχολείο ‘Ρόζα Iμβριώτη’

29 – 30 Νοεμβρίου 2015

To πρώτο μέρος της εκδήλωσης για τη Ρόζα Ιμβριώτη θα πραγματοποιηθεί στις 29 Νοεμβρίου στον κινηματογράφο «Αλκυονίδα» (Ιουλιανού 42 – 44, 11:00 – 15:00) και το δεύτερο μέρος στις 30 Νοεμβρίου στο σχολείο της Ρόζας στην Καισαριανή (πίσω από το Νήαρ Ήστ, 16:00 – 19:00).

Η διημερίδα γίνεται με αφορμή τα εκατό τεύχη του περιοδικού «Παιδεία και Κοινωνία» (2005 – 2015) και τον τίτλο του περιοδικού, ο οποίος είναι δανεισμένος από το  τελευταίο βιβλίο της Ρόζας Ιμβριώτη, μέσα από το οποίο είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε το ύστερο έργο της. Υποθηκεύοντας το μέλλον με την αποκατάσταση και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου της, ένα μελλοντικό ντοκιμαντέρ για τη ζωή της και μια ιστορική αναφορά στο χώρο του σπιτιού της στη γειτονιά του Γκύζη (Άγιος Ελευθέριος), για να λειτουργεί ως μνήμη για τους εκπαιδευτικούς και την κοινότητα, ελπίζουμε σ’ αυτή η διημερίδα και σ’ όλα αυτά που κάνουν αμφίδρομες τις σχέσεις σχολείου και κοινωνίας.  

29 Νοεμβρίου 2015

Κινηματογράφος «Αλκυονίδα»

11:00 – 11:15    

Άνοιγμα της εκδήλωσης από τη συντακτική επιτροπή του περιοδικού «Παιδεία και Κοινωνία» - Χαιρετισμός από τον Χαράλαμπο Μπαλτά

11:20 – 12: 30   

Πρώτη Συνεδρία - Ζητήματα Ειδικής Αγωγής

Συντονισμός από τη Δέσποινα Καρακατσάνη

Δέσποινα Καρακατσάνη (Καθηγήτρια Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου - Παιδαγωγική Ομάδα. «Το Σκασιαρχείο»), «Η Ρόζα Ιμβριώτη για την Ειδική Αγωγή» (11:20 – 11:40)

Παναγιώτης Χηνάς (σχολικός ψυχολόγος) «Η Ρόζα Ιμβριώτη και η διεπιστημονική ομάδα (1937 – 1946): ο ρόλος της ως ψυχολόγος» (11:40 – 12:00)

Αντωνία Χαρίση (Ειδική Παιδαγωγός, Δρ Ιστορίας της Εκπαίδευσης), «Παιδαγωγική και Υγιεινολογική οργάνωση του Πρότυπου Ειδικού Σχολείου Αθηνών (ΠΕΣΑ) την πρώτη περίοδο (1937 – 1940)» (12:00 – 12:20)

Παρεμβάσεις – Συζήτηση – διάλειμμα

12:50 – 13:40

Δεύτερη Συνεδρία - Ζητήματα Ιστορίας  

Συντονισμός από τον Άλκη Ρήγο

Χρύσα Χρονοπούλου – Πανταζή (Δρ φιλοσοφίας, συγγραφέας), «Υπόθεση Μαρασλειακά: η Ρόζα Ιμβριώτη αιχμή του δόρατος (12:50 – 13:10)

Χαράλαμπος Μπαλτάς (δάσκαλος - Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο»), «Η παιδεία και η παιδαγωγική της αντίστασης» (13:10 – 13:30)

Πόπη Λεγάκη (σκηνοθέτης), «Δουλεύοντας ένα μελλοντικό ντοκιμαντέρ για τη Ρόζα» (13:30 – 13:50)

Παρεμβάσεις – Συζήτηση

13:50 – 15:00

Τρίτη Συνεδρία – Αρχιτεκτονική και Παιδαγωγική: το σχολείο της Ρόζας από το μεσοπόλεμο μέχρι σήμερα

Συντονισμός από τον Χαράλαμπο Μπαλτά

Μάρω Καρδαμίτση – Αδάμη (Υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής στο Μουσείο Μπενάκη), «Οι αρχιτέκτονες και το σχολικό κτίριο του ’30» (13:50 – 14:10)

Ίριδα Τσεβρένη (αρχιτέκτονας), «Τα παιδιά του Πειραματικού Ειδικού Σχολείου Αθηνών ‘Ρόζα Ιμβριώτη’ οραματίζονται και σχεδιάζουν τον κήπο του σχολείου τους» (14:10 – 14:30)

Γρηγόρης Πολυχρονάκης (Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου ‘Ρόζα Ιμβριώτη’), «Σχολείο ‘Ρόζα Ιμβριώτη’ και Δημοτική αρχή: σχέσεις ‘στοργής’»

(14:30 – 14:50)

Παρεμβάσεις – Συζήτηση

  30 Νοεμβρίου 2015

Σχολείο ‘Ρόζα Ιμβριώτη’ (Καισαριανή)

16:00 – 19:00

Συντονισμός Χαράλαμπος Μπαλτάς

Βιωματικός περίπατος στο σχολείο της Ρόζας Ιμβριώτη (Καισαριανή)

Άνοιγμα της εκδήλωσης του περιοδικού «Παιδεία και Κοινωνία» από τον Διευθυντή του σχολείου Γρηγόρη Πολυχρονάκη (16:00 – 16:20)

Χρύσα Χρονοπούλου – Πανταζή (Δρ φιλοσοφίας, συγγραφέας), «Περπατώντας στο σχολείο της Ρόζας: ανάπλαση της ιστορίας» (16:20 – 17:20)

Αντωνία Χαρίση (Ειδική Παιδαγωγός, Δρ Ιστορίας της Εκπαίδευσης), «Το πρότυπο σχολείο Αθηνών ως πρότυπο ζωής» (17:20 – 18:20)

Χαράλαμπος Μπαλτάς (δάσκαλος - Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο»), «Κωνσταντίνος Καλαντζής (‘Θεσσαλός’): ένα μάθημα κάτω από το κυπαρίσσι του» (18:20 – 18:40)

Παρεμβάσεις – Συζήτηση

Τα ζητήματα που τίθενται με αφορμή τη διημερίδα για τη Ρόζα Ιμβριώτη αφορούν όλους εμάς που εμπλεκόμαστε στο σχολείο της κοινότητας, τη σημερινή ιδιότητα του πολίτη, την υπαίθρια διδασκαλία, την εδική αγωγή, την παιδαγωγική της αντίστασης, την αποσχολειοποίηση και το άνοιγμα του σχολείου στη γειτονιά, το όραμα για τον κοινωνικό μετασχηματισμό και την ανάδυση των κοινών, τη διδακτική της πολιτικής στα σχολεία, τον φεμινισμό, την παρουσία της ιστορικής σκέψης στη ζωή, την ιστορική τεκμηρίωση του παρελθόντος, την εφαρμογή παιδαγωγικών ιδεών στην πράξη κι εν γένει αυτό που αποκαλούμε κριτική και θεσμική παιδαγωγική. Ας τιμήσουμε τη Ρόζα με την παρουσία μας! 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

molyvi_tetradio.jpg
Αξιολόγηση: Απάντηση ΣΥΝΕΚ στην Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Κέρκυρας
ΣΥΝΕΚ Κέρκυρας: «Μένουμε σταθεροί στη θέση μας ότι η αξιολόγηση πρέπει να καταργηθεί με αγώνα πανεκπαιδευτικό , συγκροτημένο μέσα από την ΟΛΜΕ και...
Αξιολόγηση: Απάντηση ΣΥΝΕΚ στην Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Κέρκυρας