Thumbnail
Προσοχή, λοιπόν, στις σφραγίδες του ΥΠΠΕΘ...

Η Σχολική Σύμβουλος Χριστίνα Πετροπούλου με ανακοίνωσή της αποκαλύπτει τον εξαιρετικό περιστατικό να παρακρατείται ο μισθός δύο μηνών στη Διευθύντρια του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών επειδή χρησιμοποίησε την προηγούμενη σφραγίδα του υπουργείου Παιδείας αντί της νέας. Η σφραγίδα που χρησιμοποίησε η Διευθύντρια δεν ήταν άλλου υπουργείου, απλώς είχε την παλιότερη ονομασία του υπουργείου Παιδείας. Προσοχή στις σφραγίδες...

Να σημειώσουμε ότι και το ίδιο το υπουργείο Παιδείας έκανε λάθος στο όνομά του σε επίσημη δημοσίευση νομοσχεδίου (ΦΕΚ Α' 143/09-11-2015 του Νόμου 4342/2015 (άρθρο 41). Και μάλλον μπερδεύτηκε κάποιος υπάλληλος αφού σε ένα χρόνο το υπουργείο Παιδείας άλλαξε δύο φορές ονομασία.

Διαβάστε τον πολύ καυστικό σχολιασμό της σχολικής συμβούλου Χριστίνας Πετροπούλου:

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αποφασίσαμε μαζί με συνάδελφο σχολική σύμβουλο να οργανώσουμε κάποιες επιμορφωτικές συναντήσεις, χορηγώντας και τις σχετικές βεβαιώσεις. Και ενώ το μόνο που απέμενε ήταν η σφράγιση και υπογραφή των βεβαιώσεων, διαπιστώσαμε ότι η σφραγίδα που χρησιμοποιούσαμε δεν ήταν πλέον σε ισχύ, αφού το Υπουργείο –για δεύτερη φορά μέσα στο 2015– είχε αλλάξει ονομασία. Το θέμα παρέμεινε σε εκκρεμότητα. Στο μεταξύ, περιμένοντας την έκδοση της νέας σφραγίδας, πληροφορηθήκαμε ότι η Διευθύντρια του Πειραματικού σχολείου του Παν/μίου Αθηνών τιμωρήθηκε με παρακράτηση μισθού δύο μηνών, γιατί σε κάποια έγγραφα δεν είχε χρησιμοποιήσει τη «σωστή» –τη στιγμή εκείνη– σφραγίδα. Εάν, βέβαια, αυτή τη στιγμή γινόταν ένας έλεγχος –έστω και δειγματοληπτικός– θα διαπιστώνονταν πλείστα όσα τέτοιου είδους «παραπτώματα» σε πάρα πολλά σχολεία και εποπτευόμενους φορείς από το Υπουργείο ανά την επικράτεια.

Όλοι, λοιπόν, οι έχοντες –εν δυνάμει– διαπράξει το συγκεκριμένο «παράπτωμα» θα έπρεπε να τιμωρηθούν με τον ίδιο τρόπο, αν θέλουμε να μιλάμε για κράτος δικαίου. Στην περίπτωση δε που ο έλεγχος γινόταν για το διάστημα από το 2009-2015, όπου το Υπουργείο άλλαξε συνολικά πέντε φορές ονομασία, θα διαπιστωνόταν σωρεία «παραπτωμάτων». Φανταστείτε πόσο σοβαρό χρηματικό όφελος θα απέφεραν στο Δημόσιο οι τόσες παρακρατήσεις αν ο νόμος εφαρμοζόταν όπως στην περίπτωση της Δ/ντριας του ΠΣΠΑ! Ίσως να καλύπτονταν, κατ’ αυτό τον τρόπο, αρκετοί μισθοί αναπληρωτών και να είχαμε λιγότερα κενά στα σχολεία! Χρήματα που θα μπορούσαν, επίσης, να εξοικονομηθούν από τη μη αλλαγή –κάθε τρεις και πέντε– της ονομασίας του Υπουργείου, αφού από μόνη της η εκάστοτε μετονομασία συνεπάγεται ένα σεβαστό ποσό που επιβαρύνει τον κάθε Έλληνα φορολογούμενο.

Είναι γεγονός ότι κάθε τέτοια αλλαγή –και όχι μόνο στις σφραγίδες– δημιουργεί νευρικό κλονισμό στα σχολεία, τα οποία πρέπει, κάθε τρεις και πέντε, να προσαρμόζουν στα νέα δεδομένα όλα τα έγγραφα (τίτλους σπουδών, βεβαιώσεις κ.λπ.). Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός Διευθυντή, ο οποίος, σε μια από τις επισκέψεις που έκανα στο σχολείο του, έβγαλε από ένα συρτάρι μια σακούλα γεμάτη με σφραγίδες, και αγανακτισμένος με όλο αυτόν τον τραγέλαφο, είπε ότι δεν πετάει τίποτα «γιατί ποτέ δεν ξέρεις…». Σίγουρα στη θέση του έχουν βρεθεί οι Δ/ντές όλων των σχολείων.

Επειδή όμως σ’ αυτή τη χώρα οι εκπλήξεις διαδέχονται η μία την άλλη με καταιγιστικούς ρυθμούς, πάνω που πήγαινα να κλείσω αυτό το κείμενο, διαβάζω σε εκπαιδευτική ιστοσελίδα ότι ακόμη και το ίδιο το Υπουργείο έκανε λάθος στο όνομά του και μάλιστα σε επίσημη δημοσίευση νομοσχεδίου. Πρόκειται για το ΦΕΚ Α' 143/09-11-2015 του Νόμου 4342/2015 (άρθρο 41).  Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο ο Υπουργός αναφέρεται ως Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων αντί του «σωστού», Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Προσωπικά, θεωρώ πολύ φυσικό να συμβεί κάτι τέτοιο. Αν σου αλλάζουν συνεχώς το όνομα, κάπου μπερδεύεσαι κι εσύ ο ίδιος! Αλήθεια, δόθηκε και στην περίπτωση του Υπουργείου εντολή για διεξαγωγή ΕΔΕ, ώστε να τιμωρηθεί ο… ένοχος,  όπως έγινε στην περίπτωση της Δ/ντριας του ΠΣΠΑ; Τίνος ο μισθός θα παρακρατηθεί και για πόσους μήνες;  

Όσο για τις ονομασίες του Υπουργείου, θα κάνω μια σύντομη αναδρομή, από την ίδρυσή του έως σήμερα, ώστε να έχουμε μια σφαιρική εικόνα του όλου θέματος:

 

  • 1833-1926: Υπουργείο Εκκλησιαστικών και Δημοσίου Εκπαιδεύσεως.

  • 1926-1949:  Υπουργείο Θρησκευμάτων και Παιδείας.

  • 1949-1955: Υπουργείο Θρησκευμάτων και Εθνικής Παιδείας.

  • 1955-2009: Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

  • 2009-2012: Υπουργείο Παιδείας, Διά βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

  • 2012-2013: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

  • 2013-τέλη Ιανουαρίου 2015: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

  • Τέλη Ιανουαρίου 2015 - Σεπτέμβρη 2015: Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων.

  • Σεπτέμβρης 2015–σήμερα: Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

 

Σε μια πρώτη ανάγνωση των τίτλων βλέπουμε ότι οι μόνες σταθερές είναι η Παιδεία και τα Θρησκεύματα. Ανάλογα με τις εποχές, το ένα προηγείται ή έπεται του άλλου, η δε Παιδεία συνοδεύεται ή μη από τον επιθετικό προσδιορισμό «εθνική».  Τα υπόλοιπα μοιάζουν λίγο ανέστια, λες και βρίσκονται σε μια διαρκή κατάσταση μετεωρισμού: μπαίνουν, βγαίνουν, προτάσσονται, διαγράφονται, κάποια «μετακομίζουν» σε τίτλους άλλων Υπουργείων, που κι εκεί μπαινοβγαίνουν, άλλα πρωτοεμφανίζονται μέχρι να εξαφανιστούν ή και να επανέλθουν κάποια στιγμή… Τέλος πάντων, η Ιστορία θα δείξει αν όλο αυτό σχετίζεται με τον γενικότερο μετεωρισμό της ελληνικής κοινωνίας, η οποία βρίσκεται σε μόνιμη διαδικασία μετάβασης που ποτέ δεν ολοκληρώνεται ή αν ερμηνεύεται με άλλους όρους.

Σε μια δεύτερη ανάγνωση διερωτάται κανείς: Η εκάστοτε αλλαγή τίτλου συνεπάγεται και αλλαγή περιεχομένου; Στα σχολεία εμείς οι φιλόλογοι διδάσκουμε ότι ο τίτλος συμπυκνώνει περιεκτικά το περιεχόμενο. Εδώ ισχύει κάτι τέτοιο; Αν ναι, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν όχι, τότε καιρός να σοβαρευτούμε. Στο σχολείο διδάσκουμε και κάτι ακόμη: τη διαφορά ανάμεσα στο «είναι» και στο «φαίνεσθαι» – και μάλιστα μέσα από συγκεκριμένη τραγωδία, την Ελένη του Ευριπίδη (Γ΄ Γυμνασίου), την οποία ορισμένοι ειδικοί χαρακτηρίζουν ως τραγικωμωδία. Μήπως, τελικά, η λέξη αυτή συμπυκνώνει και εμπεριέχει τίτλους και περιεχόμενο όλου αυτού που περιγράφουμε;

Πριν από χρόνια, μια από τις πολλές «εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις» που έχουμε βιώσει όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ –και μαζί μας όλη η ελληνική κοινωνία– είχε εμπνεύσει τόσο πολύ τους σκιτσογράφους της εποχής,  που ένας από αυτούς δεν άντεξε στον πειρασμό να δώσει και αυτός τη δική του ονομασία στο πολύπαθο αυτό Υπουργείο μέσα από σχετικό σκίτσο: «Υπουργείο χάριν Παιδιάς» το ονόμασε.

Και ένα τελευταίο. Επειδή σε αυτή τη χώρα οι μόνοι που τιμωρούνται είναι όσοι δουλεύουν σοβαρά και υπεύθυνα, θεωρώ ότι, από τη στιγμή που και το ίδιο το Υπουργείο μπερδεύτηκε με τον ίδιο του τον εαυτό ως προς τον αυτοπροσδιορισμό του (οι ψυχολόγοι θα το ονόμαζαν κρίση ταυτότητας), οφείλει να αποκαταστήσει την αδικία που έγινε εις βάρος της Διευθύντριας και όποιου άλλου ομοιοπαθούς (αν υπάρχει).

Αν κάποτε οι (εκάστοτε) ιθύνοντες εστιάσουν στο είναι και όχι στο φαίνεσθαι, τότε, ίσως, μπορούμε να ελπίζουμε σε κάτι σοβαρό και ουσιαστικό. 

Χριστίνα Πετροπούλου

Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων ΠΕ02 Α' Αθήνας

[email protected] 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά