Thumbnail
Αυτόνομη ριζοσπαστική κίνηση Δ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

     Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Α' Θεσσαλονίκης Αλέξανδρος Τριανταφυλλίδης, με τις προτάσεις που κατέθεσε στο πλαίσιο  του κατ΄ επίφαση διαλόγου για την εκπαίδευση, έκλεψε την παράσταση απαγγέλλοντας με περισσή ευλάβεια τις θέσεις του νεοφιλελεύθερου ΟΟΣΑ. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι απόψεις αυτές επικροτήθηκαν από τον πρώην Πρύτανη και νυν Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας το γνωστό σε όλους υπερασπιστή της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης, Θ. Φορτσάκη. Όλοι οι συνεπείς μνημονιακοί, νεοφιλελεύθεροι και σοσιαλοφιλελεύθεροι, έχουν την έκθεση του ΟΟΣΑ ως ευαγγέλιο.

     Τον Μάρτιο 2015 , δηλαδή πριν την πλήρη υποταγή του στις ορέξεις των ελίτ της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ., ο Αλέξης Τσίπρας, σε συνάντηση με τον γ.γ. του ΟΟΣΑ, δήλωνε: «Οι μεταρρυθμίσεις που συζητάμε με τον ΟΟΣΑ δεν είναι μεταρρυθμίσεις που κάποιοι μας υποχρεώνουν, είναι αυτές που θέλουμε, που θεωρούμε απαραίτητες για να αλλάξει η Ελλάδα και ζητάμε την τεχνογνωσία ενός οργανισμού εγνωσμένου παγκόσμιου κύρους» δίνοντας το στίγμα και την κατεύθυνση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που θα ακολουθούσε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Μετά από μερικούς μήνες η Κυβέρνηση επικύρωσε και νομοθετικά, με την ψήφιση των προαπαιτούμενων ( Ν.4336/15* ), την αποδοχή  των θέσφατων του ΟΟΣΑ.

     Ο Υπουργός Παιδείας, παρόλα αυτά,  διαρρηγνύοντας τα ιμάτια του δήλωσε ότι οι προτάσεις του Τριανταφυλλίδη είναι προσωπικές του θέσεις και ότι η Κυβέρνηση ουδεμία σχέση έχει μ΄ αυτές. Μάλλον αδιάβαστος θα ήταν και αυτός όταν ψήφιζε τους μνημονιακούς νόμους μαζί με όλους τους βουλευτές των άλλων μνημονιακών κομμάτων.

     Οι προτάσεις του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ είναι ανάλογες ή  ίδιες  με τις προτάσεις του ΟΟΣΑ:

Πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας που πρέπει να ανανεώνεται σε τακτά διαστήματα για να έχει κάποιος τη δυνατότητα, μετά τις σπουδές, να εργάζεται στα σχολεία προτείνει ο ΟΟΣΑ. Αντίστοιχα ως ισοδύναμο του προηγούμενου ο Βουλευτής προτείνει την ίδρυση 13 περιφερειακών σχολών, στις οποίες θα φοιτούν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί μετά τη λήψη του πτυχίου τους, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρεση εργασίας και  μάλιστα με δικά τους έξοδα. Ελεύθερη επιλογή σχολείων με χρηματική επιδότηση των γονέων προτείνει ο ΟΟΣΑ έτσι ώστε να εμπεδωθεί στην κοινωνία ότι και η εκπαίδευση δεν είναι κοινωνικό αγαθό αλλά εμπόρευμα-υπηρεσία που ανάλογα με το εισόδημά τους οι γονείς-πελάτες θα αγοράζουν. Πρόταση για μαθητική κάρτα ο Βουλευτής.

Τριπλή αξιολόγηση ( μαθητών σχολείων και καθηγητών) ως φάρμακο  για την έλλειψη ανταγωνισμού  στην εκπαιδευτική αγορά προτείνει ο ΟΟΣΑ. Καθολική ιεραρχική αξιολόγηση  προτείνει ο Βουλευτής με ιδιαίτερη φροντίδα σε όσους έχουν προσληφθεί την τελευταία 15ετία, που να συνάδει με το φρεσκοψηφισμένο νόμο για την αξιολόγηση των Δημοσίων υπαλλήλων (αύξηση μισθού για τους αριστείς και στέρηση βαθμολογικής ανέλιξης για τους ανεπαρκείς).

Δίδακτρα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση  ο ΟΟΣΑ. Τα ρέστα του ο Βουλευτής με την πρόταση για δίδακτρα και στη Δευτεροβάθμια κ.τ.λ. κ.τ.λ.  

     Ο κ. Τριανταφυλλίδης  είναι ένα από τα πιόνια που ανέδειξε ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές  κατ΄ εντολή της ηγεσίας του. Φυσικό είναι, λοιπόν, ο εν λόγω βουλευτής να καλείται να κάνει ‘χρήσιμες’ δουλειές για την κυβέρνηση όπως αυτή του προπομπού των μέτρων που έχουν ήδη υπογραφεί με το τρίτο μνημόνιο. Κι αν τα λέει τόσο ακραιφνώς εκσυγχρονιστικά που θα τον ζήλευε κι ο Σημίτης, δεν είναι μόνο θέμα ταπεραμέντου, αλλά είναι ένας πονηρός αντιπερισπασμός ώστε να φανούν ηπιότερα τα μέτρα που προετοιμάζονται για την Παιδεία.    

* Ν. 4336/15

«Εκπαίδευση. Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ και αυτό θα τροφοδοτήσει την προγραμματισμένη ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011.. Μεταξύ άλλων, η επανεξέταση θα αξιολογήσει την υλοποίηση της μεταρρύθμισης του «Νέου Σχολείου», το περιθώριο περαιτέρω εξορθολογισμού (των τάξεων, σχολείων και πανεπιστημίων), τη λειτουργία και διακυβέρνηση των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, την αποδοτικότητα και αυτονομία των δημόσιων εκπαιδευτικών μονάδων και την αξιολόγηση και διαφάνεια σε όλα τα επίπεδα. Η επανεξέταση θα προτείνει συστάσεις σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ. Με βάση τις συστάσεις της επανεξέτασης, οι αρχές θα εκπονήσουν επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης και θα υποβάλουν προτάσεις για δράσεις το αργότερο έως τον Μάιο του 2016, οι οποίες θα εγκριθούν έως τον Ιούλιο του 2016, και εφόσον είναι δυνατόν, τα μέτρα θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ πριν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. Ειδικότερα, οι αρχές δεσμεύονται να ευθυγραμμίσουν τον αριθμό διδακτικών ωρών ανά μέλος του προσωπικού, καθώς και την αναλογία μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ, το αργότερο έως τον Ιούνιο του 2018. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ