Thumbnail
Β ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

Ο σχεδιασμός των Θεματικών Εβδομάδων (Θ.Ε.) σύμφωνα με την εγκύκλιο 220482/23-12-2016 για την υλοποίηση της στα Γυμνάσια αναδεικνύει μια σειρά από ζητήματα που σχολιάζουμε παρακάτω.

  1. Διοργάνωση ενημερωτικών δράσεων και βιωματικών δραστηριοτήτων για ένα θέμα που αφορά την αναπτυξιακή φάση της προεφηβείας και εφηβείας  «Σώμα και Ταυτότητα» και άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις έμφυλες ταυτότητες.

Προγράμματα που αφορούν ζητήματα όπως οι σχέσεις εφήβων με τον εαυτό τους, το σώμα τους, το φύλο τους και τους συνομηλίκους τους, χρήση ουσιών, μείωση άγχους, διατροφικές συνήθειες, έμφυλη βία κλπ απαιτούν εμπεριστατωμένο σχεδιασμό και όχι αποσπασματικές δράσεις.

  1. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής δράσεων 3/2/2017

Η εγκύκλιος βγήκε 23/12/17 στα μέσα του σχολικού έτους και ενδεικτικά αναφέρουμε ότι η ενημέρωση των συμβούλων θα γίνει 20/01/17.

  1. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στο πλαίσιο του διδακτικού τους ωραρίου και του ωρολογίου

 προγράμματος κάθε τάξης οργανώνουν δραστηριότητες οι οποίες σχεδιάζονται και υλοποιούνται σύμφωνα με τα περιεχόμενα του Φακέλου Εκπαιδευτικού Υλικού που θα είναι στη διάθεση των σχολείων.

Ο χρόνος που χρειάζεται για να συνεδριάσει ο Σύλλογος, να ορίσει τους συντονιστές, να σχεδιάσει τις δραστηριότητες, να αναζητηθεί υλικό από φορείς που έχουν σχεδιάσει στο παρελθόν εκπαιδευτικά προγράμματα, να υποβάλει το σχέδιο, να έρθει σε επαφή με φορείς της κοινωνίας και στο τέλος να κάνει την αποτίμηση με ερωτηματολόγια κλπ δεν αποτελεί ώρες εργασίας; Τα διδακτικά, διοικητικά και γραφειοκρατικά καθήκοντα δεν επαρκούν για την απασχόληση μας; Αλλά τα λέει καλύτερα η ίδια η εγκύκλιος παρακάτω όταν λέει ότι «Παράλληλα, δύνανται να διοργανωθούν εντός του σχολείου και απογευματινές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γονέων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων».

  1. Η αξιοποίηση της εμπειρίας από τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και τις Δράσεις Αγωγής Υγείας αναμένεται να ενισχύσει το σχεδιασμό της Θ.Ε.

Το Υπουργείο Παιδείας για να πετύχει την εξοικονόμηση προσωπικού αφαίρεσε τη δίωρη μείωση ωραρίου σε όσους υλοποιούσαν διάφορα προγράμματα και μείωσε τις ώρες της Βιολογίας και της Οικιακής οικονομίας – καθ΄ ύλην σχετικών μαθημάτων - που όμως χαρακτηρίστηκαν "ήσσονος σημασίας" μαθήματα από τον πρώην Υπουργό Ν. Φίλη και μετατράπηκαν τώρα σε "προγράμματα", "μέρες", "εβδομάδες".

  1. Για την εφαρμογή των παραπάνω ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να μεταβάλει στον βαθμό που χρειάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα της εβδομάδας

Ανατρέποντας το ωρολόγιο πρόγραμμα που είναι ήδη ευαίσθητο σε αλλαγές και χαμένες ώρες που προκύπτουν μέσα στη σχολική ζωή, ανατρέπει και τον σχεδιασμό που κάνουν οι καθηγητές για τα μαθήματα τους ή άλλα προγράμματα και δράσεις.

  1. Μπορούν να προσκληθούν εκπρόσωποι φορέων από σχετικό κατάλογο που έχε συγκροτήσει το ΙΕΠ.

Στον κατάλογο αυτό συμπεριλαμβάνονται φορείς περιφερειακής ή τοπικής αυτοδιοίκησης, ΑΕΙ, ερευνητικά κέντρα, κυβερνητικές αλλά και μη κυβερνητικές οργανώσεις των οποίων ο σκοπός και ο τρόπος λειτουργίας θα πρέπει να ερευνηθεί. Οι εκπαιδευτικοί, ακόμα, μπορούν να απευθυνθούν σε Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Κέντρα Πρόληψης κλπ που όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα υποστελέχωσης και υπολειτουργίας που αντιμετωπίζουν.

7)Αυτή είναι, λοιπόν, η αυτονομία των σχολικών μονάδων που θέλει να επιτύχει το Υπουργείο; Να υποχρεωθούν τα σχολεία να υλοποιήσουν δράσεις χωρίς παιδαγωγική, διοικητική και οικονομική βοήθεια;

Η εγκύκλιος έχει όλο το «πακέτο»: υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, ερωτηματολόγια υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Δηλαδή, γραφειοκρατία, εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο, αναστάτωση του ωρολογίου προγράμματος και στο βάθος των «καλών πρακτικών» και των προοδευτικών τίτλων η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.

Αντιστεκόμενοι στα παραπάνω καλούμε τους Συλλόγους να μην προχωρήσουν τις διαδικασίες για την εκπόνηση των Θ.Ε. στα Γυμνάσια μέχρι την αποδοχή της εισήγησης της ΟΛΜΕ προς το Υπουργείο για την ανάκληση της σχετικής Εγκυκλίου. Καλούμε τους συναδέλφους να μην αφήσουν να γίνουν τα σχολεία και τα παιδιά μας βορρά των διαφόρων ΜΚΟ και διαφόρων αντιδραστικών και σκοταδιστικών φορέων στα πλαίσια της θεματικής βδομάδας.

Καλούμε την ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συνάδελφους και τους συλλόγους διδασκόντων, που δεν θα υλοποιήσουν ή θα αποφασίσουν να χειριστούν διαφορετικά από τις κατευθύνσεις της εγκυκλίου την οργάνωση των δραστηριοτήτων.

Απαιτούμε να οριστεί από το Υπουργείο η προαιρετική εφαρμογή της εγκυκλίου για τη Θεματική Εβδομάδα. Στους μαθητές μας μιλάμε ως εκπαιδευτικοί – παιδαγωγοί με την ευθύνη και το ρόλο που έχουμε και όχι από πειθαναγκασμό.

 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

          ΚΡΙΑΡΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ                                                 ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή