Thumbnail
ΔΟΕ

Συνάντηση Δ.Σ. Δ.Ο.Ε. με εκπροσώπους του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την προσχολική αγωγή. Υπουργικές αποφάσεις για ωρολόγιο πρόγραμμα και ωράριο νηπιαγωγών. «Άνθρακες ο θησαυρός» της 14χρονης εκπαίδευσης

   Συνάντηση με εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας με αντικείμενο την προσχολική αγωγή και τις αλλαγές που προωθεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, είχε κλιμάκιο του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.  με πρωτοβουλία του και αίτημά του.

   Αν κάτι αναδείχθηκε από τη συνάντηση, αυτό ήταν η έλλειψη διάθεσης από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας, να αφουγκραστεί τον Κλάδο μπαίνοντας έστω στον κόπο να διαβάσει τις θέσεις της Δ.Ο.Ε. (πρόσφατα μάλιστα αποφασισμένες από την 85η Γ.Σ. του Κλάδου)  για την προσχολική αγωγή πριν προχωρήσει στην έκδοση των υπουργικών αποφάσεων που αλλάζουν το τοπίο στην προσχολική αγωγή (φυσικά προς το χειρότερο).

Συγκεκριμένα :

  • Δε θεσμοθετείται η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, κάτι η σημερινή κυβέρνηση έχει εξαγγείλει ότι θα πράξει. Τώρα η πολιτική ηγεσία ανακαλύπτει τους οικονομικούς περιορισμούς και την τραγική κατάσταση των κτηριακών υποδομών…
  • Αποδεικνύεται ότι ήταν «άνθρακες ο θησαυρός» της αναμονής ρύθμισης του ωραρίου των νηπιαγωγών λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιοτυπίες της λειτουργίας των Νηπιαγωγείων. Η ρύθμιση επιβάλλει 25ωρο για το σύνολο των νηπιαγωγών (πλην των ελάχιστων που υπηρετούν στα, μετρημένα στα δάχτυλα, 4/θεσια και άνω νηπιαγωγεία) και μάλιστα δίχως την επιπλέον αποζημίωση που ισχύει στα αντίστοιχα δημοτικά σχολεία. Η επίκληση του Ν 4115/30-1-2013 ως περιοριστικού για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης σε συγκεκριμένη κατεύθυνση σε συνδυασμό με το Ν.1566/85 μόνο ως αστείο μπορεί να εκληφθεί αφού τίποτα δεν εμπόδιζε την κυβέρνηση να νομοθετήσει εκ νέου εάν είχε τη βούληση για πραγματική εναρμόνιση του ωραρίου νηπιαγωγών – δασκάλων.
  • Διαλύεται το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο με την επιστημονικά τεκμηριωμένη και την παιδαγωγική προσφορά του  και στη θέση του έρχεται το «νέο ενιαίο», που χωρίζει το πρόγραμμα σε βασικό και προαιρετικό, αίροντας την αντισταθμιστική λειτουργία του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου μετατρέποντας το σε φύλαξη. Το επιχείρημα ότι με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει ένα ενιαίου τύπου Νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά δεν μπορεί να σταθεί, αφού και πάλι θα υπάρχουν δύο τύποι προγράμματος.
    Με αυτό τον τρόπο  αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του ολοήμερου ,αφού αλλάζει η ομάδα των  παιδιών  μετά τις 13.00 και αποκόπτεται το πρωινό από το μεσημεριανό πρόγραμμα, το οποίο ως τώρα είχε συνέχεια.
  • Η δημιουργία διαφορετικής σύνθεσης τμημάτων για το ολοήμερο πρόγραμμα , τόσο στην πρωινή ζώνη όσο και στη μεσημεριανή, θα δημιουργήσει δυσκολίες στην προσαρμογή των παιδιών, που σε αυτή την ηλικία χρειάζονται σταθερό περιβάλλον, καθώς και πρακτικά προβλήματα στη λειτουργία όλων  των τμημάτων.
     Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα   οι νηπιαγωγοί μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων θα αναλαμβάνουν το βασικό ή το ολοήμερο πρόγραμμα, ενώ οι  θέσεις ήταν ως τώρα ενιαίες και υπήρχε εναλλαγή των εκπαιδευτικών στις βάρδιες, συνεργασία με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα και συνέχεια των πρωινών δραστηριοτήτων.

 

   Σε αντιστάθμισμα όλων των παραπάνω, αναπτύχθηκε μια θολή επιχειρηματολογία που είχε ως προμετωπίδα ότι τελικά δεν επιβεβαιώθηκαν τα σενάρια συρρίκνωσης του Νηπιαγωγείου με κλείσιμο εκατοντάδων τμημάτων. Τονίζουμε ότι έπειτα από την ψήφιση της ρύθμισης για τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό λειτουργίας των τμημάτων νηπιαγωγείου να είναι το 14, το ενδεχόμενο, άμεσα, υποβάθμισης σε λειτουργικό επίπεδο είναι τραγικά ανοικτό αλλά και μακροπρόθεσμα, όσο δε ρυθμίζεται νομοθετικά το εύρος των περιπτώσεων όπου ο αριθμός θα είναι το 5, κανένας δεν εμποδίζεται στο μέλλον να προχωρήσει σε χιλιάδες υποβαθμίσεις.

 

   Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας έπειτα από την αντίδραση που συνάντησε από τη Δ.Ο.Ε. στην εφαρμογή των ρυθμίσεων για το όριο των 14 νηπίων, καθώς την ευρύτερη ανάδειξη του θέματος στην κοινωνία προχώρησε σε μια ακόμη αναδίπλωση. Το ερώτημα είναι όμως «για πόσο;» και με ποιες προθέσεις ως προς τη συνέχεια.

   Το βέβαιο είναι ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις (φυσικά χωρίς διάλογο και φυσικά εν μέσω Αυγούστου) κάνουν φανερό ότι η κυβέρνηση αντί για την εφαρμογή της 14χρονης εκπαίδευσης, διαλύει συστηματικά και μεθοδικά όλες τις δομές της δημόσιας εκπαίδευσης.  

   Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα βρεθεί απέναντι και σε αυτές τις μεθοδεύσεις. Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει  τις αποφάσεις με το παραπάνω περιεχόμενο και να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικό διάλογο για την προσχολική αγωγή.

   Οι εκπαιδευτικοί της Π.Ε. θα απαντήσουν δυναμικά μέσα από τις κινητοποιήσεις που αποφάσισε η 85η Γ.Σ. του Κλάδου.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
w29-81121enisxytikhdidaskalia.jpg
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
Το πρεκαριάτο, από το λατινικό precarious (που σημαίνει αβέβαιος, ανασφαλής), είναι όρος που εμφανίζεται από τη δεκαετία του '80 για τα σύγχρονα...
Ενισχυτική Διδασκαλία: Πώς ένας απαραίτητος θεσμός για τους μαθητές κατέληξε σε «πρεκαριάτο» για τους εκπαιδευτικούς...
teachers
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους
Η μισθοδοσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πραγματοποιείται από την Ενιαία Αρχή Πληρωμών (ΕΑΠ)
Μισθοδοσία μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Πότε θα πιστωθεί στους λογαριασμούς τους