Thumbnail
1­ο Γενικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής

Το 1­ο Γενικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής συμμετείχε στο πρόγραμμα Erasmus+, Δράση ΚΑ1της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Δράση ΚΑ1 αφορά τημαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης και προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μια άλλη χώρα. Το πρόγραμμα μας ξεκίνησε την 1ηΣεπτεμβρίου 2016 και ολοκληρώνεται στις 31 Αυγούστου 2017.

Το σχολείο μας έχει σταθερά ευρωπαϊκό προσανατολισμό και στοχεύει στην ανάπτυξή του μέσω της ανταλλαγής εμπειριών και καλών πρακτικών με άλλα σχολεία του εξωτερικού. Βασικοί στόχοι του σχεδίου κινητικότητας ήταν:

1.Η απόκτηση νέων δεξιοτήτων διοίκησης του σχολείου με έμφαση στη στρατηγική, στη διαχείριση ποιότητας, στην ενεργό συμμετοχή των καθηγητών και στην εφαρμογή του μοντέλου των ομάδων εργασίας στη διοίκηση. 

2.Η επιμόρφωση των καθηγητών στην εφαρμογή νέων διδακτικών μεθόδων που θα ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μαθητών και θα ενεργοποιούν το ενδιαφέρον τους, με έμφαση στη χρήση των νέων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας.

3.Η ανάπτυξη δεξιοτήτων αγγλικής γλώσσας και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων για τη συμμετοχή περισσότερων καθηγητών σε ευρωπαϊκές δράσεις και προγράμματα.

Στο πλαίσιο του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν δυο δράσεις κινητικότηταςστις οποίες συμμετείχαν συνολικά έξι εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕ.Λ. Αγίας Παρασκευής,οι οποίοι διαθέτουν αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, γνωρίζουν πολύ καλά την αγγλική γλώσσα και συμμετείχαν ενεργά στα εκπαιδευτικά προγράμματα προκειμένου να μεταφέρουν την εμπειρία τους στην σχολική κοινότητα.

Η πρώτη επιμορφωτική δραστηριότητα με θέμα: "StructuredStudyVisittoSchools / Institutes&TrainingSeminar in Finland"πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φινλανδίας και την παρακολούθησαν τρεις εκπαιδευτικοί (κύριος Καϊσίδης, κύριος Σαραντόπουλος, κυρία Ταράτσα) με στόχο να γνωρίσουν το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, να εξοικειωθούν με πτυχές του που οδηγούν σε υψηλά μαθησιακά αποτελέσματα, να εμπλουτίσουν τη διδασκαλία τους με καινούργιες ελκυστικότερες πρακτικές, τεχνικές και μεθόδους διδασκαλίας, να ενισχύσουν την ικανότητα τους για αλληλεπίδραση και συνεργασία με φορείς και φυσικά πρόσωπα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,  να αποκτήσουν πληρέστερη αντίληψη για την ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης και να είναι σε θέση να αναγνωρίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των εκπαιδευτικών συστημάτων των διαφόρων χωρών της Ευρώπης.

Ηδεύτερη επιμορφωτική δραστηριότητα με θέμα: "SchoolManagement"πραγματοποιήθηκε στο Γιοενσού της Φινλανδίας και την παρακολούθησαν τρεις εκπαιδευτικοί (κύριος Ασημακόπουλος, κυρία Κουρεμένου, κύριος Μπαλάσκας) με στόχο τηβελτίωση των διοικητικών τους ικανοτήτων, την ανάπτυξη οράματος και στρατηγικής για την ανάπτυξη του σχολείου, την αντιμετώπιση των προκλήσεων της εποχής μας, τη δυνατότητα ανάπτυξης διαχείρισης ποιότητας στο σχολείο με έμφαση στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τη δημιουργία ομάδων εργασίας εκπαιδευτικών ως εργαλείο διοίκησης και το σχεδιασμό και υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου.

Και στις δύο παραπάνω επιμορφωτικές δραστηριότητες προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό και έγινε ιδιαίτερη αναφορά στις αρχές και αξίες που διέπουν το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι δράσεις που αναπτύχθηκαν σε αυτές τις κινητικότητες συνέβαλαν στην ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ όλων των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα. Οι διδάσκοντες του σχολείου ήρθαν σε επαφή με τους συναδέλφους τους από τη Φινλανδία, αλλά και από άλλες ευρωπαϊκέςχώρες,με στόχο την ευρύτερη πολιτισμική αλληλεπίδραση.Επιπλέον, ήρθαν σε επαφή και με μαθητές των οποίων η ενεργή συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία οδηγείστη διαμόρφωση ώριμων και σκεπτόμενων πολιτών.

Συμπερασματικά,οι βασικές αρχές πάνω στις οποίες στηρίζεται ένα αποτελεσματικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι η συνεργασία, η εμπιστοσύνη και οι ίσες ευκαιρίες για όλους.Ο εξαιρετικός βαθμός ικανοποίησης των επιμορφούμενων, αλλά και των φορέων υποδοχήςείχε ως αποτέλεσμα την εκδήλωση ενδιαφέροντος για συνεργασίακαι μετά τη λήξη του σχεδίου, συμβάλλοντας στη διεθνοποίηση του σχολείου μας.

Κλείνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους συνέβαλαν στην άρτια οργάνωση, στην πραγματοποίηση και στην ολοκλήρωση του προγράμματος.

 

 

Ο Διευθυντής

 

 

Η Συντονίστρια του Προγράμματος

 

Αθανάσιος Αναστασίου

 

 

Ασημίνα Ταράτσα

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βιβλιοθήκη, βιβλία, ράφι, μελέτη, ανάγνωση
Σχολικές βιβλιοθήκες Δημοτικών Σχολείων: Εγκύκλιος για τη διεύρυνση του δικτύου
Δυνατότητα εγγραφής στο Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν τα Δημόσια Δημοτικά Σχολεία που διαθέτουν αυτόνομο χώρο για τη...
Σχολικές βιβλιοθήκες Δημοτικών Σχολείων: Εγκύκλιος για τη διεύρυνση του δικτύου