Thumbnail

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, αποτελεί βασική προϋπόθεση και δικαίωμα, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να εξελίσσονται επιστημονικά και να αντεπεξέρχονται στις προκλήσεις της εκπαιδευτικής καθημερινότητας. Η επιμόρφωσή τους, όμως, πρέπει να πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις ποιότητας σε επίπεδο περιεχομένου και χρονικής διάρκειας. Με αφορμή, όμως, την εξαγγελθείσα επιμόρφωση των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών χωρίς εξειδίκευση ή κατάρτιση σε ΕΑΕ μέσω του ΙΕΠ (01/03/2017), προκύπτουν τα ακόλουθα ερωτήματα:

-   Για ποιο λόγο επιλέχθηκε να γίνει η επιμόρφωση τόσους μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Έχουμε διανύσει, πλέον, ήδη το μισό σχολικό έτος και οι συνάδελφοι καλούνται να επιμορφωθούν με σημαντική καθυστέρηση και σε μορφή fast-track! Για τους αναπληρωτές η τακτική αυτή είναι –πλέον- συνηθισμένη. Η ίδια «λογική» φαίνεται να επεκτείνεται και στους μόνιμους συναδέλφους.

-    Ως προς τον χρόνο και τον τρόπο διεξαγωγής της επιμόρφωσης: Πώς είναι δυνατόν να συμπυκνωθούν οι 13 θεματικές ενότητες, που προτείνονται από το ΙΕΠ, σε μια επιμόρφωση 2-3 ημερών, όπως είθισται να γίνεται στις αντίστοιχες επιμορφώσεις μέσω ΕΣΠΑ; Πώς θα συνεπικουρούν οι Σχολικοί Σύμβουλοι ΕΑΕ, οι οποίοι είναι μόλις 13 πανελλαδικά; Ο ρόλος των ΚΕΔΔΥ και των Σχολικών Συμβούλων ΕΑΕ είναι να υποστηρίζουν στην πράξη τον εκπαιδευτικό ΕΑΕ μέσα στο σχολικό πλαίσιο, ώστε να γίνεται εκπαιδευτική αξιολόγηση και παρέμβαση στους μαθητές σε ρεαλιστικές συνθήκες. Η εξ αποστάσεως και ασύγχρονη υποστήριξη μέσω helpdesk, που προβλέπεται στην απόφαση του ΙΕΠ, δεν μπορεί να υποκαταστήσει σε καμία περίπτωση τη διά ζώσης συνεργασία!

-   Ως προς την αποτελεσματικότητά της: Σε τι βαθμό ανταποκρίνεται το έτοιμο υλικό από προηγούμενες επιμορφώσεις μέσω ΕΣΠΑ στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών; Έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη οι παρατηρήσεις των προηγούμενων επιμορφωμένων ή θα παρατηρηθούν εκ νέου περιπτώσεις επανάληψης των ίδιων εισηγήσεων προς τους εκπαιδευτικούς; Ποια είναι τα αντικειμενικά κριτήρια που τίθενται για τους επιμορφωτές;  Μπορεί το ΙΕΠ να διασφαλιστεί κοινό περιεχόμενο για όλους τους επιμορφούμενους ή θα υπάρχουν διαφοροποιήσεις ως προς το αυτό ανά νομό ανάλογα με τον επιμορφωτή;

Απαξίωση των πτυχίων και σπουδών: Μπορεί μια ολιγοήμερη επιμόρφωση να εξισωθεί με άλλα ακαδημαϊκά τυπικά προσόντα στην ΕΑΕ, όπως η διετής μετεκπαίδευση στα διδασκαλεία, ο βασικός τίτλος σπουδών ή ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών;  

Επιπλέον, θέτουμε τον γενικότερο προβληματισμό και αναδεικνύουμε την αντίφαση που προκύπτει μεταξύ θεωρίας και πράξης από πλευράς ΥΠΠΕΘ:  Μια τέτοιου είδους επιμόρφωση συμβαδίζει άραγε με το όραμα της ένταξης και τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία  που επικαλείται συχνά το Υπουργείο Παιδείας; Ο λόγος αυτών των επιμορφώσεων είναι προφανώς -για μια ακόμη φορά- η εξοικονόμηση κονδυλίων στις προσλήψεις αναπληρωτών και η αποφυγή μόνιμων διορισμών στην ΕΑΕ.

Από τη στιγμή που το Υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει πως επιδιώκει τη συμπεριληπτική εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οφείλει παράλληλα να διασφαλίζει και την παροχή κατάλληλης και ουσιαστικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που τοποθετούνται σε αυτές. Για μια ακόμη φορά αναδεικνύεται η ανάγκη για επαναλειτουργία των διδασκαλείων ως σταθερών, δημόσιων και δωρεάν δομών επιμόρφωσης με επικαιροποίηση του οδηγού σπουδών τους, προκειμένου αυτός να συγκλίνει με τα νέα παιδαγωγικά δεδομένα στην Ειδική Αγωγή.

Ζητάμε:

-   Το ΥΠΠΕΘ να αποσύρει το άρθρο 48 του ν. 4415/2016

-  Το ΙΕΠ, οι σχολικοί σύμβουλοι Ειδικής Αγωγής και τα ΚΕΔΔΥ να μην προβούν σε ανάλογες “επιμορφώσεις της ντροπής”!

-   Μόνιμους διορισμούς και κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση με το απαραίτητο και κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.

-   Έγκαιρη οργάνωση και σωστό παιδαγωγικό σχεδιασμό για την ποιοτική διασφάλιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών χωρίς την ένταξή τους σε προγράμματα ΕΣΠΑ. Λειτουργία σταθερών, δημόσιων και δωρεάν επιμορφωτικών δομών για όλους τους εκπαιδευτικούς.

Καλούμε τους προς επιμόρφωση συναδέλφους να αναδείξουν όλα τα παραπάνω  και να μην συμμετέχουν σε ανάλογες επιμορφώσεις.

Ο Πρόεδρος                                     Η Γραμματέας                                                       

Κανδήλας Βάϊος                       Ευστρατουδάκη Λεμονιά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zorbas
Αχ. Ζορμπάς για σύλληψη εκπαιδευτικών: «Αντιμετωπίζονται εκπαιδευτικοί σαν κοινοί εγκληματίες»
Η τοποθέτηση του Αχ. Ζορμπά για τη σύλληψη εκπαιδευτικών στη Ρόδο
Αχ. Ζορμπάς για σύλληψη εκπαιδευτικών: «Αντιμετωπίζονται εκπαιδευτικοί σαν κοινοί εγκληματίες»
πρυτ
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια
Με ανάρτησή του ο υπουργός Παιδείας ενημέρωσε για όσα ειπώθηκαν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων
Πιερρακάκης-Σύνοδος Πρυτάνεων: Έρχεται ήπια αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια