Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων 

Ψήφισμα συμπαράστασης στο ΕΠΑΛ Βρυσών. Η εικόνα του τοπίου, μετά και την επισκεψη του Υφυποργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη.

Την Παρασκευή στις 24 Νοεμβρίου, διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας ,  Έρευνας και Θρησκευμάτων ημερίδα-φιέστα με τίτλο «Πιλοτική Τάξη μαθητείας Περιφέρειας Κρήτης» παρουσία του Υφυπουργού Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκη στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων. Σε μια ημερίδα στην οποία, μέσα από μια απεγνωσμένη προσπάθεια να φανεί μαζική, η τοπική Δευτεροβάθμια Διεύθυνση ξεσήκωσε ολόκληρα τμήματα από τα ΕΠΑΛ της πόλης και τα έφερε με συνοδεία των καθηγητών τους στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου.

Είναι διατυπωμένη και ψηφισμένη από Γενική συνέλευση η πάγια θέση της ΕΛΜΕ Χανίων, ότι η καθιέρωση της μαθητείας στοχεύει:

 στην παραπέρα συρρίκνωση της τεχνικής εκπαίδευσης. Όλο το προηγούμενο διάστημα το Υπουργείο με μεθοδικό τρόπο και μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις αλλάζει το τοπίο στην τεχνική εκπαίδευση. Ενδεικτικά αναφέρουμε τη μείωση του αριθμού των τομέων και ειδικοτήτων (Χανιά κλείσιμο των τομέων οικονομίας και διοίκησης  2ο ΕΠΑΛ, ΕΠΑΛ Ε. Βενιζέλου), τη συρρίκνωση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών στο νέο ΕΠΑΛ, χωρίς την πρόβλεψη για αναπλήρωσή τους μέσα στο δημόσιο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, την καθιέρωση ανελαστικού κατώτερου αριθμού μαθητών στους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, που έχει στόχο τη συρρίκνωση, συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων και σε πολλές περιπτώσεις το  κλείσιμο σχολείων ( η μη έγκριση των ολιγομελών τμημάτων από ΕΠΑΛ Βρυσών και Κισάμου, που αναγκάστηκε να πάρει πίσω το υπουργείο και ο περιφερειακός Διευθυντής μετά από τις κινητοποιήσεις μαθητών γονιών εκπαιδευτικών και της τοπικής κοινωνίας)και τέλος, η φετινή εγκύκλιος για το «χαρακτηρισμό φοίτησης » στο τέλος του Α’ τετραμήνου, για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που έχουν ξεπεράσει τα όρια απουσιών.

στην υποβάθμιση των μορφωτικών και εκπαιδευτικών αναγκών της νεολαίας. Η γνώση μετατρέπεται σε απλή κατάρτιση και μάλιστα χαμηλής ποιότητας, τεμαχίζεται και κομμάτια της μεταφέρονται στη μαθητεία σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και της αγοράς

στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Όλοι κατανοούμε ότι από τη μεγάλη δεξαμενή των εκπαιδευτικών που θα περισσεύουν ως αποτέλεσμα του κόφτη σε ειδικότητες, τμήματα, εργαστήρια θα στελεχωθεί ο μηχανισμός της μαθητείας. Μέσα από το φόβο και τον καταναγκασμό θα υποχρεωθούν συνάδελφοι να συνδράμουν στη λειτουργία της μαθητείας. Στην πραγματικότητα θα δημιουργηθεί μία γκρίζα ζώνη όπου ο εκπαιδευτικός θα μετατραπεί σε επόπτη εργασίας, επιθεωρητή με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική ιδιότητα να εξαφανίζεται, αφού «επιβλέπει την τήρηση των όρων της σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ μαθητευόμενου, επιχείρησης». Στον εκπαιδευτικό-επόπτη ανατίθεται η διεκπεραίωση ενός εφιαλτικού σε όγκο και ευθύνη κυκεώνα γραφειοκρατίας, που αφορά στην υλοποίηση του προγράμματος μαθητείας, καθιστώντας τον  ουσιαστικά υπόλογο για τον έλεγχο της τήρησης των όρων της Σύμβασης από τις επιχειρήσεις.

στη νομιμοποίηση και  την εμπέδωση στην κοινωνία της άποψης  ότι δεν μπορεί να υπάρξει διαφορετικό μέλλον παρά η ελαστική εργασία. Δίπλα στα πεντάμηνα, τα οκτάμηνα, την κοινωφελή εργασία, τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους θα στέκεται και η μαθητεία ως νέα μορφή εργασίας και θα αξιοποιηθεί ως το εργαλείο  για την αγωνιώδη προσπάθεια  ανάτασης της κερδοφορίας των επιχειρήσεων αφού οι μαθητευόμενοι  θα πληρώνονται με υποκατώτατο μισθό κυρίως  μέσα από τα ΕΣΠΑ και θα αποτελούν το φτηνό εργατικό δυναμικό το οποίο θα παράγει πλούτο και ταυτόχρονα  θα καλύπτει θέσεις  στο δημόσιο αρχικά , αντί για μόνιμες θέσεις εργασίας με πλήρη δικαιώματα και θα αποτελεί το φόβητρο για τους παλιούς εργαζόμενους στη ζούγκλα του ιδιωτικού τομέα. Επιπλέον, η φτηνή απασχόληση των προγραμμάτων μαθητείας θα συμπιέσει ακόμα περισσότερο το μισθολογικό κόστος, αφού οι επιχειρήσεις θα μπορούν ν' αμείβουν αρκετούς από τους άλλους εργαζόμενους που απασχολούν κάτω και από όσα προβλέπει κι αυτή ακόμα η (Γενική, Κλαδική ή Επιχειρησιακή) Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. 

Η ΕΛΜΕ Χανίων, μετά από απόφαση του ΔΣ στις 16/11/2017, οργάνωσε κινητοποίηση στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου, παρουσία εκπροσώπων του ΕΠΑΛ Βρυσών, του συλλόγου γονέων αλλά και τοπικών φορέων, η οποία κατέληξε σε παρέμβαση στο ξεκίνημα της ημερίδας. Στην παρέμβαση αυτή πήραν το λόγο και μίλησαν τόσο εκπρόσωποι από τη μεριά της ΕΛΜΕ όσο και από το σύλλογο καθηγητών του ΕΠΑΛ Βρυσών και το σύλλογο γονέων και αναδείχθηκε η ψηφισμένη από Γενικές Συνελεύσεις και συνεδριάσεις ΔΣ πάγια θέση της ΕΛΜΕ Χανίων ότι είμαστε ενάντια στο θεσμό της μαθητείας, ενώ παράλληλα, αδιαπραγμάτευτη θέση μας είναι η διαφύλαξη των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Για μας δεν υπάρχουν μαθητές και σχολεία δύο ταχυτήτων, δεν διαπραγματευόμαστε την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης, ούτε τη δυνατότητα κάθε μαθητή να σπουδάζει αυτό που επιθυμεί κοντά στον τόπο κατοικίας του. Αρνούμαστε τη λογική του Υπουργείου Παιδείας που «εγκρίνει» μόνο ότι  επιτάσσουν οι «θεσμοί» και ο ΟΟΣΑ. Εξηγήσαμε ότι αποφάσεις, όπως η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων σε επαρχιακά σχολεία, αφενός προκαλεί αναστάτωση και ανασφάλεια στη μαθητική κοινότητα αλλά και στις εργασιακές θέσεις των εκπαιδευτικών και αφετέρου υπονομεύει τις κοινωνικές και οικονομικές δομές ενός μεγάλου μέρους του νομού μας που αποτελείται από τις επαρχίες Αποκορώνου και Σφακίων.

Στην τοποθέτηση τους στη συνέχεια, τόσο ο Υφυπουργός κ Δ.Μπαξεβανάκης όσο και ο υπεύθυνος γραφείου του κ. Θ. Κοτσιφάκης (τέως πρόεδρος ΟΛΜΕ!) προσπάθησαν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις και να μας πείσουν, μέσα από αριθμούς και στοιχεία, ότι η μαθητεία αποτελεί ένα «επιτυχημένο» πείραμα που τυγχάνει ευρείας αποδοχής, και ότι οι αποφάσεις συγχώνευσης ή κατάργησης τμημάτων και τομέων, μπορούν να έχουν τελικά και παιδαγωγικό χαρακτήρα.

Στην κατ’ ιδίαν συνάντηση και συζήτηση που ακολούθησε, μεταξύ του Υφυπουργού και του επιτελείου του (Θ. Κοτσιφάκη, Β. Βαγιωνάκη) και τους εκπροσώπους του ΕΠΑΛ Βρυσών, του συλλόγου γονέων, των τοπικών φορέων και της ΕΛΜΕ Χανίων, επισημοποιήθηκε με απόλυτο τρόπο για άλλη μια φορά η θέση του Υπουργείου. Δηλαδή η μη επαναλειτουργία του τομέα πληροφορικής στο ΕΠΑΛ Βρυσών.

Σαν να μην έφτανε αυτό, τη σκυτάλη πήρε ο Περιφερειάρχης Κρήτης, ο οποίος σε μια προσπάθεια εκφοβισμού, ζήτησε μέσω της γραμματέως  του, από τον διευθυντή του ΕΠΑΛ Βρυσών, να παρουσιαστεί την Τρίτη 5/12/2017 στα γραφεία της Περιφέρειας στο Ηράκλειο με τα αρχεία του σχολείου ώστε να ελεγχθούν και να διαπιστωθούν τυχόν «παρατυπίες» στις εγγραφές των μαθητών.

Εμείς ως ΕΛΜΕ Χανίων, θέλουμε να δηλώσουμε ότι θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον αγώνα του ΕΠΑΛ Βρυσών (και κάθε σχολείου που παλεύει για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών του). Για μας οι μαθητές μας δεν είναι αριθμοί και δεν τους ζυγίζουμε με βάση το μέρος που γεννήθηκαν ή επέλεξαν να κατοικούν. Αναγνωρίζουμε τα ίδια μορφωτικά και παιδαγωγικά δικαιώματα σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από την καταγωγή τους, τον τόπο κατοικίας τους, το χρώμα τους, την κοινωνική ή οικονομική τους θέση.

Παράλληλα, παρέχουμε συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους εναντίον των οποίων η Περιφέρεια χρησιμοποιεί τον εκφοβισμό μέσω «ενδεχόμενων» πειθαρχικών κυρώσεων, σε μια προσπάθεια να τους αποτρέψει από τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων του σχολείου τους. Τέλος, ενημερώνουμε ότι κεκτημένο συνδικαλιστικό δικαίωμά μας είναι η διαμαρτυρία ενάντια σε οποιαδήποτε απόφαση καταργεί τη μόρφωση και το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, όσο κι αν αυτές οι διαμαρτυρίες χαλάνε τις εκάστοτε υπουργικές «φιέστες».

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα