Thumbnail
ΠΕΣΣ

Ανακοίνωση της ΠΕΣΣ για την πρόταση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, σχετικά με το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Με αφορμή την πρόταση της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, σχετικά με το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που τις τελευταίες ημέρες είναι στο επίκεντρο της δημοσιότητας, η ΠΕΣΣ επισημαίνει:

Ως προς τη σύνθεση της επιτροπής: Το πόρισμα στηρίζεται σε ένα διάλογο που έπασχε εξαρχής, καθώς στη σύνθεση της 36μελούς επιτροπής μόνο ένα μέλος προερχόταν από την Πρωτοβάθμια ή Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, στην επιτροπή όχι μόνο δεν εκλήθη να συμμετάσχει η Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων αλλά δεν εκλήθη να συμμετάσχει ούτε ένας Σχολικός Σύμβουλος.

Ως προς την πρόταση της επιτροπής σχετικά με τη δομή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Η πρόταση της επιτροπής:

Κρίνεται ως αδύνατη να εφαρμοσθεί όχι μόνο σε όλη την επικράτεια, αλλά ακόμη και σε μεγάλα αστικά κέντρα, καθώς οι δυνατοί συνδυασμοί μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει ένας μαθητής υπερβαίνει τις 10.000. Το γεγονός αυτό, δημιουργεί σύνθετα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα ίσων ευκαιριών, οδηγεί σε κλείσιμο μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων και απώλεια πολλών θέσεων εκπαιδευτικών.

 Με τον τεράστιο αριθμό συνδυασμών επιλεγόμενων μαθημάτων, περιορίζει δραματικά τον αριθμό των επιλεγόμενων τμημάτων στα οποία μπορεί ένας μαθητής να έχει πρόσβαση.

 Δεν μπορεί να υλοποιήσει τον προτεινόμενο διαχωρισμό των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων, (τετραετές Γυμνάσιο και Διετές Λύκειο) χωρίς την προηγούμενη επίλυση τεραστίων προβλημάτων κτιριακών υποδομών, δεδομένης της κτιριολογικής κατανομής και του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού των υφιστάμενων γυμνασίων και λυκείων.

 Δημιουργεί τεράστιο χάσμα ανάμεσα στο πλαίσιο λειτουργίας Γυμνασίου και Λυκείου, καθώς χαμηλώνει το επίπεδο του Γυμνασίου και αυξάνει αλματωδώς το επίπεδο του Λυκείου.  Όχι μόνο δεν απεμπλέκει το Λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά δομεί ένα λύκειο επί τη βάσει του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 Προκαλεί δυσμενείς επιπτώσεις στην πιστοποίηση των πτυχίων της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς πλέον θα είναι διετούς φοίτησης, χωρίς μάλιστα να περιγράφεται κάποιο συγκεκριμένο πλαίσιο λειτουργίας της.

 Κρίνεται ως θετική ως προς τη θεσμοθέτηση εθνικού απολυτηρίου όχι όμως και ως προς τη θεσμοθέτηση πιστοποιητικού αποφοίτησης, αμφιβόλου ισχύος.

 Κρίνεται ως θετική, στην προσπάθεια αναβάθμισης του Λυκείου, σχετικά με τον περιορισμό των απουσιών των μαθητών, τη θέσπιση του Συμβούλου/Καθηγητή, καθώς και την επαναφορά του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων.

 Είναι ασαφής ως προς το θεσμό της υποχρεωτικής συμμετοχής του μαθητή σε πρόγραμμα κοινωνικής εργασίας. Ο θεσμός απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή ώστε να έχει θετικό παιδαγωγικό αποτέλεσμα και να μη μετατραπεί σε θεσμό απλήρωτης εργασίας.

 Δεν προβλέπει δυνατότητα κινητικότητας μεταξύ Επαγγελματικής/Γενικής Εκπαίδευσης Λυκείου καθώς επίσης δεν προβλέπει δυνατότητα αλλαγής προσανατολισμού του μαθητή.

 Με την πριμοδότηση δήλωσης α) μικρού αριθμού σχολών και β) σειράς προτίμησης από πλευράς μαθητή, μπορεί να οδηγήσει σε τεράστιες αδικίες. Για παράδειγμα, ένας μαθητής να εισάγεται σε ένα τμήμα ΑΕΙ με χαμηλότερη βαθμολογία, έναντι κάποιου άλλου με υψηλότερη βαθμολογία.

 Κρίνεται κατ' αρχήν ως θετική ως προς τη δυνατότητα κινητικότητας εντός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά η υλοποίηση προϋποθέτει αφενός διασφάλιση αδιάβλητων διαδικασιών αφετέρου ριζική αναδιάρθρωση της δομής και των Προγραμμάτων Σπουδών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, πράγματα που απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες.

Η ΠΕΣΣ, με σεβασμό σε όλους όσοι συμμετείχαν στη σύνταξη του πορίσματος, για όλους τους παραπάνω λόγους, θεωρεί ότι το πόρισμα της επιτροπής απέχει πολύ από το να μπορεί να αποτελεί τη βάση των αλλαγών που έχει ανάγκη το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. [3] Η ΠΕΣΣ, εκπροσωπώντας το σώμα των Σχολικών Συμβούλων, με τη βαθειά γνώση των προβλημάτων της ελληνικής εκπαίδευσης, έχει συγκεκριμένες προτάσεις, που συνδυάζουν το ρεαλισμό με το όραμα της βελτίωσης της εκπαίδευσης και δεσμεύεται να καταθέσει τις προτάσεις της στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, στην οποία ζητά να παραστεί όποτε γίνει η σχετική ακρόαση φορέων.

Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...