Thumbnail
Παρεμβάσεις ΔΕ

Η εγκύκλιος “Φίλη” για την δημιουργία των Ομάδων Προσανατολισμού, οδηγεί σε νέες συγχωνεύσεις και μαρασμό των σχολείων

Φαίνεται πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πάσχει από το «σύνδρομο του διαρρήκτη». Επέλεξε τα μέσα του Ιούλη για να εκδώσει Υπουργική Απόφαση για τον ορισμό των Ομάδων Προσανατολισμού καθώς και των Μαθημάτων Επιλογής στα Γενικά Λύκεια. Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που εξέδωσε μόλις στις 14 Ιουλίου, θέτει ακόμα πιο αυστηρά κριτήρια και προϋποθέσεις, από αυτά που υπήρχαν μέχρι και την περασμένη σχολική χρονιά, για την λειτουργία Ομάδων Προσανατολισμού και τμημάτων Επιλογής, στα Γενικά Λύκεια της χώρας. Για πρώτη φορά σε υπουργική απόφαση για τον ορισμό τμημάτων (κατευθύνσεις, προσανατολισμοί, επιλογές) μπαίνει σαν κριτήριο η λεγόμενη «κατηγορία» στην οποία ανήκει ένα σχολείο. Σημειώνουμε πως οι κατηγορίες είχαν εισαχθεί για πρώτη φορά στο ΠΔ 50/1996 (Άρθρο 16) και αφορούσαν τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών. Τα σχολεία κατατάσσονται σε κατηγορίες σύμφωνα με διάφορα πληθυσμιακά κριτήρια. Έτσι τα σχολεία της κατηγορίας Α’- Γ, βρίσκονται γύρω από τα αστικά κέντρα.

Το Υπουργείο Παιδείας, βάζει ακόμα πιο ισχυρούς περιορισμούς για τη δημιουργία Ομάδων Προσανατολισμού, ανάλογα με το μαθητικό πληθυσμό ενός σχολείου, τον συνολικό αριθμό των τμημάτων Γενικής Παιδείας στη Β’ και Γ’ τάξη αντίστοιχα ανάλογα με τη ζώνη που βρίσκεται το κάθε σχολείο, και διατηρεί την ύπαρξη ή όχι εκπαιδευτικών στα απομακρυσμένα σχολεία προκειμένου να λειτουργήσει Ομάδα Προσανατολισμού. Σα να μην έφτανε αυτό, η απόφαση για τη δημιουργία και λειτουργία μιας Ομάδας στα σχολεία της «ζώνης» Α΄- Γ΄ παίρνεται απευθείας από την κεντρική εξουσία, δηλαδή από το Υπουργείο, χωρίς να ληφθούν υπόψη ούτε καν οι εισηγήσεις των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης! Παράλληλα διατηρεί την αντιπαιδαγωγική ρύθμιση των 27 μαθητών για να λειτουργήσει δεύτερο τμήμα.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δείχνει για μια ακόμα φορά τις πραγματικές προθέσεις της, απέναντι στα τεράστια αδιέξοδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Ευθυγραμμίζεται και υποτάσσεται απολύτως στην πολιτική του τρίτου Μνημονίου που επέβαλε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ σε συνεργασία με Ε.Ε-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ και επιχειρεί τώρα να διαχειριστεί μια αδιέξοδη κατάσταση. Μετά τις νέες «δεξαμενές» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών που δημιούργησε μόλις πριν από δύο εβδομάδες, επισφραγίζει την πολιτική της διάλυσης του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου με την επιβολή του κλεισίματος τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού πριν αυτά ακόμα δημιουργηθούν! Η προϋπόθεση «ύπαρξης εκπαιδευτικών των απαιτούμενων ειδικοτήτων στα σχολεία», συνηγορούν στο τραγικό συμπέρασμα ότι την επόμενη σχολική χρονιά πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί θα βρεθούν εκτός των τάξεων της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα η πολιτική αυτή θα οδηγήσει σε νέο κύκλο βίαιων συγχωνεύσεων τμημάτων και μαρασμό πολλών Γενικών Λυκείων, έτσι που το κλείσιμο σχολικών μονάδων να φαίνεται σαν «φυσικό φαινόμενο». Μαζί με αυτό, χιλιάδες μαθητές θα υποχρεωθούν να «ξεριζωθούν» από το σχολείο τους για να βρουν την Ομάδα Προσανατολισμού της επιθυμίας τους, με οδυνηρές συνέπειες, ιδιαίτερα για τα παιδιά που ζουν σε μικρές επαρχιακές πόλεις και απομακρυσμένα χωριά. Αυτή η πολιτική θα οδηγήσει πάρα πολλά παιδιά σε βίαιη εκτόπιση και πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου, όταν δεν πληρούνται οι υπουργικές – κυβερνητικές προϋποθέσεις.

Είναι προφανές ότι η πολιτική αυτή ενισχύει ακόμα περισσότερο τα ταξικά πλέγματα στην εκπαίδευση, οδηγεί σε νέο κύκλο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, επιβάλλει τη μνημονιακή έρημο και χρεοκοπία σε ολόκληρη τη Δημόσια Εκπαίδευση, καταδικάζει στην ανεργία και την αδιοριστία δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Η Δημόσια Εκπαίδευση από δημόσιο κοινωνικό αγαθό μετατρέπεται ακόμη περισσότερο σε «αγοραίο προϊόν» πλήρως υποταγμένο στη λογική του κέρδους και της ζημιάς.

Απαιτούμε από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποσύρει άμεσα την απαράδεκτη εγκύκλιο.

  • Να λειτουργήσουν κανονικά όλες οι Ομάδες Προσανατολισμού σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Καμία συγχώνευση – κατάργηση τμήματος.
  • 20 μαθητές στο τμήμα – 10 για τις κατευθύνσεις και τα εργαστήρια.
  • Να καλυφθούν όλα τα κενά και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικούς με μαζικούς διορισμούς και προσλήψεις.
  • Κανένα παιδί να μην μείνει το Σεπτέμβρη χωρίς Δάσκαλο.

 

Ιούλιος 2016

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...