Thumbnail
Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α Συλλόγου Αθηνών ΠΕ

«Φέτος το πρώτο σχολικό κουδούνι, είναι κουδούνι θριάμβου της λειτουργίας μας τα τελευταία δύο χρόνια…μικρά κενά θα λυθούν τις επόμενες εβδομάδες»

Κώστας Γαβρόγλου, δηλώσεις στην 82η ΔΕΘ, 8 Σεπτέμβρη 2017.

«Το ποσοστό των ολοήμερων σχολείων που λειτουργούν με πλήρες πρόγραμμα για όλες τις τάξεις ανέρχεται στο 50% βελτιούμενο»

Κώστας Γαβρόγλου, συνάντηση με ΔΣ ΔΟΕ, 28 Σεπτέμβρη 2017

«Όπου ρωτούσαν αν νοικιάζεται σπίτι αντίκρυζαν χαμόγελα ειρωνικά...Θες να βρεις σπίτι στη Σαντορίνη τώρα; Όσο για προσωρινή διαμονή σε ξενοδοχείο, οι τιμές που άκουσαν κυμαίνονταν στα 80-90 ευρώ το βράδυ. Άλλοι κοιμόντουσαν 3-3, άλλοι στα αμάξια, άλλοι σε παραλίες... Κι αν υπήρχαν σπίτια προς ενοικίαση, θα κόστιζαν 350 ευρώ τα 15 τετραγωνικά»

Σκέψεις μίας αναπληρώτριας στη Σαντορίνη

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τη «θριαμβευτική» έναρξη της σχολικής χρονιάς, η κατάσταση στα σχολεία είναι πλέον αφόρητη. Η εφαρμογή, για δεύτερη σχολική χρονιά, της υπουργικής απόφασης για το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείο, δημιουργεί πλέον διαλυτικά φαινόμενα και υποσκάπτει τον ίδιο το χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου:

•           Η αποδυνάμωση του ολοήμερου νηπιαγωγείου και η μετατροπή του σε μια προαιρετική δομή παιδοφύλαξης   και ταυτόχρονα  οι επικείμενες συγχωνεύσεις ΑΤΕΙ και ΑΕΙ θέτουν τους όρους για τη διεκδίκηση της πρωτοβάθμιας από τους δήμους, την ενιαιοποίηση των ηλικιών 0 έως 8 ετών, την ισοπέδωση εργασιακών δικαιωμάτων και την εισαγωγή των κουπονιών στη δημόσια εκπαίδευση.

•           Το ωρολόγιο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου σβήνεται και ξαναγράφεται, διαμορφώνεται κάτω από το βάρος των μνημονιακών περικοπών, της «παιδαγωγικής» του αχταρμά και των κατακερματισμένων αντικειμένων κατά παράβαση κάθε λογικής.

•           Από τις μικρές ακόμα τάξεις του δημοτικού παρελαύνουν έως και 9 εκπαιδευτικοί την εβδομάδα. Η συνεχής εναλλαγή προσώπων από ώρα σε ώρα και η καθημερινή εναλλαγή προσώπων στο ολοήμερο έχουν διαρρήξει κάθε ίχνος παιδαγωγικής σχέσης με χαοτικά αποτελέσματα για τη λειτουργία των σχολείων.

•           Η ελαστικοποίηση του διδακτικού ωραρίου έχει ενταθεί, οι ώρες του ολοήμερου καλύπτονται εκ περιτροπής από δάσκαλους της πρωινής ζώνης που εγκαταλείπουν ώρες της τάξης τους, οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων περιφέρονται ως νομάδες από σχολείο σε σχολείο, η παράλληλη στήριξη μοιράζεται σε δυο, τρεις και τέσσερις δασκάλους.

•           Τα μισά τουλάχιστον ολοήμερα της χώρας – κατά δήλωση του υπουργού παιδείας – υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα, οι εργαζόμενοι γονείς να έρχονται σε απόγνωση και να αναζητούν άλλες λύσεις για τα παιδιά τους.

•           Στην παράλληλη στήριξη, έχουμε ήδη 5.600 γνωματεύσεις(χωρίς να υπολογίζονται όσα αιτήματα δεν έχουν αποσταλεί ακόμα στο Υπουργείο καθώς  η διαδικασία λήγει στις 20/10) οι οποίες για να καλυφθούν με βάση τις προτάσεις των ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για «έναν εκπαιδευτικό ανά μαθητή», απαιτούνται 3.600 επιπλέον προσλήψεις. Αντ’ αυτού, σχεδιάζεται να γίνουν 923 προσλήψεις.

•           Τα προσφυγόπουλα που έχουν εγγραφεί στα δημοτικά σχολεία, έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους, χωρίς τάξεις υποδοχής και την απαραίτητη βοήθεια από υποστηρικτικές δομές.

•           Χιλιάδες αναπληρωτές της περσινής σχολικής χρονιάς παραμένουν άνεργοι, με πολύ πιθανή εκδοχή αρκετοί από αυτούς να μην ξαναπροσληφθούν στο δημόσιο σχολείο (περίπου 1300 δάσκαλοι γενικής, 530 δάσκαλοι ειδικής, 150 νηπιαγωγοί, 280 εκπαιδευτικοί αγγλικής, 180 γερμανικής, 150 φυσικής αγωγής κλπ).

•           Στη Σαντορίνη του απίστευτου πλούτου αλλά και σε όλες τις περιοχές που ακμάζει η τουριστική βιομηχανία, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κοιμούνται στις παραλίες και καλούνται να καταθέσουν το μεγαλύτερο μέρος του πενιχρού μισθού τους για μια γκαρσονιέρα – αυτή είναι η ανάπτυξη που οραματίζονται οι κρατούντες.

Το σχολείο Φίλη γενικεύει μια οικονομικότερη εκδοχή του σχολείου της Διαμαντοπούλου, με την ίδια φιλοσοφία, την ίδια δομή, τον ίδιο προσανατολισμό, τα ίδια αντιεκπαιδευτικά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, οι συγχωνεύσεις ΑΤΕΙ και ΑΕΙ λειτουργούν ως εφαλτήριο δομικών αναδιαρθρώσεων που στοχεύουν στη διάλυση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όπως τη γνωρίζουμε.

Ο ΟΟΣΑ intra portas

Τα κλιμάκια του ΟΟΣΑ, επισήμως προσκεκλημένα από την κυβέρνηση, λύνουν και δένουν στους διαδρόμους και τις αίθουσες συνεδριάσεων του υπουργείου, ζητούν συναντήσεις με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, επισκέπτονται αιφνιδιαστικά σχολεία, φροντιστήρια και πανεπιστήμια. Εγκατεστημένα, ήδη από το Σεπτέμβριο, στο υπουργείο Παιδείας, δεν ήρθαν απλώς για να συντάξουν μια έκθεση για την εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα ακόμα γύρο «διαπραγματεύσεων» με εργαλείο διάφορους ανομολόγητους εκβιασμούς και με επίδικο συγκεκριμένα «προαπαιτούμενα»: Αυτονομία της σχολικής μονάδας και λειτουργία της με όρους επιχείρησης, αποκέντρωση με μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση, αξιολόγηση και αυξημένη λογοδοσία, περικοπές.

Αυτές οι βασικές συντεταγμένες του ΟΟΣΑ αποτελούν τη σταθερή πυξίδα όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων, συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής. Γι’ αυτό οι προσλήψεις αναπληρωτών γίνονται με το σταγονόμετρο, οι μόνιμοι διορισμοί έχουν απαγορευτεί ακόμα και ως σκέψη, η αξιολόγηση με διάφορες μορφές και εκδοχές επανέρχεται.

Γι΄ αυτό ο Μητσοτάκης, που επιχειρεί αγωνιωδώς να αναδειχθεί στον πιο κυνικό εκφραστή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής, απροκάλυπτα πλέον, υποστηρίζει το επιχειρηματικό εκπαιδευτικό μοντέλο, όπου κανείς δεν θα είναι μόνιμος και όλοι οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται από το διευθυντή του σχολείου. Γι’ αυτό προβάλλει ως όραμά του την αξιολόγηση-απόλυση, το σχολείο-επιχείρηση, το ιδεολόγημα της αναπόφευκτης ανισότητας και των πρότυπων σχολείων της αριστείας για ολίγους και εκλεκτούς.

Οι τελευταίες εκθέσεις του ΟΟΣΑ προετοιμάζονται με αίτημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ σε άμεση συνάρτηση με τις σχετικές δεσμεύσεις των ελληνικών αρχών που απορρέουν από το τρίτο Μνημόνιο και αποτελούν μέρος επίσης της Κοινής Διευθύνουσας Επιτροπής (Joint Steering Committee) ΟΟΣΑ-Ελλάδας που θεσμοθετήθηκε τον Μάρτιο του 2015.

Μοσκοβισί:  Η Ελλάδα υπό επιτροπεία μέχρι να εξοφλήσει το 75% των δανείων της!

To παραπλανητικό αφήγημα της κυβέρνησης, που εκφράστηκε και με τις δηλώσεις Τσίπρα στη ΔΕΘ, για την «οριστική έξοδο της χώρας από την κρίση και τα μνημόνια τον Αύγουστο του 2018», αποκρύπτει επιμελώς το καθεστώς επιτροπείας και εφαρμογής σκληρών αντιλαϊκών πολιτικών στο διηνεκές που συνεπάγεται η συμφωνία της 15ης Ιούνη. Ο σχετικός κανονισμός της ΕΕ (αριθ. 472/2013) προβλέπει ότι «τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75%» του χρέους τους!

Η ψήφιση του τέταρτου μνημονίου από την κυβέρνηση και η νέα συμφωνία του Eurogroup  της 15ης Ιούνη που δεσμεύει τη χώρα για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2023 και 2% έως το 2060, αναδιαμορφώνουν το πλαίσιο της σιδερένιας οικονομικής πολιτικής που επιβάλλεται από το μνημονιακό καθεστώς στον κόσμο της εργασίας. Για παράδειγμα, εάν ο στόχος των πλεονασμάτων δεν εκπληρωθεί, θα περικοπούν κατ’ αρχήν οι προσωπικές διαφορές στις συντάξεις και τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων!

Είναι επομένως σαφές ότι το κεντρικό πολιτικό ζήτημα επηρεάζει καθοριστικά τις εξελίξεις και στην εκπαίδευση. Ότι οποιοσδήποτε αγώνας πρέπει να έχει στην προμετωπίδα του τη ρήξη με την ΕΕ και το ΔΝΤ, την ανατροπή αυτών των πολιτικών.

Το πολιτικό ζήτημα

Η εμπειρία των προηγούμενων ετών έδειξε ότι ο προσανατολισμός του κινήματος έχει καθοριστική σημασία. Τρεις πολιτικές γραμμές τέθηκαν στο κίνημα της περιόδου 2010-2012, τότε που οι δρόμοι και οι πλατείες πλημμύριζαν από τον αγωνιζόμενο λαό, τότε που ο λαϊκός παράγοντας ανέτρεπε τη μία κυβέρνηση μετά την άλλη, τότε, που όλα τα κοινωνικά και πολιτικά ενδεχόμενα ήταν ανοιχτά, ακριβώς εξαιτίας της εισβολής του κινήματος στη σκηνή:

•           Η επιλογή της κυβερνητικής εναλλαγής. Η πολιτική γραμμή «όχι στα μνημόνια αλλά όχι και στη ρήξη», οι αυταπάτες της εξόδου από τα μνημόνια σε συνεργασία και με διαπραγμάτευση με τους «εταίρους», μέσα στα πλαίσια της ΕΕ, που στην πορεία, μετά την πραξικοπηματική παραβίαση του λαϊκού ΟΧΙ στο δημοψήφισμα μεταλλάχθηκε/μετατράπηκε σε γραμμή αριστερής διαχείρισης των μνημονίων.

•           Η πολιτική γραμμή του αναχωρητισμού. Η γραμμή που μεταθέτει τη ρήξη και την αντικαπιταλιστική ανατροπή σε κάποια «άγια νύχτα», που θα έρθει κάποτε, στο μακρινό μέλλον, που γυρνάει την πλάτη με πρωτοφανή αδιαφορία στα πολιτικά καθήκοντα που θέτει η ταξική πάλη της περιόδου και αρκείται στην αυτοεπιβεβαίωση, στην αυτοαναφορικότητα και στην κομματική εκλογική επιβίωση.

•           Η πολιτική γραμμή της ρήξης με την ΕΕ και το ΔΝΤ και της ανατροπής, με όρους λαϊκού κινήματος, με τη διαμόρφωση ενός ευρύτατου κοινωνικοπολιτικού μετώπου που θα υπηρετεί αυτό το στόχο. Εμείς σταθερά, υπηρετήσαμε και υπηρετούμε αυτή την κατεύθυνση, επιμένοντας σε ένα μέτωπο ρήξης, σε πραγματικούς αγώνες που θα έχουν ως στόχο την ανατροπή του μνημονιακού καθεστώτος.

Οι ψευδαισθήσεις που σκόρπισε η σημερινή μνημονιακή αριστερά για τον εύκολο δρόμο της «συνεννόησης» με τους «εταίρους» της ΕΕ και του ΔΝΤ αποτελούν μια σημαντική αιτία της ήττας και της κάμψης των αγώνων. Σήμερα, πρωταρχική προϋπόθεση της ανασυγκρότησης και αναγέννησης του λαϊκού κινήματος αποτελεί η αποτελεσματική οργάνωση της αντίστασης και ο επαναπροσανατολισμός του στην κατεύθυνση του μετώπου ρήξης και ανατροπής. Αυτό το μεγάλο στοίχημα καλούμαστε να υπηρετήσουμε.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, η μάχη στο δημόσιο ενάντια στην αξιολόγηση εξελίσσεται νικηφόρα, με την πλειοψηφία των συναδέλφων να πετά τα αξιολογόχαρτα στον κάδο των αχρήστων και να συμμετέχει μαζικά στην απεργία – αποχή.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε αυτή τη δύσκολη περίοδο κερδίσαμε την προσμέτρηση της ώρας της σίτισης.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μπλοκάραμε την επέλαση της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Τα επιτελεία κυβέρνησης – αντιπολίτευσης – ΕΕ – ΔΝΤ δεν είναι πανίσχυρα και οι σχεδιασμοί τους δεν είναι τετελεσμένα που θα διεκπεραιωθούν δια περιπάτου, χωρίς κοινωνικές αντιστάσεις. Απέναντι σε αυτή την επέλαση, το πιο σημαντικό στήριγμά μας είναι το σωματείο μας, ο Σύλλογός μας, οι ίδιες μας οι δυνάμεις για αντίσταση και αγώνα.

Για ένα μορφωτικό σχέδιο ριζοσπαστικό και απελευθερωτικό

Απέναντι στο διαφοροποιημένο, ανταγωνιστικό, αυτοχρηματοδοτούμενο σχολείο της ημικατάρτισης για όσους αντέξουν, ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ την ενιαία, δημόσια, δωρεάν παιδεία για όλους. Αγωνιζόμαστε ενάντια στο μνημονιακό σχολείο σε όλες τις μορφές και εκδοχές του.

Διεκδικούμε την ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση και δωδεκάχρονο σχολείο). Το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Ένα σχολείο που στο κέντρο του βρίσκεται όχι το «γνωστικό αντικείμενο» αλλά η παιδαγωγική σχέση, κόντρα σε κάθε μεταμοντέρνα αντίληψη που ταυτίζει την διανοητική εργασία με κάθε λογής χρησιμοθηρικές και εμπορευματικές πρακτικές.

 Ένα σχολείο με ενιαία προσέγγιση για τη γνώση – την τέχνη – και την τεχνική. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με την παιδαγωγική λογική της ενιαίας διδασκαλίας, με μορφές συνεργασίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μένουν στο σχολείο με οργανική θέση, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του. Σ’ αυτό το σχολείο χωράνε όλοι οι εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και ειδικότητες) αρμονικά ενταγμένοι σε ένα ενιαίο μορφωτικό σχέδιο.

Γι’ αυτό το σχολείο να αγωνιστούμε βάζοντας στην άκρη συντεχνιακές λογικές κατακερματισμού, κανιβαλισμού και διαίρεσης του εκπαιδευτικού σώματος σε αλληλοσπαρασσόμενες κατηγορίες και φυλές.
 

Αντιστεκόμαστε:

Στις πολιτικές Κυβέρνησης - Ε.Ε. - Δ.Ν.Τ. –ΟΟΣΑ και στα μνημόνιά τους,

Στο σχολείο της αγοράς και της φτώχειας,

Στην αδιοριστία, την κινητικότητα, την ελαστική εργασία,

Στον κυβερνητικό και κομματικό συνδικαλισμό

Στη μετατροπή των δικαιωμάτων μας σε εξυπηρετήσεις

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;