Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Το υπουργείο Παιδείας με  την εγκύκλιο 16716/14-10-2016 του που κοινοποιήθηκε στα σχολεία επιβεβαιώνει την από 1-2-2016 και εν μέσω της χρονιάς ! κατάργηση της δυνατότητας που υπήρχε να θεωρείται συμπλήρωση ωραρίου η πραγματοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης,  πολιτιστικών δραστηριοτήτων, λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών, αγωγής σταδιοδρομίας κ.α. (γεγονός που και τότε κατήγγειλε η ΕΛΜΕ .)Την ίδια στιγμή η εγκύκλιος αναφέρει: «Στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε πρόγραμμα ορίζεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο, το οποίο ορίζεται συγκεκριμένα και αναγράφεται στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου που εγκρίνει το πρόγραμμα».

Επιπλέον απαγορεύει να λογίζονται οι ώρες  ούτε ως υπερωρία . «Για το τρέχον σχολικό έτος δεν προβλέπεται από τον κρατικό προϋπολογισμό κάλυψη δαπανών για αναλώσιμα και υπερωρίες εκπαιδευτικών(σ.σ. χρωστάμε στους δανειστές όχι στους καθηγητές και μαθητές)

 Τέλος κάνει ακόμα πιο …δεσμευτικό το πλαίσιο δράσης τους την ίδια στιγμή που τα προγράμματα θα αναπτύσσονται  πλέον εθελοντικά εκτός ωρολογίου προγράμματος!

To υπουργείο   με  την απόφαση του   αυτή πλήττει την   μαθησιακή και παιδαγωγική διαδικασία. Τα προγράμματα αυτά  προωθούν τη συνεργατική και βιωματική μάθηση όπως επίσης και την διαθεματικότητα έννοιες για τις οποίες κόπτεται  υποκριτικά το υπουργείο και τις διαστρεβλώνει οικοδομώντας το σχολείο της αμάθειας.

Εξ αντικειμένου  πρέπει να θεωρούνται ως πλευρά της διδασκαλίας των μαθημάτων, που ολοκληρώνουν το μάθημα μέσα  στην τάξη  συνδέοντας το με εφαρμογές και την πραγματική ζωή  και προφανώς πρέπει λογίζονται ως μέρος του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών.

 Το υπουργείο ουσιαστικά καταργεί τα προγράμματα αυτά, που σε πολλές περιπτώσεις συγκέντρωναν το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών καθιστούσαν πιο ελκυστική την εκπαιδευτική διαδικασία και διεύρυναν τους ορίζοντες τους.

Είναι φανερό πως επιδιώκεται  και με αυτόν τον τρόπο εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού προκειμένου να «καλυφθούν» όπως -όπως κενά.  Για πολλοστή  φορά το υπουργείο  φορτώνει την αντιεκπαιδευτική πολιτική των μηδενικών διορισμών στις πλάτες εκπαιδευτικών και μαθητών .

 Είναι ακόμη μια προσπάθεια ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών ( παρ όλο που έχει αυξηθεί το ωράριο τους και είναι επιφορτισμένοι με το διοικητικό έργο)  για τα κενά στα σχολεία ενώ το ίδιο το Υπουργείο  , προϊστάμενοι, σχολικοί σύμβουλοι και ορισμένοι διευθυντές καμάρωναν  γι αυτά  τα προγράμματα και χρησιμοποίησαν το έργο των συναδέλφων για την επιλογή τους στις διάφορες διοικητικές θέσεις.

*      Απαιτούμε την απόσυρση της απαράδεκτης αυτής εγκυκλίου.

*      Επαναφορά της δυνατότητας συμπλήρωσης του ωραρίου.

*      Γενναία οικονομική , εκπαιδευτική στήριξη της ανάπτυξης και λειτουργίας των προγραμμάτων.

Για το Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                         Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                                            ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»