Thumbnail
Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση ΠΕ Πάτρας

Είναι γνωστές σε όλους οι θέσεις και οι αγώνες της ΕΑΚ Πάτρας για την κατάργηση του νόμου 3848/10 (Διαμαντοπούλου), για την κατάργηση του καθηκοντολόγιου, και για τη διεκδίκηση νέου δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των σχολείων, με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων και με ισότιμη συμμετοχή όλων των μελών του στη λήψη αποφάσεων, όχι μόνο στο θέμα της επιλογής του Διευθυντή,  αλλά για όλα τα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα. Είναι εξίσου γνωστό, ότι δεν μας ικανοποιεί, η καινούρια νομοθετική πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, για την Επιλογή Δ/ντων, επειδή διατηρεί τα κύρια χαρακτηριστικά του παλιού πλαισίου (Συνέντευξη, Τυπικά κριτήρια, αρχαιότητα κτλ) και κυρίως υπαναχωρεί, ελέω ΣΤΕ, στο ζήτημα της ψηφοφορίας- έκφρασης γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, έρχεται και η ΔΟΕ να προτείνει Απεργία- Αποχή από την διαδικασία , επειδή λέει αυτό είναι…. αξιολόγηση των Υποψηφίων Δ/ντων, από τους εκπαιδευτικούς.

Και θέτουμε τα ερωτήματα:

  1. Με διαδικασία ψηφοφορίας επιλέγονταν πάντοτε και οι Υποδ/ντες. Εκεί δεν είναι Αξιολόγηση ?
  2. Οι Αιρετοί των κυρίαρχων παρατάξεων(ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ), στα Συμβούλια Επιλογής, βαθμολογούν και κρίνουν τους Υποψήφιους Δ/ντες. Εκεί δεν είναι Αξιολόγηση ?

Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε ότι ο κλάδος  μέσα από τους Συλλόγους διδασκόντων  και οι αιρετοί εκπρόσωποί του στα Συμβούλια Επιλογής, οφείλουν  να αξιοποιήσουν έστω και αυτή την περιορισμένη δυνατότητα συμμετοχής των Συλλόγων, διευρύνοντάς την, με τρόπο που η “γνωμοδοτική” πρότασή τους,  να έχει “δεσμευτική” σημασία στην κρίση των αιρετών και των υπόλοιπων μελών των Συμβουλίων, για την επιλογή των Διευθυντών.

Τονίζουμε επίσης ότι είμαστε αντίθετοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια αξιολόγησης σχολείων ή στελεχών που θα υλοποιεί μνημονιακές ρυθμίσεις και νεοφιλελεύθερες  κατευθύνσεις του  ΟΟΣΑ.

Η διεκδίκηση του δημοκρατικού, ριζοσπαστικού και χειραφετητικού σχολείου είναι συλλογική διαδικασία, καθημερινός και συνεχής αγώνας. 

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε: 

1. Κατάργηση του καθηκοντολόγιου.

2. Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου με κυρίαρχο το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων, όχι μόνο στο θέμα της επιλογής του διευθυντή αλλά και στη λήψη των αποφάσεων για όλα τα διοικητικά, εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά θέματα.

3. Μόνιμους διορισμούς και πλήρη δικαιώματα στους αναπληρωτές.

4.Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Κατάργηση όλου του ισχύοντος θεσμικού –νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης. Όχι σε πλαίσιο αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και στελεχών που υλοποιεί μνημονιακές ρυθμίσεις.

5. Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου με συλλογικές, από “τα κάτω”, αποκλειστικά εσωτερικές διαδικασίες και παιδαγωγική - διδακτική
στήριξη του εκπαιδευτικού. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...