Thumbnail
ΕΛΜΕ ΚΙ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ με αφορμή την επανάληψη των κρίσεων που έγιναν το 2011 για Διευθυντές σχολείων Δευτεροβάθμιας στο Νομό, με βάση σχετική δικαστική απόφαση, τονίζει τα εξής:

Επιβεβαιώθηκε, για μια ακόμη φορά, πως η συνέντευξη και γενικότερα η υποκειμενική αξιολόγηση ανοίγει δρόμους για διαρκείς αμφισβητήσεις, ενστάσεις και αντιπαραθέσεις που αφενός αποπροσανατολίζουν και αφετέρου ρίχνουν νερό στο μύλο της κυρίαρχης πολιτικής. Η ξεκάθαρη θέση του σωματείου που αμφισβητεί το ρόλο των αναδιαρθρώσεων, του διευθυντή μάνατζερ και τοποθετείται αρνητικά στη βαθμολόγηση μέσω της συνέντευξης (προτροπή στους αιρετούς για παύλα) θωρακίζει τον κλάδο. Την αποκλειστική ευθύνη για όσα διαδραματίστηκαν και όσα ακόμη θα διαδραματιστούν την έχουν διαχρονικά κυβερνήσεις – διοικήσεις της εκπαίδευσης και όσοι στηρίζουν την πολιτική αυτή.

Η ΕΛΜΕ-ΚΙ εξαρχής, πέρα από την επί της ουσίας διαφωνία της, έκρινε πως η διαδικασία έπρεπε να γίνει αφού δοθούν όλες οι απαραίτητες επεξηγήσεις και οδηγίες από τις αρμόδιες νομικές υπηρεσίες του Υπουργείου και της ΔΠΕ Ιονίων Νήσων, με παροχή του απαραίτητου χρόνου κι όχι fast track ώστε να είναι πλήρως ξεκαθαρισμένο το τοπίο, με ενιαία διαδικασία και κριτήρια, με υποχρεωτική επανάκριση όλων όσων συμμετείχαν στις διαδικασίες του 2011, εφόσον το όποιο αποτέλεσμα για κάποιον επηρέαζε άμεσα και όλους τους υπόλοιπους. Από την άποψη αυτή θεωρούμε λανθασμένο ότι ξεκίνησε η διαδικασία χωρίς να έχουν διασφαλιστεί οι παραπάνω προϋποθέσεις. Επίσης, θεωρούμε λανθασμένη την άποψη που εκφράστηκε από τον προϊστάμενο και άλλα μέλη του αρχικού συμβουλίου (και υιοθετήθηκε και από έναν αιρετό), για προαιρετική διαδικασία, με ένταξη στον πίνακα όσων προσέλθουν. Ο ίδιος αιρετός υποστήριξε, επιπρόσθετα, ότι όσοι δεν θέλουν να προσέλθουν να ενταχθούν στους τελικούς πίνακες με την παλιά τους βαθμολογία. Τελικά, η θέση τη ΕΛΜΕ-ΚΙ ως προς αυτό το σκέλος υλοποιήθηκε, με βάση και την ερμηνεία σχετικών γνωμοδοτήσεων που δόθηκαν κεντρικά και ακολουθήθηκαν από το τελικό συμβούλιο επιλογής.

Η επιλογή της κρίσης βάσει των μαγνητοφωνημένων απαντήσεων που δόθηκαν σε ποικίλες ερωτήσεις προς τους υποψήφιους το 2011, για όσους ακολούθησαν το δρόμο της υποκειμενικής αξιολόγησης, είχε διαδικαστικά το στοιχείο του ενιαίου για όλους τους τότε υποψηφίους. Ωστόσο, θεωρούμε απαράδεκτο να γίνεται βαθμολόγηση και να μην παρθούν μέτρα διόρθωσης / αλλαγής της, όταν στην πράξη αποδείχθηκε πως υπήρχε πρόβλημα σε κάποιες μαγνητοφωνήσεις (δεν ακούγονταν λόγω κακής ποιότητας) και μάλιστα σε ορισμένες δεν ακουγόταν καν το ερώτημα. Πολύ περισσότερο είναι απαράδεκτο να γίνεται συζήτηση στη φάση της βαθμολόγησης και διορθώσεις πριν την τελική κατάθεση βαθμών, ώστε να δίνεται η εικόνα πως όλα είναι ομαλά και υπάρχει γενικά συμφωνία. Αυτό ανοίγει δρόμο για «μαγειρέματα» αποτελεσμάτων και στο μέλλον και θέτει την όλη διαδικασία σε αμφισβήτηση ακόμη και ακυρότητα. Επιβεβαιώνεται η θέση της ΕΛΜΕ-ΚΙ πως οι αιρετοί οφείλουν να βάζουν παύλα αλλά οφείλουν και να παραμένουν για να ελέγχουν το τι γίνεται. Ο καθένας κρίνεται και το γεγονός είναι πως πλην της αιρετής συναδέλφισσας Μεμελετζόγλου, που υλοποίησε τη θέση της ΕΛΜΕ-ΚΙ και έβαλε παύλα, όλοι οι υπόλοιποι βαθμολόγησαν μέσα σε αυτό το κλίμα. Όλοι πλην των δύο αιρετών ενέκριναν τους πίνακες που προέκυψαν.

Το Υπουργείο Παιδείας, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με τις νομικές υπηρεσίες που διαθέτουν, οφείλουν να δώσουν ξεκάθαρες απαντήσεις. Αντίθετα, η μέχρι τώρα πρακτική βοηθά να ανοίγει διαρκώς ο ασκός του Αιόλου για νέες ενστάσεις και για μετακύλιση όλης της ευθύνης στο υπηρεσιακό συμβούλιο που κάνει την κρίση. Βολεύονται όταν τόσο μεταξύ των Διευθυντών όσο και μεταξύ του κλάδου υπάρχει διαρκής εμφύλιος για αυτά τα ζητήματα, την ίδια ώρα που δίπλα μας με την «έξοδο από τα μνημόνια» θα υλοποιούνται οι εκατοντάδες εφαρμοστικοί νόμοι που τσακίζουν τη ζωή μας. Η προώθηση από κυβέρνηση – ΕΕ – ΟΟΣΑ της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, της «δημοκρατικής» αξιολόγησης των στελεχών, είναι στη βάση της αποδοχής του σχολείου της αγοράς, των στόχων και των κριτηρίων της αντιδραστικής κρατικής αξιολόγησης. Το σωματείο σε αυτά θα κρατήσει την προσοχή του, για την υπεράσπιση της πλατιάς πλειοψηφίας του κλάδου, χωρίς βέβαια να αφήσει τίποτε να πέσει κάτω.

                                                                                                                                                        Αργοστόλι 29/6/2018

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΙ

                             Ο Πρόεδρος                                                                                 Η Γενική Γραμματέας

                     Μαντζουράτος Δημήτρης                                                                        Ποταμιάνου Σοφία

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές χούντα
Μαθητικές τιμωρίες τον καιρό της Χούντας: Το μαθητικό ποινολόγιο
Τη σχολική πραγματικότητα τον καιρό της χούντας εικονογραφεί με τον πιο πιστό τρόπο ένα μικρό κιτρινισμένο τετράδιο που έπεσε τυχαία στα χέρια μας.
Μαθητικές τιμωρίες τον καιρό της Χούντας: Το μαθητικό ποινολόγιο