Thumbnail
Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη

Το Υπουργείο Παιδείας με  Υ.Α (ΦΕΚ 4/Απριλίου 2017) ορίζει τις προϋποθέσεις δημιουργίας και λειτουργίας τμημάτων επιλογής β΄ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια. Η απόφαση αυτή στάλθηκε  στις Δ/νσεις Β/θμιας 11 Απριλίου ,όταν τα σχολεία ήταν κλειστά. Σύμφωνα με την απόφαση:

Διατηρείται ο  ελάχιστος αριθμός των 12 μαθητών και 10 για απομακρυσμένα γυμνάσια για τη δημιουργία τμήματος.

Τα παράλληλα τμήματα της β΄ ξένης γλώσσας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα τμήματα της γενικής παιδείας.

Στα  μικρά σχολεία με ένα τμήμα γενικής παιδείας  θα διδάσκεται η πλειοψηφούσα ξένη γλώσσα με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών  και αν ισοψηφούν, τότε θα διδαχτούν οι μαθητές τη γλώσσα στην οποία υπάρχουν  πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση. Πρόβλημα ανμετωπίζουν και τα σχολέια με μονό αριθμό στην Α΄Γυμνασίου

Η υπουργική απόφαση ορίζει πως τα τμήματα καθορίζονται 30/6 από τους ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ αποκλείοντας κάθε δυνατότητα αλλαγών το Σεπτέμβριο με βάση τις ανάγκες που αντικειμενικά προκύπτουν.

Στην ουσία το Υπουργείο δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο με όριο αριθμού μαθητών, με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, με γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να περιορίσει τις ανάγκες σε ξενόγλωσσο προσωπικό. Με λίγα λόγια διαμορφώνει-περιορίζει  από τώρα το ξενόγλωσσο προσωπικό συγχωνεύοντας τμήματα, ώστε να δημιουργήσει πλεονάσματα και να περιορίσει τον αριθμό των αναπληρωτών ,που θα απαιτούνταν, χωρίς αυτές τις αλλαγές.

Στο όνομα των περικοπών απαλείφεται το δικαίωμα της επιλογής του παιδιού στη β΄ξένη γλώσσα. Στην πραγματικότητα καταργείται μία από τις δύο γλώσσες, ως γλώσσες επιλογής Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως ,σύμφωνα με την απόφαση, αν σε ένα σχολείο μέχρι την 1η Οκτώβρη δεν υπάρχει καθηγητής της επιλεγμένης από τα παιδιά ξένης γλώσσας, τότε οι μαθητές θα διδαχτούν την γλώσσα , στην οποία υπάρχουν τεχνηέντως πλεονάζοντες καθηγητές. Άρα, καταστρατηγείται το δικαίωμα της επιλογής και στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να διδαχθούν τη γλώσσα που επιθυμούν.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στο όνομα της δημοσιονομικής προσαρμογής εκποιεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και μετατρέπει τους συναδέλφους σε γυρολόγους προς συμπλήρωση ωραρίου με β΄αναθέσεις , τους δε αναπληρωτές τους στέλνει στην ανεργία.

Η κυβέρνηση μεθοδικά  ετοιμάζει το νέο τοπίο στην εκπαίδευση, έτσι ώστε  να περιορίσει το κόστος του δημόσιου σχολείου ,ενστερνιζόμενη  τα συμπεφωνημένα με Ε.Ε,ΔΝΤ,  . Οι διάφορες εγκύκλιοι, που αναφέρονται σε ζητήματα λειτουργίας των σχολείων , αντιμετωπίζουν τα σχολεία και τους μαθητές με «‘λογιστικό» τρόπο ,ενώ την ίδια στιγμή ακυρώνουν τη λειτουργία συλλογικών οργάνων , όπως αυτή του συλλόγου διδασκόντων.

Ζητάμε:

  • Την απόσυρση της εγκυκλίου και κάθε παρόμοιας προηγούμενης

  • Να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα σύμφωνα με τις ανάγκες και τις      δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

  • Μόνιμους διορισμούς 

 

Καλούμε τους συναδέλφους  την Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη σε διαμαρτυρία για την επιλογή της β΄ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα