Thumbnail
ΕΛΜΕ Ανω Λιοσίων- Ζεφυρίου - Φυλής

Το Υπουργείο Παιδείας, μετά τις προγραμματικές δηλώσεις της νέας πολιτικής του ηγεσίας πριν τις Γιορτές, συνεχίζει να υλοποιεί τις ήδη ειλημμένες αποφάσεις της κυβέρνησης για την Παιδεία και τη ριζική αναδιάρθρωση της δομής του Δημόσιου Σχολείου. Αυτά τα μέτρα είναι πολλά και αφορούν άμεσα την Περιγραφική Αξιολόγηση των μαθητών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση, τις Δημιουργικές Εργασίες στο Λύκειο, τη Μαθητεία στα ΕΠΑΛ, τη λειτουργία των Ολιγομελών τμημάτων και τη Θεματική Εβδομάδα. Στη συνέχεια, το Μάρτιο, ο υπουργός δήλωσε ότι οι νομοθετικές ρυθμίσεις για το Λύκειο με βάση τα πορίσματα του Εθνικού διαλόγου θα είναι έτοιμες, δηλαδή, οι αλλαγές στη Β΄ και Γ΄ τάξη Λυκείου για Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές, η Αξιολόγηση στελεχών, η Αυτοαξιολόγηση κι η Αυτονομία της Σχολικής Μονάδας, οι ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στις αναθέσεις μαθημάτων και οι αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές με παρεμβάσεις και στα ΠΔ 50 και 100.

 Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί το ΔΣ της ΟΛΜΕ να προχωρήσει άμεσα σε αποφάσεις, που θα οδηγούν σε ενέργειες και δράσεις ώστε να αντιμετωπιστεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται αυτό το πλέγμα των αλλαγών, που προωθείται σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης. Άμεσα χρειάζεται να διασφαλιστεί η λειτουργία όλων των ολιγομελών τμημάτων σε όλα τα σχολεία της χώρας και να υπάρξει μέτωπο αρχικά απέναντι στη Μαθητεία στα ΕΠΑΛ, την Περιγραφική Αξιολόγηση και τις Δημιουργικές Εργασίες  των μαθητών και στη συνέχεια απέναντι και στις υπόλοιπες αλλαγές, που προωθούνται. Είναι αναγκαίο σε αυτήν τη φάση να οριστούν νέες Γενικές Συνελεύσεις και Συνέλευση εκπροσώπων των ΕΛΜΕ, ώστε να οργανωθεί η πάλη και ο αγώνας του κλάδου. Δεν πρέπει να επαναληφθούν τα λάθη του 2016, όπου έγιναν σημαντικές ανατροπές σε ΕΠΑΛ και Γυμνάσια και σημειώθηκαν προκλητικές αυθαιρεσίες από το Υπουργείο στις αρχές του Σεπτέμβρη με ελάχιστη τελικά οργανωμένη αντίδραση από τους καθηγητές  με ευθύνη κυρίως της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ.

Το Υπουργείο ουσιαστικά δεν έχει λάβει υπόψη του τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, παρά το γεγονός ότι προσπαθεί να καλλιεργήσει κλίμα συναίνεσης για την προώθηση των επιλογών της κυβέρνησης, αφού οι μεταρρυθμίσεις υλοποιούν δεσμεύσεις του 3ου μνημονίου και  κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ο υπουργός είπε ξεκάθαρα: «το πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων είναι δεδομένο και ορίζεται από τον ΟΟΣΑ και την ΕΕ, ενώ η κυβέρνηση καλείται απλώς να το εξειδικεύσει». Επίσης, αναφέρθηκε σε ορθολογική και προγραμματισμένη διαχείριση υλικών και ανθρώπινων πόρων. Και για την αξιολόγηση μίλησε για «αποτίμηση», «βελτίωση δράσεων» και «κουλτούρα συλλογικότητας», αλλά οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο κύριος στόχος είναι για μια ακόμα φορά να κρυφτούν οι ευθύνες και τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων, νεοσυντηρητικών πολιτικών στην εκπαίδευση πίσω από τις «ευθύνες» των εκπαιδευτικών. Επίσης, ορθολογική και προγραμματισμένη διαχείριση ονομάζεται η λειτουργία των σχολείων όπως - όπως σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας, με το μειωμένο υπάρχον προσωπικό με προγράμματα - «χυλό» και εργασιακή ευελιξία. Ο υπουργός συνέδεσε, επίσης, τις αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές με «μέτρα για την ορθολογικότερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού»!...   

Από την άλλη οι εξαγγελίες του υφυπουργού για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, πλέον η ΤΕΕ έγινε ΕΕΚ, αποδεικνύουν ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η υλοποίηση της στρατηγικής επιλογής του κεφαλαίου για μια ΕΕΚ προσαρμοσμένη στον εργασιακό μεσαίωνα των αναγκών της αγοράς μέσω της μαθητείας. Στοίχημα αποτελεί για το Υπουργείο η προώθηση της μαθητείας από το Φεβρουάριο και η γενίκευσή της από την επόμενη σχολική χρονιά με την ένταξη στην αγορά εργασίας. Οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ θα συνδέονται άμεσα με τις «ανάγκες» της τοπικής κοινωνίας και των επιχειρήσεων. Γι΄αυτό γίνεται ενιαιοποίηση του χώρου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την Κατάρτιση και προκύπτει η ΕΕΚ. Αυτό εξάλλου δηλώνεται και από το ότι ο υφυπουργός παιδείας, υπεύθυνος για τη Δια Βίου Μάθηση, αναλαμβάνει για πρώτη φορά και τη Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ) ξεκόβοντας την από τις άλλες Διευθύνσεις της Δευτεροβάθμιας και της Τυπικής εκπαίδευσης. Είναι ανάγκη να παλέψουμε απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις και στην προωθούμενη μαθητεία.

Επιπλέον, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) πριν τις Γιορτές κλήθηκαν όσα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια το επιθυμούν να συμμετάσχουν στην «πιλοτική εφαρμογή της Περιγραφικής Αξιολόγησης μαθητών». Μέσα στο πλαίσιο, που πιο πάνω περιγράφηκε, καλούνται οι εκπαιδευτικοί να υλοποιήσουν ένα σύστημα αξιολόγησης μαθητών, το οποίο δεν γνωρίζουν! Υπενθυμίζουμε ότι η συμμετοχή τους είναι προαιρετική και τους καλούμε να μην συμμετάσχουν στην περιγραφική αξιολόγηση.

Ακόμη, στο όνομα της υποτιθέμενης ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ, δεν θα δεχτούμε την εντατικοποίηση των σπουδών στο Λύκειο με την αύξηση των εξετάσεων, ούτε την κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων με το εθνικό απολυτήριο και το πιστοποιητικό σπουδών. Παράλληλα, με την «αυτονομία» δεν θα αφήσουμε στα σχολεία τους χορηγούς και την «τοπική κοινωνία» να παρεμβαίνουν στη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού έργου. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορούμε να δεχτούμε την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας γιατί γνωρίζουμε ότι έτσι ανοίγει ο δρόμος για την εξωτερική και την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, που με τόσους αγώνες αποτρέψαμε το προηγούμενο διάστημα. Παρά την κατάργηση άρθρων του Ν.4024/11 και την αποσύνδεση της ατομικής αξιολόγησης με τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη, δεν έχει καταργηθεί το πλέγμα των νόμων της αξιολόγησης - χειραγώγησης (ΠΔ152, Ν.3848/10, Ν.3879/10, Ν.4142/13). Αγωνιζόμαστε για την οριστική τους κατάργηση γιατί η απάντηση στην κρίση της Παιδείας δεν μπορεί να είναι η αξιολόγηση και το σχολείο της αγοράς, που αποκλείει πολλούς φτωχούς μαθητές οξύνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες με κακοπληρωμένους, εξαντλημένους και τρομοκρατημένους εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι το Υπουργείο και η κυβέρνηση ακολουθούν τις πολιτικές ΕΕ - ΟΟΣΑ και δεν μπορούν να κάνουν πίσω από τις μνημονιακές τους δεσμεύσεις, γι΄ αυτό η δημόσια εκπαίδευση θα συνεχίσει να υποβαθμίζεται όλο και περισσότερο. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το δημόσιο σχολείο, όχι όμως με τον τρόπο που το εννοεί η κυβέρνηση. Το στηρίζουμε με τους αγώνες μας για πραγματικά δημόσια δωρεάν εκπαίδευση με ουσιαστική χρηματοδότηση και ποιοτική αναβάθμιση για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις και για σταθερή και μόνιμη δουλειά.

Μπροστά σε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση για την Εκπαίδευση το ΔΣ της ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ πανελλαδικά οφείλουν να συμβάλουν στη διαμόρφωση όχι μόνο ενός πανεκπαιδευτικού συντονισμού, αλλά και ενός ευρύ κοινωνικού μετώπου για την προστασία των κοινωνικών αγαθών με έμφαση από την πλευρά μας στη Δημόσια Δωρεάν Παιδεία. Επιβάλλεται να αποφευχθούν τα λάθη, που αδρανοποίησαν τον κλάδο με αποκορύφωμα την ακύρωση ακόμη και της τακτικής Μετασυνεδριακής Συνέλευσης το καλοκαίρι.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα