Thumbnail
Εκπαιδευτική Παρέμβαση Α Αχαϊας

Οι διακοπές των Χριστουγέννων δεν επεφύλασσαν μόνο ευχές και χιόνια! Επεφύλασσαν «μποναμάδες» για όλες σχεδόν τις δομές της Εκπαίδευσης ετοιμάζοντας γερά θεμέλια για το νέο σχολείο του ΟΟΣΑ/ΕΕ, της Διαμαντοπούλου και των λοιπών ομοϊδεατών της.

Αφού οι ηγήτορες του Υπ. παιδείας (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) είδαν πως στο ζήτημα της πιλοτικής «περιγραφικής» αξιολόγησης των μαθητών στα Γυμνάσια και της μαθητείας στα ΕΠΑΛ το πράγμα δεν κυλάει, όπως επιθυμούν, άλλαξαν ρότα.

Για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λοιπόν κατά την διάρκεια  των διακοπών είχαμε:

1ον) Γυμνάσια: Εγκύκλιο στις 23 Δεκέμβρη 2017 για θεματική εβδομάδα που δρομολογεί  αποφάσεις και συμπλήρωση εγγράφων από τους Συλλόγους διδασκόντων έως τις 3 Φλεβάρη (ανεξαρτήτως του  χρόνου εφαρμογής)! Τα θέματα θα αντληθούν από τις ενότητες  α)Διατροφή – Ποιότητα ζωής β) Εξαρτήσεις και γ) Έμφυλες Ταυτότητες. Είναι προφανές ότι οι θεματικές αυτές ανήκουν στο περιεχόμενο των μαθημάτων Βιολογίας και Οικ. Οικονομίας. Είναι τόσο το ενδιαφέρον του υπουργείου για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών που έκοψαν το προηγούμενο καλοκαίρι ώρες των μαθημάτων αυτών από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Αποπειρώνται να μετατρέψουν δηλαδή διδακτικές ώρες σε Προγράμματα (άραγε πιο ΕΣΠΑ τα υποστηρίζει;). Ο τρόπος όμως υλοποίησης οδηγεί και σε έμμεση αυτο-αξιολόγηση του σχολείου και αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών...

2ον) ΓΕΛ: Εισάγουν το portfolio του κάθε μαθητή με δημιουργικές εργασίες (υποχρεωτικά μία ανά μαθητή και τουλάχιστον 10 ανά καθηγητή) με απώτερο στόχο να εξοβελίσουν το δίωρο Project εξοικονομώντας έτσι καθηγητές και αυξάνοντας τον φόρτο εργασίας στους ήδη υπάρχοντες. Ποιός δεν αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για άτυπη αύξηση ωραρίου. Προετοιμάζουν το έδαφος για τις «διπλωματικές» εργασίες των μαθητών στην Γ΄ ΓΕΛ με το νέο σύστημα ρίχνοντας πυροτεχνήματα για κατάργηση των Πανελλαδικών, ενώ στην πραγματικότητα η κρησάρα επιλογής των μαθητών θα γίνεται ήδη στο λύκειο.

«Μεγαλεπήβολες» καινοτομίες προς υλοποίηση από εκπαιδευτικούς οι οποίοι συμπληρώνουν ωράριο σε δύο τρία η και περισσότερα σχολεία, έχουν διπλές-τριπλές αναθέσεις, και δεν προλαβαίνουν να νιώσουν οργανικό κομμάτι ενός συλλόγου την ίδια ώρα διεκπεραιώνουν την γραφειοκρατία του σχολείου. Κάποιοι λιγότεροι εργάζονται σε Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις και καλούνται να εργαστούν και για θεματικές εβδομάδες και για δημιουργικές εργασίες...

Είναι τόση η βιασύνη του υπουργείου να επιβάλει τις αλλαγές, ώστε εξαγγέλλει χωρίς προειδοποίηση και προγραμματισμό  τη διενέργεια των Πανελλαδικών μετά τις ενδοσχολικές με αποτέλεσμα τις καταλήψεις στα λύκεια ως αντίδραση των μαθητών. Το υποκριτικό ενδιαφέρον του υπουργού για την καταρράκωση της ψυχολογίας των μαθητών εξαιτίας των εξετάσεων περισσεύει. 

3ον ) ΕΠΑΛ:  Η  δήθεν μεταρρύθμιση της ΤΕΕ σε ΕΕΚ έχει  ήδη ξεκινήσει από πέρυσι. Μείωση τομέων και ειδικοτήτων, μείωση ωρών διδασκαλίας των τεχνικών μαθημάτων (Μάιος 2016), συγχωνεύσεις ειδικοτήτων εντός του αστικού κέντρου, κατάργηση δυνατότητας ολιγομελών (Σεπτέμβρης 2016) και θεσμοθέτηση κόφτη τμημάτων, χαρακτηρισμό φοίτησης  για πρώτη φορά  με τη λήξη του Α΄ Τετραμήνου. Τελικός στόχος δεν είναι μόνο η εξοικονόμηση προσωπικού, αλλά κυρίως το πέρασμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από την Δευτεροβάθμια  στην άτυπη Εκπ/ση των ΙΕΚ. Την σύνδεση με εταιρίες, Δημόσιους οργανισμούς ή μεγάλες επιχειρήσεις μέσω της «μαθητείας», που στην πραγματικότητα είναι κακοπληρωμένη εργασία (υποκατώτατος μισθός). Το δέλεαρ μιας κατώτατης χρηματικής αποζημίωσης για τους μαθητές θα έχει ως κατάληξη τον ενταφιασμό των εργασιακών δικαιωμάτων. Γι αυτό ακριβώς υπάρχει το ΕΣΠΑ για την εμπέδωση της νέας Τάξης Πραγμάτων στην σφαίρα της εργασίας.

                                         Για τον σχεδιασμό σε ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ

Δεν θα σταθούμε στο τι μας έκλεψαν οι διαχρονικές μνημονιακές κυβερνήσεις στα «επτά μνημονιακά  χρόνια».                                                                                                                                   

Θα υπενθυμίσουμε όμως τέσσερες νικηφόρες μάχες στο χώρο της εκπαίδευσης με τους αγώνες μας:                                                                                                                                                                         

1) Δεν κατάφεραν να μετατρέψουν τις διαθεσιμότητες σε απολύσεις.                                                                      2) Δεν κατάφεραν να πάνε σε υποχρεωτικές μεταθέσεις και αποσπάσεις εκτός ΠΥΣΔΕ/Νομού.                                                                                                                                               3) Παγώσαμε για τρία χρόνια μέχρι στιγμής την αυτοαξιολόγηση και ατομική αξιολόγηση.                                      4) Μειώθηκε η τρομοκρατία με τις «αυτοδίκαιες» αργίες...

Άρα  και τώρα μπορούμε να βάλουμε «άμμο στις μηχανές» τους...

α) ΟΛΜΕ : Μη μιλάτε δυνατά! Η ηγεσία της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ/ΔΑΚΕ) «υπνώττει» στα μεγάλα ζητήματα του «νέου σχολείου» και ξυπνά αργοπορημένα σε κάποια «μικρά» (βλ. ανακοίνωση για τα τμήματα των ΕΠΑΛ) και ύστερα από πιέσεις των εκπαιδευτικών.  Να δούμε αν την ξυπνήσει πλήρως η μειοψηφία των «5» ή καλύτερα η κίνηση των πρωτοβάθμιων σωματείων.                                                                                                      Σημείωση: Δευτέρα 9 Γενάρη 2017: Για 1η φορά στα 26 χρόνια με ευθύνη τους η ΟΛΜΕ ήταν απούσα από την εκδήλωση τιμής και μνήμης του Ν. Τεμπονέρα.

β)  Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας: Με πρόταση της Εκπ. Παρέμβασης σε Μέτωπο και ΠΕΝ ζητήθηκε έκτακτο ΔΣ την εβδομάδα που πέρασε. Η πρόταση έπεσε στο κενό, διότι η ΔΑΚΕ δεν «άδειαζε» πριν την Παρασκευή (!), η ΠΕΝ μπορούσε μόνο Πέμπτη και το Μέτωπο δεν αποφάσισε ούτε την Πέμπτη (χωρίς ΔΑΚΕ), ούτε την Παρασκευή (χωρίς ΠΕΝ)!!!  Αντιπροτείναμε τουλάχιστον κάλεσμα σε αντιπροσώπους στα σχολεία για να συζητήσουμε και αποφασίσουμε συντονισμένη αντιμετώπιση για τα επείγοντα ζητήματα της περιόδου και προετοιμασίας για τα επόμενα. Αποτέλεσμα: Η ΔΑΚΕ σιώπησε, ενώ το Μέτωπο συμφώνησε με την ΠΕΝ για αναβολή μιας εβδομάδας στο κάλεσμα...

Στο δια ταύτα: Επιμένουμε, στο συντονισμό των συλλόγων διδασκόντων μέσω του πρωτοβάθμιου σωματείου (ΕΛΜΕ) σ’ αυτή τη φάση. Για να έχουμε βαθύτερο και πλατύτερο συντονισμό στην ανάλυση και τον τρόπο δράσης μας, θεωρούμε ότι η συμμετοχή συναδέλφων στο ΔΣ της Δευτέρας (8.00 μμ στη Μανιακίου) θα βοηθήσει στον ταχύτερο και αποτελεσματικότερο συντονισμό.

Τα όπλα μας: Κάλεσμα των συναδέλφων από τα σχολεία, καθορισμός Γεν. Συνέλευσης, δημιουργία επιτροπής αγώνα, συντονισμός των ΕΛΜΕ της Περιφέρειας, έντονες διαμαρτυρίες σε ΔΔΕ και ΠΔΕ...

Το νέο σχολείο της συρρίκνωσης,

της εμπορευματοποίησης και της αγοράς

δεν θα περάσει!

Εκπαιδευτική Παρεμβαση Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας,  https://eparemvasiax.wordpress.com/

Πάτρα, 15-01-2017

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά