Thumbnail
Για το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ

Αγαπητοί συνάδελφοι

Είναι βέβαιο ότι ζούμε σε δύσκολους καιρούς. Ο νεοφιλελευθερισμός αποδομεί τη δημοκρατία και τον κοινοβουλευτισμό. Το κράτος γίνεται εργαλείο της αγοράς. Η αγορά επιχειρεί να γίνει το κύριο και μοναδικό πεδίο γραφής της ιστορίας κάνοντας υποχείριό της την πολιτική. «Ο νεοφιλελευθερισμός ταυτίζει την αξία του πολίτη με την οικονομική επιτυχία. Όλα γίνονται εμπορεύσιμα.

Η ανάδειξη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στην διακυβέρνηση της χώρας είναι απόρροια της ωμής εκμετάλλευσης της απόγνωσης του λαού με εργαλείο το λαϊκισμό. Η ανάπτυξή του είναι σύμπτωμα της κρίσης!

Ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. εκτός των άλλων πολιτικών του, στις οποίες θα αναφερθούν και άλλοι συνάδελφοι

Αποδιοργάνωσε προκλητικά το κοινωνικό κίνημα που είχε αναπτυχθεί κατά των μνημονίων. Έθεσε τις συνδικαλιστικές παρατάξεις του ως Δούρειο Ίππο για την εφαρμογή του αριστερού μνημονίου του εμφανίζοντάς το ως το τέλος των μνημονίων και της κρίσης! 

Υπηρέτησε πιστά τις επιταγές των δανειστών στην εκπαίδευση.

Η εργαλειοθήκη του Ο.Ο.Σ.Α. – που ήταν για δεκαετίες ο μέγας ιδεολογικός αντίπαλος του «Συνασπισμού» και του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - γίνεται ο μοναδικός καθοδηγητής της …αριστερής εκπαιδευτικής πολιτικής!

Οι πολιτικές αυτές στρώνουν "κόκκινο χαλί" για τη "νικηφόρα" και "εξαγνισμένη" επάνοδο της Νέας Δημοκρατίας στο τιμόνι της διακυβέρνησης της χώρας.

(Εκπαιδευτικό κίνημα)

Και μέσα σ' αυτή τη συγκυρία:

Όλη η λειτουργία του κινήματός μας υπονομεύτηκε από την ηγεσία της ΟΛΜΕ η οποία ήταν επιεικώς απούσα από όλα τα σοβαρά προβλήματα του κλάδου. Πρέπει επιτέλους, μέσα σ' αυτό το χώρο του Συνεδρίου να δοθούν απαντήσεις, σε θέματα όπως:

  • Γιατί η ΟΛΜΕ δεν διαμόρφωσε καμιά θέση για το νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών στο Γυμνάσιο;
  • Ποιά θέση διαμόρφωσε για το Εθνικό Απολυτήριο;
  • Ποιά συνείδηση διαμορφώνουν οι απολίτικες ανακοινώσεις των 5 έως 10 γραμμών που βγάζει όποτε μπορέσει;
  • Που είναι ο απολογισμός του Διοικητικού Συμβουλίου;

Το ερώτημα που προκύπτει είναι προκλητικά απλό: γιατί εκλέχτηκε το Δ.Σ.; Ο κ. Γαβρόγλου αλωνίζει και δημαγωγεί και το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. του προσφέρει μια έρημη χώρα στον κοινωνικό χώρο!

Πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα: Τι σημαίνει "αριστερά" στην εξουσία; Σημαίνει ότι πρέπει, τα συνδικαλιστικά όργανα, να σταματήσουν να έχουν κινηματικό χαρακτήρα;

 (Εκπαίδευση)

Όσον αφορά την εκπαίδευση πλήττεται καίρια από τις αλλεπάλληλες μνημονιακές πολιτικές. Τα σχολεία υπολειτουργούν. Σημαντικές εκπαιδευτικές θεσμικές αλλαγές έχουν υποχωρήσει.

Η Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία είναι αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε! Ώστε να τεθούν βάσεις ουσιαστικής υπέρβασης της πολύπλευρης κρίσης. Για να διαμορφώσει η χώρας μας μια άρτια και ολοκληρωμένη ανάπτυξη.

(Γυμνάσιο)

Το Γυμνάσιο αποτελεί σημαντικό πεδίο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ότι σχεδόν όλοι οι απόφοιτοί του συνεχίζουν τις σπουδές τους και στο λύκειο. Το περιεχόμενο του Γυμνασίου θα  πρέπει να κινείται στην ενίσχυση της Γενικής Παιδείας και του συνολικού πολιτιστικού και μορφωτικού πεδίου.

Να μην προχωρήσει καμιά  αποδυνάμωση της όλης λειτουργίας του με την εισαγωγή χαλαρής αξιολόγησης. Το δημοκρατικό σχολείο δεν είναι σχολείο χαλαρότητας, ούτε οι κοινωνικές ανισότητες αίρονται από την τεχνητή διευκόλυνση της προαγωγής των μαθητών. Το αντίθετο συμβαίνει οι κοινωνικές ανισότητες αναπαράγονται και οξύνονται!

(Γενικό λύκειο - Εθνικό απολυτήριο - Σύστημα Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση)

Είμαστε απόλυτα αντίθετοι στον ακρωτηριασμό του Λυκείου, στη μετατροπή του σε δίχρονο προγυμναστικό στάδιο για το Πανεπιστήμιο. Είναι μια απόλυτα αντιεκπαιδευτική επιλογή και αν τυχόν εφαρμοστεί, θα υποβιβάσει πλήρως το λύκειο, έναν πολύ κρίσιμο θεσμό της εκπαίδευσης.

Βασική θέση μας είναι ότι το απολυτήριο του Λυκείου πρέπει να είναι αξιόπιστο και ισχυρό. Να διαμορφώσουμε Εθνικό Απολυτήριο, μέσα στα πλαίσια του χαρακτήρα της Γενικής εκπαίδευσης.

Να διατηρηθεί, στην ευθύνη της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο θεσμός του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η οριστική λύση της πρόσβασης θα δοθεί μέσα από το Εθνικό Απολυτήριο.

Είναι εμπαιγμός και λαϊκισμός να αναφέρεται κάθε ημέρα ο Υπουργός Παιδείας για κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Το Εθνικό Απολυτήριο οποιασδήποτε εκδοχής θα έχει κατ’ ανάγκη Πανελλαδικές Εξετάσεις και το ξέρουμε πολύ καλά εμείς οι εκπαιδευτικοί.

Αξιολόγηση

Είναι παραπάνω από βέβαιο ότι η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει στις διαδικασίες της αξιολόγησης. Είναι γνωστές οι θέσεις του ΟΟΣΑ πάνω στο θέμα. Σε πρόσφατη έκθεσή του («Going for Growth 2017») αναφέρει: (Πρέπει να υπάρξει) «Βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών μέσω της σύνδεσης της αξιολόγησης της διδασκαλίας με την αποτελεσματική επαγγελματική ανάπτυξη».

Είμαστε ριζικά αντίθετοι στην πολιτική του ΟΟΣΑ.

 Η θέση μας και σ’ αυτό το θέμα είναι σταθερή και καθαρή.

Είναι η θέση του κλάδου μας, ιδιαίτερα εμπεριστατωμένη και ψηφισμένη από το 8ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ, η οποία με την αναγκαία επικαιροποίησή της παραμένει ισχυρή. Η πολιτική και ιδεολογική αναφορά που διατυπώνεται στο 8ο Συνέδριο ότι: «Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στοχεύει στην αναμόρφωση της σχολικής ζωής σε μια κατεύθυνση χειραφέτησης των δρωσών κοινωνικών δυνάμεων, στον εκδημοκρατισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, στη μορφωτική – παιδαγωγική ενίσχυση της εκπαιδευτικής πράξης, στη διαρκή επιστημονική ανανέωση του γνωστικού αντικειμένου, στην κοινωνιολογική αποτίμηση της εκπαιδευτικής λειτουργίας, στην προώθηση των στόχων του εκπαιδευτικού κινήματος» δίνει πραγματική διάσταση και αξία στη στάση των εκπαιδευτικών.  

Είναι ώρα να αλλάξουμε…

Εμείς, η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών, θεωρούμε ότι το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί να ανατρέψει την παθογένεια της πλήρους αδράνειας του συνδικαλισμού των μη θέσεων και των μη αποφάσεων. Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε την εκπαίδευση και την εικόνα των σχολείων. Μπορούμε να αλλάξουμε τη ζωή μας.

Μπορεί να νοηθεί το σχήμα του εκπαιδευτικού και του παιδαγωγού χωρίς τη συμμετοχή του στη συλλογική / κινηματική δράση;

Εμείς λέμε όχι:

στο λαϊκισμό και στον αριστερό νεοφιλελευθερισμό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. 

στο δεξιό κυνισμό και στον αυθεντικό νεοφιλελευθερισμό της Ν.Δ.

Αγωνιζόμαστε για:

την κατάργηση όλων των Μνημονίων και των δεσμεύσεών τους

την ανάπτυξη του κοινωνικού κράτους και του κράτους δικαίου

για τη συστηματική προαγωγή της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, ως συστατικού στοιχείου της δημοκρατίας και της προοδευτικής πολιτικής

την ανάδειξη του σημαντικού και κρίσιμου ρόλου του εκπαιδευτικού  

Η απάντηση που πρέπει να δώσουμε και μέσα απ' αυτό το Συνέδριο είναι ότι: πρέπει να ουσιαστικοποιήσουμε τη συλλογική μας δράση και να αγωνιστούμε κατά της βαρβαρότητας του καπιταλισμού και της νεοφιλελεύθερης πολιτικής, κατά του φασισμού και του ρατσισμού, κατά των εντεινόμενων και επεκτεινόμενων κοινωνικών ανισοτήτων και της περιθωριοποίησης ευρέων κοινωνικών στρωμάτων.

Γεωργιάδης  Θωμάς

Αντιπρόσωπος  της  Α΄ ΕΛΜΕ  Αθήνας

Μέλος της  Προοδευτικής  Ενότητας  Καθηγητών (Π. Ε. Κ)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aksoniki_tomografia
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...
Γιατί δεν λειτουργεί όλες τις μέρες ο αξονικός τομογράφος στο νοσοκομείο Κιλκίς, παρόλο που υπάρχει πάντα ακτινολόγος σε βάρδια;
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...
σχολικοι σεισμογραφοι
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί
Αυτού του τύπου οι σχολικοί σεισμογράφοι είναι πολύ εύκολο να κατασκευαστούν και μπορούν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί