Thumbnail
Ένωση Ελλήνων Χημικών

«ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) σε συνέχεια των απόψεων που είχε καταθέσει από κοινού με την ΕΕΦ και την ΠΕΒ με την με ΑΠ:1278/20-10-17 παρέμβασή της και όντας σταθερά προσανατολισμένη προς την προστασία της ποιότητας της Δημόσιας και δωρεάν Εκπαίδευσης θεωρεί υποχρέωσή της να τοποθετηθεί εκ νέου στην Δημόσια Διαβούλευση.

Καταρχάς θεωρούμε εξαιρετικά θετική την διάσωση του θεσμού των ΕΚΦΕ, τα οποία όπως είχαμε επισημάνει στο κοινό μας έγγραφο συνεισφέρουν στην προαγωγή της εργαστηριακής και πειραματικής διδασκαλίας, στην αξιοποίηση των σχολικών εργαστηρίων και στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία των  φυσικών επιστημών, αλλά και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στην  διοργάνωση επίσης  μαθητικών διαγωνισμών, από τους οποίους επιλέγονται οι μαθητικές ομάδες που εκπροσωπούν την Ελλάδα στον διεθνή διαγωνισμό πειραμάτων EUSΟ και έχουν χαρίσει στη χώρα πληθώρα διακρίσεων.

Επισημαίνουμε όμως ότι, όπως αναλυτικά επισημαίνεται στην αρχική μας παρέμβαση:

  1. Η αναδιάρθρωση των δομών θα έχει ως αποτέλεσμα σε επίπεδο διεύθυνσης εκπαίδευσης, ιδίως εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων, να μην υπάρχει στήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών στο διδακτικό και στο επιστημονικό επίπεδο δεδομένου ότι τα ΠΕΚΕΣ θα είναι εντελώς απόμακρα από τη σχολική μονάδα.
  2. Ο παιδαγωγικός και καθοδηγητικός χαρακτήρας με βάση τον οποίο είναι σήμερα οργανωμένη η πυραμίδα των στελεχών της εκπαίδευσης υποχωρεί προς όφελος  του συγκεντρωτισμού,  ενός άκρατου διοικητισμού και σκληρών γραφειοκρατικών διαδικασιών που δεν ευνοούν τον εκσυγχρονισμό και την ορθή λειτουργία του δημόσιου σχολείου
  3. Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, καθώς και ο ουσιαστικός αποκλεισμός των Σχολικών Συμβούλων περισσότερο παραπέμπουν σε μια κατεύθυνση ελέγχου της διοίκησης της εκπαίδευσης, παρά σε οργάνωση της αποτελεσματικής και σύγχρονης λειτουργίας της σε όφελος των μαθητών. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο αναδρομικός χαρακτήρας της θέσπισης του ορίου των δύο θητειών για τα στελέχη της εκπαίδευσης, καθώς και η ισχυρή μοριοδότηση μη αντικειμενικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικών τους.
  4. Υποβαθμίζεται δραματικά η υποστήριξη στα γνωστικά αντικείμενα, ως το σχολείο να μην έχει μαθησιακούς στόχους, όπως καθίσταται σαφές στα άρθρα 8-9 για τα ΚΕΣΥ, στα οποία εκτός των άλλων δεν προβλέπεται καμία θέση για τον κλάδο των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΠΕ04).

Η ΕΕΧ εκφράζει την ανησυχία της για τις συνέπειες της εφαρμογής του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου στην ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και τον φόβο της για τη δημιουργία εκπαιδευτικών δομών διαφορετικών ταχυτήτων, οι οποίες θα παραβιάζουν την θεμελιώδη συνταγματική αρχή των ίσων ευκαιριών στην Εκπαίδευση και καλεί το ΥΠΠΕΘ να επανεξετάσει τον προσανατολισμό των υποστηρικτικών δομών, δίνοντας έμφαση στο ΓΝΩΣΤΙΚΟ- ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ και στην συγκρότηση ΣΩΜΑΤΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥ ΣΚΕΨΗΣ μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Με εκτίμηση

Για τη Διοικούσα Επιτροπή της ΕΕΧ

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΦΛΛΕΝΙΑ ΣΙΔΕΡΗ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΛΑΜΠΗ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ

ΕΚ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ

 

           

            ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

            ΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΙΕΠ Κ. ΚΟΥΖΕΛΗΣ

            ΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΕΜΥ Κ. ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ

            ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ, Κ. Ε. ΚΑΛΑΜΑΡΑ

            ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Ν. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, Κ. Ν. ΚΕΡΑΜΕΩΣ

            ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΗΣΥ

            ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΠΟΤΑΜΙΟΥ,  Κ. ΜΑΥΡΩΤΑ

            ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΝΤΡΩΩΝ, Κ. ΜΕΓΑΛΟΜΥΣΤΑΚΑ

            ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΑΝΕΛ, Κ. ΚΑΤΣΙΚΗ         

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ