Thumbnail
Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Όχι στο νσχ. επιστροφής της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης  και αποδόμησης

 της ειδικής αγωγής. Θα το ανατρέψουμε με τους αγώνες μας!

Όλοι στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων Π.Ε.

την Πέμπτη 7/6, στις 1.30 μ.μ., στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης

Με τη διαδικασία του επείγοντος κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες Διατάξεις». Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ. Είναι κατ’ επιταγή των δανειστών, ανήκει στα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης για αυτό και προωθείται με τη διαδικασία του κατ΄ επείγοντος.

Συγκεκριμένα:

  • Έρχεται να συμπληρώσει το αντιεκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και περικοπών που προωθεί η κυβέρνηση. (εργασιακό 30ωρο, μηδενικοί διορισμοί, νέο Λύκειο, Π.Δ. 79)

 

  • Προωθεί το στόχο της έκθεσης του ΟΟΣΑ για «διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης» φιλοδοξώντας να μετατρέψει όλους τους εκπαιδευτικούς σε αξιολογητές των στελεχών εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων. Ο στόχος είναι το σύνολο του εκπαιδευτικού σώματος να έχει εσωτερικεύσει δια της συμμετοχής του την «αναγκαιότητα» της αξιολόγησης και να είναι πλέον ευάλωτο και εκτεθειμένο στη γενίκευσή της όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου ώστε να αποδεχτεί την αλλαγή της φοράς του βέλους της αξιολόγησης. Μόνο που τότε στο στόχαστρο θα είναι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός της τάξης. Για αυτό άλλωστε ψηφίζουν διάταξη για τον ορισμό των κριτηρίων αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς με ευθύνη  του ΙΕΠ. Εξάλλου οι δηλώσεις Γαβρόγλου επιβεβαιώνουν την προώθηση της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

 

  • Διαμορφώνει μια νέα, πιο σύνθετη, συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου στα σχολεία και τους εκπ/κους, αξιολόγηση/λογοδοσία, δ/ντες manager, ομάδες σχολείων κλπ, μέσω των νέων δομών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., του Κ.Ε.Σ.Υ., του Κ.Ε.Α. που ιδρύει. Έτσι διαμορφώνουν μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων και με τον πιο σφικτό έλεγχο του κράτους προωθούν τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.

 

  • Αποδομεί την ειδική αγωγή, αλλάζοντας τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ μεταθέτοντας στους εκπαιδευτικούς του γενικού σχολείου μέσα από παρεμβατικά προγράμματα την αντιμετώπιση και αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έτσι τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν καλύπτονται και οι μαθητές οδηγούνται στην έξοδό τους από το σχολείο. Επιδιώκει να μετατοπίσει την ευθύνη από την κυβέρνηση και το κεντρικό κράτος στον εκπαιδευτικό.
  • Συγχωνεύει και υποβαθμίζει τους τομείς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας, των Πολιτιστικών Θεμάτων. Έτσι αλλοιώνει τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό τους, ενώ με τη συγχώνευση, τη μείωση του κόστους και τη συγκέντρωση της εποπτείας θα επιφορτιστούν με πρόσθετες αρμοδιότητες με αρνητικές συνέπειες στη στήριξη των σχολείων.   
  • Αποτελεί μοχλό για την επιβολή του υποχρεωτικού 30ωρου, αφού προβλέπει πλήθος εξωδιδακτικών διαδικασιών, λειτουργίες ομάδων και υποομάδων που απαιτούν την υπερεργασία των εκπαιδευτικών. Έτσι η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών και η γραφειοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων παίρνει μια νέα διάσταση.   Σχολικό συμβούλιο, ομάδες σχολείων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο    και οι εκπαιδευτικοί λογοδοτούν  για το επίπεδο συμμόρφωσης τους στην αντιδραστική αλλαγή της εκπαίδευσης. Αμέτρητες είναι οι συνεδριάσεις που προβλέπονται από το νομοσχέδιο που έρχονται να προστεθούν σε όλες όσες προβλέπονται από την Υ.Α για τη λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με ορισμό υπεύθυνων για κάθε πτυχή λειτουργίας του σχολείου, καλούνται να διαχειριστούν όλα τα προβλήματα με τις υποστηρικτικές δομές να εξαϋλώνονται.  Όλα αυτά σε ένα τοπίο βίαιης φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών, με την ελαστική εργασία να επεκτείνεται και τους εκπαιδευτικούς να μένουν εγκλωβισμένοι εξαιτίας του συνταξιοδοτικού ως τα 67 τους χρόνια ή να μην συνταξιοδοτούνται εξαιτίας των συντάξεων φιλοδώρημα.
  •  Διαμορφώνει το έδαφος για την λειτουργία του σχολείου με επιχειρηματικούς όρους στην κατεύθυνση της κοινωνικής/ περιφερειακής διαφοροποίησης των σχολικών μονάδων.

Οργάνωση του αγώνα ενάντια στο ν/σχ για τις νέες δομές και την αξιολόγηση

Απέναντι στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση που επανέρχεται ως βασική επιλογή των κυβερνήσεων και των υπερεθνικών Οργανισμών το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, θα ορθώσει τους αγώνες και τις αντιστάσεις του απέναντι στη Νέα Δημοκρατία και σε όλα τα συστημικά κόμματα που έχουν ανάλογο όραμα αξιολόγησης μ΄ αυτό της Ε.Ε.-Ο.Ο.Σ.Α. Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων, οι αγώνες ενάντια σε ερωτηματολόγια, δείκτες, ποσοστά, αξιολογόχαρτα που μπλοκάρισαν στην πράξη την προώθηση της αξιολόγησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

Διεκδικούμε:

  • Να αποσυρθεί το ν/σχ για τις νέες δομές.
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Αποφασίζουμε από τώρα απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία είτε αφορά αξιολόγηση στελεχών είτε αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας
  • Παίρνουμε όλα τα μέτρα για να επιτύχουμε την ίδια αποτελεσματική και μαζική απόρριψη της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όπως και στις προηγούμενες νικηφόρες αναμετρήσεις (γενικές συνελεύσεις, επιτροπές αγώνα, συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, συγκέντρωση υπογραφών, κινητοποιήσεις, απεργίες, κλπ.)
  • Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε κάθε σχολείο. Ίδρυση ειδικών σχολείων με παράλληλη ίδρυση οργανικών θέσεων όλων των ειδικοτήτων. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί σε όλη την εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή όλων των βαθμίδων για όλες τις ανάγκες της. Πλήρης και αποκλειστική παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή που την χρειάζεται.

Την Πέμπτη 7 Ιουνίου οργανώνουμε κινητοποίηση - παράσταση διαμαρτυρίας στις 1.30 μ.μ., στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης και με βασικό αίτημα την απόσυρση του νσχ.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να προχωρήσει στη μετασυνεδριακή Γενική Συνέλευση των ΕΛΜΕ, όπως προβλέπει το καταστατικό της ΟΛΜΕ, για να υπάρξει συνολικός προγραμματισμός και απάντηση του κλάδου στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ξυλοδαρμοσ
Αναμορφωτικά μέτρα σε δύο ανήλικους που λήστεψαν εκπαιδευτικό έξω από το σχολείο
Ανάθεση της υπεύθυνης επιμέλειάς τους σε επιμελητή ανηλίκων, υποχρεωτική παρακολούθηση προγράμματος ψυχολογικής υποστήριξης και παροχή κοινωφελούς...
Αναμορφωτικά μέτρα σε δύο ανήλικους που λήστεψαν εκπαιδευτικό έξω από το σχολείο
καθηγητης γενέθλια
Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων

Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι ειδήσεις που διαβάζουμε από σχολεία και μαθητές, έχουν να κάνουν με βία, ξύλο, επεισόδια και bullying. Αυτή...

Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων
Γεωργία Ρεμπούτσικα ΕΟΠΠΕΠ
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
Γεωργία Ρεμπούτσικα: Πρόσφατα ενεργοποιήσαμε τα σεμινάρια ΣυΕΠ για μαθητές σχολείων με μια ανταπόκριση πρωτοφανή - Ο ΕΟΠΠΕΠ θα είναι ένας από τους...
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
agxos_panellinion_590_b_7.jpg
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2024 και το κύριο συναίσθημα που συνοδεύει τους μαθητές και τις οικογένειές...
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές