Thumbnail
Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης 

Καμία συμμετοχή στην Ομάδα Εργασίας που συγκροτεί το υπουργείο για επικοινωνιακούς λόγους!

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με τις εξαγγελίες τους για το «Νέο Λύκειο», συνεχίζοντας την αντιεκπαιδευτική πολιτική όλων των προκατόχων τους, εναρμονίζονται πλήρως με τις οδηγίες της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ που απαιτούν ένα σχολείο που δε θα είναι για όλα τα παιδιά και ετοιμάζονται να προωθήσουν αλλαγές που η εφαρμογή τους θα ισοπεδώσει το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Με τη νέα δομή του το Λύκειο είναι αποκλειστικά προσανατολισμένο στη διαδικασία πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι φανερό ότι το Υπουργείο Παιδείας προχωράει σε μια εκτίναξη της φροντιστηριοποίησης στο Λύκειο παρά τις περί αντιθέτου διακηρύξεις του. Η περίφημη κατάργηση των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν ήταν τίποτε άλλο από αλλαγή ονόματος. Τώρα περνάμε στις «κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις».

Ο βαθμός πρόσβασης προκύπτει από κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις, πανελλαδικού δηλαδή τύπου. Εισάγονται για πρώτη φορά προκαταρκτικές εξετάσεις και το Γενάρη με θέματα από τράπεζα θεμάτων που δεν θα βαθμολογούνται από τους καθηγητές του σχολείου και θα μετρούν μόνο αν ο βαθμός είναι καλύτερος από του Μαΐου - Ιουνίου. Κατά το Υπουργείο η επιπρόσθετη εξεταστική του Ιανουαρίου θα «αποδραματοποιήσει» τις εξετάσεις του Ιουνίου (όπως οι εξετάσεις στη Β και Γ Λυκείου με το σύστημα Αρσένη!). Ακόμη και η διπλωματική εργασία, που κι αυτή θα μετράει στο βαθμό πρόσβασης θα αξιολογείται από μητρώο αξιολογητών και αυτό με τη σειρά του θα συμβάλλει στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των ΓΕΛ σύμφωνα με τις δηλώσεις του Γαβρόγλου.

Σχολείο για λίγους, μείωση του αριθμού των Γενικών Λυκείων, πιο ανταγωνιστικό σύστημα πρόσβασης για λιγότερους που θα διώξει βιαία την πλειοψηφία των μαθητών των κατώτερων στρωμάτων στη Μαθητεία και την κακοπληρωμένη εργασία. Γιατί την ίδια στιγμή τα ΕΠΑΛ εξωθούνται σε συρρίκνωση και αναπτύσσεται ένα πολυδαίδαλο σύστημα κατάρτισης.

Το Νέο Λύκειο της κυβέρνησης όχι μόνο δεν αναβαθμίζει το μορφωτικό και παιδαγωγικό του ρόλο, αλλά οδηγεί σε μορφωτικό ακρωτηριασμό καθώς τα μαθήματα Γενικής Παιδείας θα διδάσκονται μέχρι την Α Λυκείου. Τα μαθήματα της Β Λυκείου από 18 θα γίνουν 10 και οι ώρες διδασκαλίας από 35 θα γίνουν 34. Στη Γ Λυκείου από τα 15 μαθήματα σήμερα στο νέο σύστημα θα υπάρχουν 7. Από 32 ώρες το πρόγραμμα θα γίνει 29 ώρες.

Με τη μείωση του ωρολογίου προγράμματος και τις αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα το αποτέλεσμα θα είναι οι συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, η έξωση μερικών χιλιάδων καθηγητών και η μείωση των αναγκαίων διορισμών. Η ευελιξία και η κινητικότητα για όλους, η αξιολόγηση του προσωπικού και του σχολείου είναι άμεσες «συνέπειες», καθώς θα συνδέεται άμεσα με τους δείκτες και τα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών.

Το Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με βάση τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος  ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΜΕ το σχέδιο της κυβέρνησης για το Νέο Λύκειο.  Τις διεκδικήσεις και τα αιτήματά μας θα τα προωθήσουμε με αγωνιστικές κινητοποιήσεις που θα αποφασίσει ο κλάδος και καλούμε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να απορρίψει την πρόταση του υπουργού παιδείας για συμμετοχή στην ομάδα εργασίας που συγκροτεί για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους. Επιδίωξή του είναι να εξασφαλίσει την απαραίτητη συναίνεση για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών επιλογών του, αντί της απόσυρσης του προσχεδίου  για το Λύκειο που απαιτεί ο κλάδος. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ οφείλει να βγάλει τα συμπεράσματά του από τη συμμετοχή του  στον προηγούμενο «εθνικό διάλογο» με το υπουργείο. Ένα διάλογο που αξιοποιήθηκε για να προωθήσει το υπουργείο το  ανάλογο κλίμα συναίνεσης στα αντιδραστικά πορίσματα του πανεπιστημιακού Λιάκου τα οποία παρουσιάστηκαν και σαν αποτέλεσμα αυτού του διαλόγου. Άλλωστε ο ίδιος ο Υπουργός ήταν σαφής ότι καλεί την ΟΛΜΕ να συμμετέχει σε διάλογο με προαποφασισμένες τις αποφάσεις του υπουργείου για το νέο Λύκειο. Αυτό επιβεβαιώνεται από τις δηλώσεις που έκανε αμέσως μετά τη συνάντηση του με την ΟΛΜΕ. «Η φιλοσοφία και οι αρχές του σχεδίου είναι δεδομένες, όπως τις περιέγραψε και ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ, και βάσει αυτών κάλεσα την ΟΛΜΕ, μέσω μιας Ομάδας Εργασίας που θα συστήσουμε, να καταθέσει τις δικές της προτάσεις….……. Οποιαδήποτε πρόταση βελτιώνει το σχέδιο που έχουμε καταθέσει είμαστε έτοιμοι να την αποδεχθούμε αρκεί να μην αλλοιώνει τη βασική φιλοσοφία του σχεδίου μας».

Καλούμε όλους τους συναδέλφους σε Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 28/9, στις 7.00 μ.μ., στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης  που θα συζητήσει αναλυτικά και το ζήτημα αυτό, καθώς και σε Εκδήλωση – συζήτηση των ΕΛΜΕ για το νέο Λύκειο την Δευτέρα 9/10.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα