Thumbnail
Αντεπίθεση των εκπαιδευτικών για τις εκλογές του Ζ΄ Συλλόγου Π.Ε. θεσσαλονίκης "Ο Φίλιππος"

Για άλλη μια φορά η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ικανοποίησε τις ορέξεις των τοκογλύφων δανειστών με την υπογραφή του 4ου Μνημονίου. Μειώνουν το αφορολόγητο γύρω στα 5500 ευρώ, καταργούν την «προσωπική διαφορά» στις συντάξεις και στη συνέχεια στους μισθούς, ενώ μετά το 2020 θα μειώσουν την «εθνική σύνταξη» κάτω από τα 384 ευρώ. Στο μεταξύ, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δείχνει αποφασιστικότητα και βιασύνη να υλοποιήσει όλες τις μνημονιακές δεσμεύσεις: νομοθέτηση νέου πλαισίου αξιολόγησης, μαθητεία για την πλειοψηφία των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης, «μεταρρύθμιση» στο Λύκειο και ευθυγράμμιση με τις «βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ».

Η αξιολόγηση σε ρόλο «κόφτη» για εκπαιδευτικούς, μαθητές και σχολικές δομές

Η αξιολόγηση θα είναι το μέσο για να περάσουν όλες τις ακραία νεοφιλελεύθερες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση. Οι προτάσεις του υπουργείου είναι πλήρως εναρμονισμένες – για διοικητικά, οικονομικά και παιδαγωγικά αυτόνομο σχολείο, το οποίο θα αξιολογείται – με αυτές του ΣΕΒ, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και της ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση).

Σε έκθεση της ΕΕ για την εκπαίδευση στην Ελλάδα τονίζεται ότι «Κακώς έχει σταματήσει η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών». Ο ΟΟΣΑ, στην ενδιάμεση (θα ακολουθήσει και άλλη μέχρι το τέλος του 2017) έκθεσή του, συνοπτικά προτείνει: α) περισσότερη αυτονομία της σχολικής μονάδας, που θα αφορά το προσωπικό, τα προγράμματα σπουδών και την «αποκέντρωση» του προϋπολογισμού της, β) σύνδεση με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, συμμετοχή των γονέων στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου με βάση τις εγγραφές μαθητών (εκπαιδευτικά κουπόνια), γ) αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που θα συνδέεται με αυτή των εκπαιδευτικών, δ) περισσότερες διαδικασίες αξιολόγησης σχετικές με τις επιδόσεις των σχολείων (κατ' αναλογία του διεθνούς διαγωνισμού PISA για την αξιολόγηση των μαθητών). Ο ΣΕΒ επιπλέον προτείνει καθιέρωση εθνικών στρατηγικών στόχων, βάσει των οποίων θα αξιολογούνται τα σχολεία, επέκταση της μαθητείας, μείωση του μισθολογικού κόστους και αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών.

Η ΑΔΙΠΠΔΕ προτείνει ρόλο «εσωτερικού» αξιολογητή για τους σχολικούς συμβούλους. Όταν εμπεδωθεί «κουλτούρα αξιολόγησης», θα εφαρμοστεί και η «εξωτερική» αξιολόγηση. Επίσης, προτείνει αποσύνδεση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο, στις σχολές που την έχουν, επαναφορά της δόκιμης φάσης του νεοδιόριστου, με επιμορφώσεις και παρακολούθηση από συμβούλους και «μέντορες», και ενίσχυση της «αυτονομίας» των σχολείων, με διαφοροποιημένη χρηματοδότηση και διαφοροποιημένο πρόγραμμα μαθημάτων κατά το 25% του αναλυτικού προγράμματος, που θα αποφασίζεται σε επίπεδο σχολείου. 

 Οι «δημιουργικές» εργασίες και η Θεματική Εβδομάδα αποβλέπουν στην καλλιέργεια κουλτούρας αξιολόγησης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η επιλογή καθηγητή από τους μαθητές για εκπόνηση της εργασίας δίνει ένα μετρήσιμο μέγεθος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, αλλά και της σχολικής μονάδας. Με τη θεσμοθέτηση του ατομικού φακέλου του μαθητή, εισάγεται μια νέα μορφή σκληρής και ταξικής αξιολόγησης, που θα τον ακολουθεί στην υπόλοιπη ζωή του. Όσο για τη «Θεματική Εβδομάδα», το υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι με την υλοποίησή της επιτυγχάνεται σε ένα βαθμό και η αυτονομία της σχολικής μονάδας. Η σχετική εγκύκλιος εφαρμογής υποδεικνύει πώς θα τυποποιηθούν (με δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο κ.λπ.) και πώς θα γίνουν μετρήσιμα τα αποτελέσματα της υλοποίησης των όποιων δράσεων, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Άμεσα ξεκινάει η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, θα ακολουθήσει η αυτοαξιολόγηση των σχολείων και τελικά η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές. Δεν πρέπει να έχουμε καμία αυταπάτη. Η αξιολόγηση θα κλείσει σχολεία, θα απολύσει εκπαιδευτικούς, θα απορρίψει και θα πετάξει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας μαθητές.

Τα χειρότερα έρχονται…

Το «νέο» Λύκειο του «Εθνικού Απολυτηρίου» θα είναι ένα εξεταστικό κάτεργο, σχεδιασμένο να αποκλείσει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών και να οδηγήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις-καταργήσεις, απώλειες οργανικών θέσεων και τελικά απολύσεις. Στα ΕΠΑΛ, η εφαρμογή της «μαθητείας» στο τέταρτο έτος (τυπικά προαιρετικής, όμως απαραίτητης για τη συμμετοχή σε εξετάσεις πιστοποίησης και την απόκτηση Πτυχίου Ειδικότητας) θα εξασφαλίζει στους εργοδότες φτηνό εργατικό δυναμικό, στο δημόσιο τζάμπα προσωπικό και θα εκπαιδεύει τη νέα γενιά να εργάζεται σε συνθήκες δουλοπάροικου.

Η βαρβαρότητα παλιών και νέων Μνημονίων δεν αντιμετωπίζεται με τις πολιτικές των παρατάξεων που κυριαρχούν στο συνδικαλιστικό μας κίνημα

Ο μνημονιακός και κυβερνητικός συνδικαλισμός των ΔΑΚΕ (ΝΔ) – ΔΗΣΥ (ΠΑΣΟΚ) – ΕΡΑ (ΣΥΡΙΖΑ), σε αγαστή πλέον συνεργασία, είναι το μακρύ χέρι κυβέρνησης – τρόικας μέσα στον κλάδο, διαλύει συνειδητά τα συνδικάτα και πρέπει με την ψήφο μας και κυρίως με τη δράση μας να τους στείλουμε οριστικά στο περιθώριο. Το ΠΑΜΕ (ΚΚΕ) συνεχίζει τη διασπαστική πολιτική των χωριστών κινητοποιήσεων και τις συκοφαντικές επιθέσεις ενάντια σε αγωνιστές και σωματεία που δεν ελέγχει. Καλλιεργεί την ηττοπάθεια, υπονομεύει κάθε ριζοσπαστικό αγώνα (όπως οι απεργίες του 2013) και παραπέμπει τα πάντα στην εκλογική του ενίσχυση και την ομιχλώδη «λαϊκή εξουσία». Οι Παρεμβάσεις (ΑΝΤΑΡΣΥΑ), παρά τη συμβολή τους στους αγώνες, φέρουν κι αυτές βαρύτατες ευθύνες για τη σημερινή κατάσταση του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών. Δεν έχουν καμία πολιτική αντιμετώπισης της γάγγραινας του γραφειοκρατικού και κυβερνητικού συνδικαλισμού. Η πολιτική τους, να πιέζουν μέσα στα όργανα τις δυνάμεις της ρεφορμιστικής αριστεράς για να ανασυγκροτήσουν το συνδικαλιστικό κίνημα, γίνεται όλο και πιο αδιέξοδη. Εστιάζουν στην ενίσχυσή τους στα ΔΣ των σωματείων, υποβαθμίζοντας την αναγκαιότητα συγκρότησης επιτροπών αγώνα, που δεν θα είναι απλά συμπληρωματικά όργανα κάτω από τα Δ.Σ για να σπάνε την αδράνεια που επιβάλλουν οι ξεπουλημένες συνδικαλιστικές ηγεσίες και να επιτρέπουν το πέρασμα των αγώνων στα χέρια των ίδιων των εκπαιδευτικών.

Ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι, ο αγώνας για την αντιμετώπιση της βαρβαρότητας που βιώνουμε αλλά και για μια νικηφόρα αντεπίθεση απαιτεί από όλους μας να καταπιαστούμε επίμονα και αποφασιστικά με την ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος στην εκπαίδευση και την επίλυση των προβλημάτων του. Η Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών καλεί να προωθήσουμε ένα σχέδιο ανασυγκρότησης των Διδασκαλικών Συλλόγων και των ΕΛΜΕ, με στόχο την ενεργοποίηση όλο και περισσότερων συναδέλφων, τη στήριξη των Γενικών Συνελεύσεων, τη δημιουργία επιτροπών αγώνα, για την αποτελεσματική προετοιμασία και περιφρούρηση των απεργιών. Μόνο έτσι μπορούμε να προετοιμάσουμε μαζικές και ριζοσπαστικές κινητοποιήσεις, που θα κλιμακώνονται και θα συντονίζονται με όσους εργαζόμενους κινητοποιούνται ενάντια στο 3ο Μνημόνιο, και να οικοδομήσουμε Πανεκπαιδευτικό Μέτωπο με γονείς-μαθητές-φοιτητές-εργαζόμενους για τη σωτηρία της δημόσιας εκπαίδευσης.

Παλεύουμε για :

Ø Κατάργηση παλιών και νέων μνημονίων.

Ø Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Σχολείο – 2χρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλους.

Ø Αύξηση δαπανών στο 5% του ΑΕΠ άμεσα!

Ø Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Επαναφορά ωραρίου. Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών-ωρομισθίων.

Ø Κατάργηση όλων των νόμων και υπουργικών αποφάσεων που κόβουν μαθήματα, καταργούν τμήματα και εργασιακά δικαιώματα, επιβάλλουν υποχρεωτικές μετακινήσεις.

Ø Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση και Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη για όλους. Πλήρη σύνταξη, ίση με τον τελευταίο μισθό στα 30 χρόνια υπηρεσίας, ή στα 55 για τις γυναίκες και στα 60 για τους άνδρες. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων.

Ø Επαναφορά μισθών-συντάξεων. Ακώλυτη Μισθολογική Εξέλιξη.

Ø Καμία «αξιολόγηση». Καμία σύνδεση αξιολόγησης με μισθό και απολύσεις.

Ø Καμία σύμπτυξη τμημάτων, συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια

Ø Διαγραφή του χρέους, γιατί η πληρωμή του δεν αφήνει κανέναν πόρο για τις ανάγκες της κοινωνίας

Ø Έξοδο από ευρώ και την Ε.Ε, γιατί ευρώ σημαίνει μνημόνια και διάλυση της ελληνικής οικονομίας.

Ø Εθνικοποίηση κάτω από εργατικό έλεγχο των βασικών τομέων της οικονομίας και των τραπεζών, γιατί είναι ο μόνος τρόπος για παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας.


Ψηφίζουμε – Στηρίζουμε το ψηφοδέλτιο:

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

            (: 2310265730,  e-mail: [email protected]

 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ ΘΕΝΑ        ΠΕ 70     4ο Δ.Σχ. Μενεμένης

ΚΑΡΑΣΑΡΛΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ      ΠΕ 70,    3ο Δ.Σχ. Αμπελοκήπων

ΤΟΚΑΛΑΚΗ ΝΑΤΑΛΙΑ       ΠΕ 16     3ο Δ.Σχ. Αμπελοκήπων

ΧΡΥΣΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΛΑ   ΠΕ 70     5ο Δ.Σχ. Αμπελοκήπων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

farmakopoios
ΗΔΙΚΑ: Εκτός λειτουργίας οι υπηρεσίες την Κυριακή – Αγωνία εκφράζουν οι φαρμακοποιοί Αττικής
Εκτός λειτουργίας η ΗΔΙΚΑ την Κυριακή - Αδυναμία εκτέλεσης συνταγών
ΗΔΙΚΑ: Εκτός λειτουργίας οι υπηρεσίες την Κυριακή – Αγωνία εκφράζουν οι φαρμακοποιοί Αττικής
aksoniki_tomografia
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...
Γιατί δεν λειτουργεί όλες τις μέρες ο αξονικός τομογράφος στο νοσοκομείο Κιλκίς, παρόλο που υπάρχει πάντα ακτινολόγος σε βάρδια;
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...