Thumbnail
Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση Ηλεία

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προχωρεί ακάθεκτη στην υλοποίηση των όσων επιτάσσουν ο ΟΟΣΑ και η Ε.Ε. Προετοιμάζουν το κλίμα προς το «Νέο Σχολείο», την αξιολόγηση και την υποταγή της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  στις επιχειρήσεις  δια μέσου των  «καλών πρακτικών» της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια, των Δημιουργικών Εργασιών στα Λύκεια και την Μαθητεία στα ΕΠΑΛ. Πρέπει από φέτος να επιδείξουν δείγματα γραφής στους δανειστές για το τι σκοπεύουν να υλοποιήσουν στη συνέχεια.

Έτσι, με τη Θεματική Εβδομάδα, έρχεται το υπουργείο:

  • να επιβάλλει σε όλα τα σχολεία την πραγματοποίηση δράσεων σε κοινές θεματικές (διατροφή και ποιότητα ζωής , πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων, έμφυλες ταυτότητες). Ζητήματα που ήταν αντικείμενο του Βιωματικών Δράσεων που καταργήθηκαν ή των μαθημάτων της Οικιακής Οικονομίας και της Βιολογίας των οποίων τις ώρες έχει το ίδιο μειώσει.  
  • να αναστατώσει τον εκπαιδευτικό προγραμματισμό των σχολείων.
  • να μετατρέψει σε αναγκαστική διαδικασία συγκεκριμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που έτσι κι αλλιώς πολλές φορές γίνονται μέσα στη ροή των μαθημάτων σε βάθος ολόκληρης της σχολικής χρονιάς, περιορίζοντας έτσι επιδεικτικά την όποια χρηστική παιδαγωγική αυτονομία.
  • να μετατρέψει χρήσιμες παιδαγωγικές πρακτικές σε μια γραφειοκρατία (φόρμες υλοποίησης, αποτίμησης και υποβολής στο ΙΕΠ) με απώτερο σκοπό την μετρησιμότητά τους και τη χρήση τους στην επερχόμενη αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

 

Κατά τον ίδιο τρόπο, με τις Δημιουργικές Εργασίες στα Λύκεια:

  • χωρίς καμία παιδαγωγική σκοπιμότητα φορτώνεται επίσης στους εκπαιδευτικούς ένα σύνολο άχρηστων επιπλέον γραφειοκρατικών εργασιών (εκπόνηση θεμάτων, κατανομή μαθητών, συμπλήρωση πολύπλοκων φορμών αποτίμησης κλπ).
  • προωθείται η δημιουργία, έστω και προαιρετικά αρχικώς, του προσωπικού φακέλου του μαθητή (portfolio) σε μια κατεύθυνση ενός φιλελεύθερου συστήματος συλλογής ατομικών και πιστωτικών μονάδων.
  • εμφανίζεται μια κατηγορία εργασιών που γίνονται με την εμπλοκή του συλλόγου, μιλάμε δηλαδή για μια υπόθεση όλου του σχολείου, όποτε ό,τι «παραχθεί» θα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην μελλοντική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, έχοντας προσπαθήσει ήδη με τις φόρμες αποτίμησης να μετατρέψουν σε μετρήσιμα μεγέθη ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Τέλος, με την μαθητεία, η κυβέρνηση :

  • προσφέρει τους μαθητές στο βωμό της φθηνής εργασίας που πάντα ήταν χρήσιμη για την συμπίεση των μισθών γενικά και την αύξηση της ανεργίας.
  •  σκοπεύει μεταξύ άλλων να λύσει και το πρόβλημα της υποστελέχωσης των δημόσιων υπηρεσιών (6500 θέσεις σε δημόσιους οργανισμούς και ΟΤΑ). Έτσι οι μαθητές των ΕΠΑΛ θα είναι μια άλλη μορφή  voucher,  εποχιακής εργασίας αντί μονίμων διορισμών με πλήρη δικαιώματα.
  • ανάγει τις ανάγκες των επιχειρηματιών σε προσδιοριστικό παράγοντα της εκπαίδευσης των μαθητών. Προχωρεί σταθερά προς την μετατροπή της δημόσιας επαγγελματικής εκπαίδευσης σε γρήγορη κατάρτιση, όπου εκεί θα παίζουν καθοριστικό ρόλο και ιδιώτες. Σε τέτοιες περιπτώσεις κυριαρχούν οι «εκπαιδευτές» από τον χώρο της αγοράς.
  • Δημιουργείται μια μορφή μη τυπικής εκπαίδευσης όπου θα αναγκαστούν να καταφύγουν πολλοί συνάδελφοι λόγω έλλειψης ωραρίου εξαιτίας των μέτρων της κυβέρνησης (μείωση τομέων και ειδικοτήτων, συρρίκνωση ωρολογίου προγράμματος κλπ). Και γιατί όχι αυτή η νέα μορφή να μην είναι η «κερκόπορτα» για ένα νέο γενικευμένο μοντέλο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, κατά το πρότυπο των ΙΕΚ και των σχολών του ΟΑΕΔ.

Μπροστά σε αυτή την κυβερνητική πολιτική που ετοιμάζει την τελική «επίθεση» για τη συνέχεια, η ΟΛΜΕ, με αγαστή συνεργασία ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ, ωχριά :

  •  για τη Θεματική Εβδομάδα και τις Δημιουργικές Εργασίες δείχνει ουσιαστικά ότι για το μόνο που αντιδρά είναι η ταχύτητα και η προχειρότητα των μέτρων. Αρνήθηκε την συνδικαλιστική κάλυψη για την πρώτη, ενώ για τις δεύτερες καλύπτει μόνο τις μεμονωμένες αντιδράσεις χωρίς να προτείνει ένα γενικό πλάνο συλλογικής αντίδρασης.
  • για τη μαθητεία λίγο πολύ θεωρεί ότι αποτελεί υλοποίηση των θέσεων του κλάδου, διαστρεβλώνοντας επιδέξια  τις θέσεις του κλάδου.

Μπροστά στην επίθεση της πιο «επιδέξιας» μνημονιακής κυβέρνησης, αλλά και τη διαμόρφωση ενός ιδιότυπου κυβερνητικού συνδικαλιστικού μπλοκ (παλαιού και νέου), ήρθε η ώρα μέσα από τις διαδικασίες του πρωτοβάθμιου σωματείου να δώσουμε τη μάχη για την ανατροπή των πολιτικών κυβέρνησης-ΕΕ και ΟΟΣΑ.

  • Συμμετέχουμε στις γενικές συνελεύσεις και απαιτούμε από την ΟΛΜΕ να αντιδράσει επιτέλους ως οφείλει στα παραπάνω μέτρα. Να οργανώσει συλλογικά την αντίδραση παρέχοντας ουσιαστική συνδικαλιστική κάλυψη για την άρνηση της εφαρμογής όλων αυτών των μέτρων.
  • Καλούμε τους συλλόγους να μην προχωρήσουν προς ώρας στην υλοποίησή τους και να οργανώσουν τη συμμετοχή τους στην επερχόμενη Γενική Συνέλευση, συμβάλλοντας στην αντίδραση από τα κάτω, με δεδομένη την ανυπαρξία της ΟΛΜΕ.

Δεν υποχωρούμε στην διάλυση του δημόσιου σχολείου. Αγωνιζόμαστε ενάντια στην νεοφιλελεύθερη πολιτική και τους εκφραστές της και τα συνδικαλιστικά τους «δεκανίκια». Ήρθε η ώρα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα