Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "η Αθηνά"

 

 

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

 

Μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει, η όγδοη στα χρόνια των μνημονίων, και τα προβλήματα στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης οξύνονται.  Παρά τις επικοινωνιακού τύπου ρυθμίσεις που έγιναν  για τη «φωτογραφία» του πρώτου κουδουνιού της 11ης Σεπτέμβρη, δηλαδή την επίσπευση της πρόσληψης του πρώτου κύματος των αναπληρωτών και τη διευθέτηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού προσωπικού με ισχνές μεταθέσεις-αποσπάσεις και στοχευμένες υπεραριθμίες-μετακινήσεις εκπαιδευτικών, όλες οι επιλογές και κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας στο δρόμο προς την έναρξη της φετινής χρονιάς έγιναν με τρεις βασικές στοχεύσεις:

  • Πρώτον να παγιωθεί και να κατοχυρωθεί όλο το πακέτο των περικοπών σε εκπαιδευτικό έργο, τμήματα, διδακτικές ώρες και εκπαιδευτικούς, που εισήγαγαν οι Υπουργικές αποφάσεις και οι ρυθμίσεις Φίλη για όλες τις βαθμίδες τις εκπαίδευσης και την Ειδική Αγωγή.

  • Δεύτερον να εισαχθούν νέοι θεσμικοί δρόμοι περικοπών που θα συμμορφώσουν το εκπαιδευτικό τοπίο στις απαιτήσεις της έκθεσης του ΟΟΣΑ για  «εξορθολογισμό δομών και προσωπικού στη Δημόσια  Εκπαίδευση»

  • Τρίτον να ετοιμαστεί το περιβάλλον για τη γενικευμένη εφαρμογή της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών και τη δέσμευση της κυβέρνησης  για την προώθησή της μέσα στη νέα χρονιά, μετά την επιλογή-αξιολόγηση και τοποθέτηση των νέων διευθυντών.

Κρίσιμο ζήτημα που δεν πρέπει να υποτιμήσουμε είναι πως για άλλη μια χρονιά δεν  έγιναν μόνιμοι διορισμοί, καθώς οι «θεσμοί» συνδέουν τους όποιους μελλοντικούς διορισμούς με την ολοκλήρωση της εφαρμογής της αξιολόγησης στην εκπαίδευση που έχει ως μακροπρόθεσμο στόχο είτε την κινητικότητα είτε τις απολύσεις. Κι έτσι τα 24.000 κενά κατά το Υπουργείο, που είναι περί τις 30.000 σύμφωνα με τις πιο στοιχειώδεις πραγματικές ανάγκες, θα καλυφθούν από αναπληρωτές (μέχρι τώρα ένα μέρος μόνο έχει προσληφθεί),  μεγαλώνοντας το καθεστώς ομηρίας κι ανασφάλειας δεκάδων χιλιάδων συναδέλφων κι ελαστικοποιώντας περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το νέο ΠΔ (79) για τη λειτουργία των Δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων

    Βασικό εργαλείο και των τριών αυτών στοχεύσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι το νέο Π.Δ(79) για τη λειτουργία των σχολείων. Ένα προεδρικό διάταγμα που:

  • Διαμορφώθηκε εν κρυπτώ και παρουσιάστηκε μέσα στο κατακαλόκαιρο, χωρίς καμιά συζήτηση, διάλογο κι ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας, πλην των τεχνοκρατών της Τρόικας και του ΟΟΣΑ που εποπτεύουν το Υπουργείο Παιδείας.

  • Κινείται σε λογικές νεοφιλελεύθερης εκπαιδευτικής προσαρμογής, εδραιώνει, ισχυροποιεί και αναβαθμίζει θεσμικά τα μέτρα Φίλη που από την περσινή-πρώτη χρονιά εφαρμογής τους συρρίκνωσαν εκπαιδευτκές δομές, οδηγώντας σε μετακινήσεις συναδέλφων, αλλά και στην απόλυση χιλιάδων αναπληρωτών μέσω της μη επαναπρόσληψής τους.

  • Εισάγει καινούργιους μηχανισμούς περικοπών και αίρει κατακτήσεις, όπως αυτή του απαραβίαστου των γεωγραφικών ορίων των σχολείων, ανοίγοντας το δρόμο για την καθολική εικόνα των 25 μαθητών σε κάθε τμήμα, αλλά και της συνολικής αμφισβήτησης των ορίων και των οργανικών θέσεων των σχολικών μονάδων. Πιο συγκεκριμένα: Συγκροτεί τριμελείς επιτροπές στελεχών σε κάθε Διεύθυνση  για τη διεξαγωγή των εγγραφών, για να κατανείμουν τους μαθητές στα όμορα σχολεία, ώστε να μην δημιουργούνται δεύτερα τμήματα στα σχολεία, όταν ο αριθμός τους ξεπερνά τους 25! Αξιοποιεί τη συστέγαση σχολείων για την ενσωμάτωση στο Π.Δ οδηγιών και εγκυκλίων που οδηγούν σε συμπτύξεις τμημάτων. Ενσωματώνει παλαιότερους αλλά και εισάγει νέους ασφυκτικούς μηχανισμούς ελέγχου και λεόντειες προϋποθέσεις για τη συνέχιση της φοίτησης των μαθητών στο ολοήμερο σχολείο, με στόχο το κλείσιμο ολοήμερων τμημάτων και την πλήρη μετατροπή των υπολοίπων σε τμήματα φύλαξης.

  • Κάνει το σχολείο πιο εντατικοποιημένο, μεγενθύνοντας το ιεραρχικό πλέγμα, το διοικητισμό και τον γραφειοκρατικό έλεγχο στη λειτουργία του, ενισχύοντας τις αρμοδιότητες των στελεχών-κυρίως των σχολικών συμβούλων αλλά και των διευθυντών, απαξιώνοντας παραπέρα το σύλλογο διδασκόντων, αναιρώντας ακόμα και το δικαίωμα συλλογικής συμμετοχής των διδασκόντων στη διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος.

  • Παρά τις περί του αντιθέτου προσπάθειες αποπροσανατολισμού κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, το σχολείο με το νέο ΠΔ κοιτά ξανά προς τα πίσω, προς τις μεταξικές παρελάσεις κι ενσωματώνει όλο το πλαίσιο του ιδεολογικού φρονηματισμού, αναβαθμίζοντας έτσι τον νεοσυντηρητικό του προσανατολισμό ταυτόχρονα με τη νεοφιλελεύθερη και μνημονιακή του προσαρμογή, μια πολιτική επιλογή που τελικά κάνει όλο και πιο μεγάλη την απόσταση του σημερινού σχολείου, από το σχολείο των όλων των ίσων και των διαφορετικών.

Να δώσουμε τη μάχη σε  κάθε Δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο

      Το ότι ενσωματώνεται στο Π.Δ. η κατάκτηση του κινήματος και των εκπαιδευτικών σωματείων για την προσμέτρηση της ώρας της σίτισης, μάχη στην οποία πρωτοστάτησε ο Σύλλογος Αθηνά, επιβεβαιώνει τη θέση μας ότι για τα δικαιώματά μας θα χρειαστεί σκληρή καθημερινή μάχη, που για να έχει επιτυχία πρέπει στηρίζεται μαζικά από τους συναδέλφους.

      Δεν αποδεχόμαστε λοιπόν, ούτε να παγιωθεί ούτε να χωνευτεί το θεσμικό πλαίσιο των περικοπών. Όπως διεκδικούσαμε την κατάργηση των Υ.Α και των  μέτρων Φίλη, έτσι και σήμερα διεκδικούμε την κατάργηση του ΠΔ 79 που ενσωματώνει, αναβαθμίζει και διευρύνει το πλαίσιο των περικοπών που προηγήθηκε.  Όπως και στην έναρξη της περσινής χρονιάς με καταλήψεις, κινητοποιήσεις και συντονισμένο αγώνα, μαζί με άλλους συλλόγους της Αθήνας, δώσαμε τη μάχη ενάντια στην αποψίλωση των σχολείων και τις εκτεταμένες μετακινήσεις, είμαστε και φέτος σε κινητοποιήσεις από τα τέλη Αυγούστου εμποδίζοντας αρνητικά τετελεσμένα και αναδεικνύοντας τις μεγάλες ανάγκες των σχολείων, στη βάση της υπεράσπισης  των μορφωτικών κι εργασιακών δικαιωμάτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Οι κινητοποιήσεις  αυτές  συνεχίζονται. Διεκδικούμε:

  • ‘Εναν δάσκαλο για κάθε τμήμα 

  • Για κάθε δύο τμήματα ολοημέρου, τον ορισμό ενός επιπλέον δασκάλου-υπέυθυνου, ώστε να μην μετατραπεί σε φύλαξη και να μη γίνονται λάστιχο τα ωράρια των εκπαιδευτικών της πρωϊνής ζώνης

  • Κάλυψη με έναν εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής για κάθε αίτηση σε παράλληλη στήριξη

  • Έναν δάσκαλο σε κάθε τμήμα ένταξης

  • Έναν δάσκαλο σε κάθε τάξη υποδοχής

  • Όλες τις απαραίτητες ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας στα τμήματα

  • Κάλυψη από τις αναγκαίες ειδικότητες όλων των προβλεπόμενων ωρών των γνωστικών αντικειμένων ειδικοτήτων και στην πρωινή ζώνη και στο ολοήμερο. Να μην ανατίθενται από συλλόγους διδασκόντων μαθήματα εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, σε ΠΕ 70, πριν την ολοκλήρωση όλων των υπηρεσιακών μεταβολών (τοποθετήσεις και προσλήψεις αναπληρωτών).

  • Δύο νηπιαγωγούς για κάθε ολοήμερο νηπιαγωγείο

  • Ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα πρωινά σχολεία και νηπιαγωγεία

  • Χωρισμός όλων των πληθωρικών τμημάτων με βάση τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος-Καμία σύμπτυξη τμήματος δε θα γίνει αποδεκτή

        Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να συνεδριάσουν, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους σε νηπιαγωγούς και δασκάλους γενικής και ειδικής αγωγής (ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουμε την άμεση και πλήρη κάλυψή τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

        Καλούμε επίσης, τους συλλόγους διδασκόντων να συζητήσουν συλλογικά και δημοκρατικά για τη διαμόρφωση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος των Δημοτικών Σχολείων, αλλά και τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες να συμπράξουν σε μια τέτοια συζήτηση περιφρουρώντας τη συλλογική και δημοκρατική κουλτούρα στη λήψη των αποφάσεων σε κάθε σχολείο.

        Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους Συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα (αμιγώς κλασσικού, αμιγώς ολοήμερου προγράμματος) σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και την εναλλαγή της βάρδιας των Νηπιαγωγών στο ολοήμερο πρόγραμμα στο πλαίσιο της ίδιας σχολικής χρονιάς. Θα απαιτήσουμε και φέτος να γίνουν σεβαστές και να εφαρμοστούν όλες οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων των νηπιαγωγείων, που προβλέπουν αμιγή τμήματα και εναλλασσόμενη βάρδια στα ολοήμερα.

        Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά όλους τους συναδέλφους για την  υπεράσπιση του πλαισίου εργασιακών μας δικαιωμάτων, σε συσπείρωση γύρω από το σύλλογο μας και σε επικοινωνία μαζί του  για κάθε εργασιακό θέμα.

Παίρνουμε τα μέτρα μας, για να μη μας τα πάρουν αυτοί…             Η αξιολόγηση δε θα περάσει.

        Συνάδελφοι-ισσες, εκτιμάμε πως η νηνεμία σε ότι αφορά την προώθηση της  αξιολόγησης που εμφανίζεται στην έναρξη της χρονιάς, είναι προσωρινή. Όπως έχουμε ως σύλλογος αναδείξει μέσα από τις αποφάσεις του ΔΣ και των Γενικών μας Συνελεύσεων, το επόμενο διάστημα η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι στην πρώτη γραμμή της κυβερνητικής ατζέντας σε υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων και της έκθεσης του ΟΟΣΑ.

        Χαιρετίζουμε για άλλη μια φορά τη στάση της μεγάλης πλειοψηφίας των συλλόγων διδασκόντων και των συναδέλφων στις 20 Ιούνη που αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους στην αξιολόγηση των διευθυντών, αξιοποιώντας την απεργία-αποχή που κήρυξε ο κλάδος, μια στάση που ήρθε να προστεθεί στη μεγάλη κι επιτυχημένη μάχη της προηγούμενης περιόδου 2013-2014, που μπλόκαρε την εφαρμογή της. Με οδηγό τις συλλογικές μας αποφάσεις που επιβεβαιώθηκαν  στη ΓΣ του Ιουνίου, αλλά και την υποστήριξη των συλλογικών θέσεων από τη μεγάλη πλειοψηφία των συναδέλφων, καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων σε επαγρύπνηση και συσπείρωση ενάντια στην αξιολόγηση που απειλεί το εργασιακό μας μέλλον και το δημόσιο σχολείο.

        Καλούμε τους πρωτοβάθμιους συλλόγους σε αγωνιστικό συντονισμό και την Ομοσπονδία στη συνολική επέκταση της απεργίας–αποχής για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, ώστε να είμαστε έτοιμοι απέναντι σε κάθε αιφνιδιασμό.

Με όλη την κοινωνία, ενάντια στη λεηλασία

Τέλος, ο σύλλογος Αθηνά  με οδηγό τις αποφάσεις του για το μεγάλο μέτωπο αγώνων ενάντια στην αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης και την ανατροπή της μνημονιακής λεηλασίας, θα στηρίξει κάθε μάχη και θα βρεθεί σε  κάθε αγωνιστικό συντονισμό εκπαιδευτικών κι εργατικών σωματείων, με στόχο  την ανάταση και μια νικηφόρα πορεία των αγώνων της μαχόμενης εκπαίδευσης και της εργαζόμενης πλειοψηφίας.

Καλή  σχολική χρονιά και καλή δύναμη σε όλες και όλους

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

 ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                             Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Παζάλος  Γιώργος                                      Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αστεγος
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εξετάζει την προσφυγή που τιμωρεί τους αστέγους με πρόστιμο 295 δολαρίων αν κατασκηνώσουν σε δρόμους ή πάρκα, ενώ...
Ρίχνουν πρόστιμο στους άστεγους επειδή ... είναι άστεγοι!
taksi
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής
Αναλυτικά η ενημέρωση αιτούντων για εισαγωγή στα Πρότυπα (Π.Σ.), Πειραματικά (ΠΕΙ.Σ.) ή Εκκλησιαστικά Σχολεία (Ε.Κ.)
Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά Σχολεία: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί κατάλογοι των αιτήσεων εισαγωγής