Thumbnail
Αγωνιστικές παρεμβάσεις Δυτ. Αθήνας

Βρισκόμαστε σε μια συγκυρία που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προσπαθεί, μέσω των ιδεολογικών μηχανισμών χειραγώγησης(ΜΜΕ κλπ)  να κρύψει όσο μπορεί, τις συνέπειες των αντιλαϊκών και αντικοινωνικών μέτρων σε βάρος των εργαζόμενων, των ανέργων, των ελαστικά απασχολούμενων, των συνταξιούχων: το νέο φορολογικό τσάκισμα (δόσεις φόρου εισοδήματος, νέος ΕΝΦΙΑ κλπ.), τα μέτρα του 4ου μνημονίου (νέα μείωση συντάξεων, κατάργηση αφορολόγητου, διάλυση κοινωνικών επιδομάτων, ιδιωτικοποίηση ΔΕΗ κλπ.) που επίκεινται, τα νέα 113 προαπαιτούμενα για την 3η αξιολόγηση ως το δεύτερο τρίμηνο του ’18, με τα 90 έως το τέλος ’17 (νέες αλλαγές στο ΦΠΑ, απεργοκτόνος συνδικαλιστικός νόμος, επαναϋπολογισμός συντάξεων, άνοιγμα επαγγελμάτων, πλαφόν αριθμού συμβασιούχων και πολλά άλλα), που αναμένεται στο τέλος του καλοκαιριού ’18 να επιφέρουν κι άλλο ένα μνημόνιο.  Αυτή είναι η πορεία που επιβάλλουν κυβερνήσεις-Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ, ο εφιάλτης των μνημονίων και του νεοφιλελευθερισμού στην οικονομία, της «συντηρητικής σοσιαλδημοκρατίας» στην δημόσια διοίκηση, της καταστολής των εργατικών-κοινωνικών δικαιωμάτων και της χειραγώγησης μέσω του κυβερνητικού συνδικαλισμού, που θα παραμένει «μονόδρομος», αν δεν ανατραπεί.

Το Υπουργείο Παιδείας, με μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, εκσυγχρονίζοντας  και ενισχύοντας  τους λεγόμενους κόφτες, μηχανισμούς περικοπών, λιτότητας και υποχρηματοδότησης, αναβαθμίζοντας  το ιεραρχικό κι αυταρχικό μοντέλο διοίκησης στην κατεύθυνση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, αλλά και των ελαστικών σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών, που αποβαίνουν σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών,  εκδίδει χρονοδιάγραμμα ενεργειών που οι συνεδριάσεις ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ (28/8-31/8) για κενά και πλεονάσματα (λειτουργικά κενά/λειτουργικέςυπεραριθμίες Σεπτέμβρη) και οι τοποθετήσεις όσων είναι «στη διάθεση», αποσπασμένων κλπ., προηγούνται των συνεδριάσεων των συλλόγων διδασκόντων την 1/9.              

Με τι στοιχεία όμως θα συνεδριάσουν τα ΠΥΣΔΕ και τι χρονικό διάστημα θα έχουν στη διάθεσή τους για να τα επεξεργαστούν λίγο πριν ανοίξουν επίσημα τα σχολεία; Την 1η  Σεπτέμβρη θα συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων για να κάνουν αναθέσεις μαθημάτων,  χωρίς να έχουν σχηματιστεί πλήρως τα τμήματα, για να στείλουν τα σχολεία κενά-πλεονάσματα και λειτουργικά υπεράριθμους, ενώ ήδη αυτά θα έχουν ανακοινωθεί!

Σύντομα μέσα στο ΄17-΄18, με βάση τις «βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ», αναμένεται η αλλαγή των ωρών διδασκαλίας ανά μάθημα και εκπαιδευτικό και της αναλογίας μαθητών ανά αίθουσα και ανά δάσκαλο.                   Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ για «εξορθολογισμό» δαπανών και ανθρώπινου δυναμικού. Με την αύξηση αριθμού μαθητών κατά τμήμα, την  συγχώνευυση ειδικοτήτων, το τσουβάλιασμα των αναθέσεων, με πρόσχημα τον περιορισμό της κινητικότητας και το «συνανήκειν», την «αυτονόμηση της σχολικής μονάδας» σταδιακά από την κρατική χρηματοδότηση κ.ά.

Στην πράξη το κλείδωμα των τμημάτων (Γενικής, Κατευθύνσεις, Ομάδες προσανατολισμού, Τομείς και Ειδικότητες ΕΠΑΛ κλπ.) από τον Ιούλη, σφραγίζεται με τυπικές συνεδριάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων που στενεύει έως εξαφανίζει ακόμα και την θεωρητική δυνατότητα του κάθε σχολείου να καθορίσει τα τμήματά του, με βάση τις εγγραφές-μεταγραφές του Σεπτεμβρίου, ενώ έχει στην ουσία ακυρωθεί,  εκ προοιμίου, η όποια άποψη του Συλλόγου Διδασκόντων για τα τμήματα, αλλά και τα κενά-πλεονάσματα, που γίνονται αποκλειστική αρμοδιότητα του νέου διευθυντή. Όποιο τμήμα ξεπερνά οριακά τον αριθμό μαθητών, δεν θα γίνεται δύο, αλλά θα στέλνεται το παιδί σε όμορο σχολείο. Μετά την κινητικότητα στους εκπαιδευτικούς, που τρέχουν σε πολλά σχολεία, ξεκινά και η κινητικότητα στους μαθητές που δεν θα μπορούν να πηγαίνουν στο σχολείο της επιλογής τους, πολύ περισσότερο στα συρρικνούμενα ΕΠΑΛ.

Το «χρονοδιάγραμμα» είναι μια εφαρμογή της θεσμοποιημένης εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη μνημονιακή πολιτική, εξαφάνισης κενών και δημιουργίας πλασματικών πλεονασμάτων, απολύσεων αναπληρωτών, κατακερματισμού του σχολείου και αναδιαμόρφωσης του προγράμματός του με βάση τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Και βέβαια της πολτοποίησης των γνωστικών αντικειμένων και της ενίσχυσης του ταξικών φραγμών  που θα επιφέρουν οι αντιδραστικές τομές, όπως το εν αναμονή «Νέο Λύκειο» (με τετραπλές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου στην Β΄ και Γ΄ τάξη κ.ά.) και η ενεργοποίηση των κάθε είδους αξιολογήσεων. Όλες αυτές οι διαδικασίες βαφτίζονται από το Υπουργείο «ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς»!

Κανείς αιρετός να μην επικυρώσει και κανένας συνάδελφος να μην αποδεχτεί τις διαδικασίες τοποθετήσεων «έκτακτης ανάγκης» του Αυγούστου, εξάλλου τα πραγματικά κενά φαίνονται 1/9 (μαζί με άδειες κλπ.).             Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, σε συνεργασία με τις τοπικές ΕΛΜΕ, πρέπει να πάρουν στα χέρια τους την κατάσταση, να γίνουν πραγματικά κυρίαρχο όργανο, να κατανείμουν τα τμήματα με βάση  λογικό αριθμό μαθητών και να μην επιτραπεί πουθενά να κλείσουν ολιγομελή, ιδίως στα ΕΠΑΛ. Να μην ξεχνάμε την πάγια θέση της ΟΛΜΕ για 20 μαθητές στη γενική, 15 στην κατεύθυνση, 10 στα εργαστήρια. Ένα  ανώτατο όριο 25 μαθητών στα τμήματα γενικής  είναι μια αρχή.  

Όλοι οι συνάδελφοι να συμμετέχουν στις επικείμενες δράσεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες για τα φλέγοντα ζητήματα.  Όλοι οι αναπληρωτές συνάδελφοι να εγγραφούν στα σωματεία και να έχουν ίσα δικαιώματα με τους μόνιμους. Να μην περάσει η πολυδιάσπαση των αναπληρωτών σε πολλούς παρασυλλόγους και πρωτοβουλίες που αδυνατίζουν την ενιαία αντιμετώπιση της αδιοριστίας μαζί με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσουμε όλοι μαζί το εμπόριο «ελπίδας» των εκάστοτε κυβερνώντων, διεκδικώντας μαχητικά μαζικούς μόνιμους διορισμούς.  

Η ΟΛΜΕ να αναλάβει τις ευθύνες της, να υποστηρίξει τα δικαιώματα και τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος στη βάση των πραγματικών μορφωτικών κοινωνικών αναγκών, να πάψει να είναι το δεκανίκι της κάθε κυβέρνησης.

Να αποσυρθεί άμεσα ο «Προγραμματισμός ενεργειών με σκοπό την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς», γιατί δημιουργεί τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στη διαδικασία των υπηρεσιακών μεταβολών, εκφράζει στην πράξη όλη την μνημονιακή εφιαλτική ανωμαλία σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, που κυβέρνηση και αντιπολίτευση (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ κλπ.) έχουν ανάγει σε νομοτέλεια, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις Ε.Ε.-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ.

 

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΕΘ
Καταγγελία «βόμβα» για νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης: Eνημέρωσαν ασθενή ότι έχει καρκίνο έναν χρόνο μετά τη βιοψία
«Φοβάμαι ότι υπάρχουν κι άλλες βιοψίες, που ενδεχομένως δεν έχουν εκτιμηθεί»
Καταγγελία «βόμβα» για νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης: Eνημέρωσαν ασθενή ότι έχει καρκίνο έναν χρόνο μετά τη βιοψία
βια ανηλικων
ΟΛΜΕ: Σχετικά με το πρωτόγνωρο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας
Η ΟΛΜΕ είχε εγκαίρως προβλέψει και προειδοποιήσει  το υπουργείο Παιδείας για την έξαρση βίας, είχε καταθέσει υπόμνημα με συγκεκριμένες προτάσεις και...
ΟΛΜΕ: Σχετικά με το πρωτόγνωρο περιστατικό σε Γυμνάσιο της Αθήνας