Thumbnail
Διαβάστε την ανακοίνωση και δείτε στο τέλος το ψηφοδέλτιο

ΓΙΑ ΤΙΣ TEΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
(ή το χρονικό μιας προαναγγελθείσας διάλυσης)

Οι τελευταίες εξαγγελίες [στο πλαίσιο υπουργικής απόφασης και προσχηματικού «διαλόγου» μέχρι 20 Νοέμβρη] δείχνουν την αγωνία της κυβέρνησης και του ευρωπαϊκού επιτελείου των επικυρίαρχων, σε σχέση με τις δεσμεύσεις των πρώτων απέναντι στους δεύτερους και βεβαίως όσα ο ΟΟΣΑ έχει ακριβώς εξειδικεύσει σε μέτρα σε βάρος του ελληνικού δημόσιου σχολείου.

Τι άλλο θα μπορούσε να αποτελεί, εκτός από τις πρώτες επικοινωνιακά προετοιμασμένες ομοβροντίες, η κατάργηση των δικαιολογημένων απουσιών και η θέσπιση ενημέρωσης με  sms, οι ηλεκτρονικές εγγραφές στα σχολεία και στα επιλεγόμενα μαθήματα, η παραμονή της «διαγωγής»,  η ουσιαστική κατάργηση των μαθητικών κοινοτήτων, τα τέσσερα ενδοσχολικά εξεταζόμενα μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου κλπ, για μαθητές και εκπαιδευτικούς;

Όλα αυτά είναι μέρος των ριζικών αντιδραστικών αλλαγών και ενώ επίκειται, αργά ή γρήγορα, το «Νέο Λύκειο», της συρρίκνωσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών και των εργασιακών κατακτήσεων των καθηγητών, που θα συμπαρασύρει όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  Αλλά και η λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση», δηλαδή η ποσοτικοποίηση των «δεδομένων», η κατηγοριοποίηση των σχολείων και η σύνδεση της χρηματοδότησης με την «αποτελεσματικότητα» και την «ανταποδοτικότητα» του σχολείου,  γεγονός που θα κάνει κάθε σχολείο να αναζητήσει χορηγούς για να μπορέσει να επιζήσει. Μεγάλο στοίχημα για το Υπ. Παιδείας είναι σαφώς η διοικητική, οικονομική και εκπαιδευτική «αυτονομία» και η «αποκέντρωση». Το αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι η κατηγοριοποίηση των σχολείων [βάση των οδηγιών του ΟΟΣΑ], με στόχο τη «σταδιακή αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος,  με την ενίσχυση των συμμετοχικών μοντέλων στην οργάνωση και τη διοίκηση της εκπαίδευσης, όπου θα συμμετέχουν η Πολιτεία, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, μέσω των μαθητικών συμβουλίων, καθώς και η ευρύτερη κοινωνία, μέσω των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», όπως λέει ο ίδιος ο Γαβρόγλου.

Στα μισθολογικά-ασφαλιστικά, επίσης, μετά τις αρνητικές αλλαγές του καλοκαιριού για τους παλιούς  ασφαλισμένους προ ’93, θα έχουμε νέες περικοπές, είτε με την αύξηση εισφοράς στο ΜΤΠΥ από 4% στο 4,5%,  είτε με τη διαχείριση στο ερωτηματικό: θα "ξεπαγώσει" η μισθολογική εξέλιξη την 1/1/2018, όπως προβλέπει ο νόμος;  Θα υπάρξει επαναφορά της κλεμμένης προϋπηρεσίας της διετίας 2016 και 2017; Θα αναγνωριστούν μισθολογικά τα μεταπτυχιακά αυτής της διετίας; (Πρόκειται για 59 ευρώ μικτά το μήνα από τη διετία, κι άλλα 59 ευρώ με κάθε επόμενο Μισθολογικό Κλιμάκιο).  Η ΟΛΜΕ, που θα έπρεπε να έχει αναδείξει σθεναρά το μισθολογικό θέμα, έστω και με τη μορφή απλής διεκδίκησης ενός μέρους του ματωμένου πλεονάσματος δισεκατομμυρίων, αρκείται στο να βγάζει μία ανακοίνωση επετειακή το χρόνο.

Οφείλουμε ως κλάδος να βγούμε μπροστά και να πούμε με αυτοπεποίθηση: 1]κανείς εκπαιδευτικός με μισθό λιγότερο από 1.000 ευρώ καθαρά, 2]να μας δοθεί ΤΩΡΑ η κλεμμένη προϋπηρεσία μας, του 2016 και 2017,     3]να ξεπαγώσει κανονικά η μισθολογική εξέλιξη το '18. Ν’ απαιτήσουμε δηλαδή αγωνιστικά αξιοπρεπείς μισθούς για όλους, για μια αξιοπρεπή ζωή.

Στο πλαίσιο μιας συνολικότερης διεκδίκησης και της ανατροπής των βάρβαρων πολιτικών των τελευταίων κυβερνήσεων-Ε.Ε.-ΔΝΤ, μια και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και πολύ περισσότερο τα εκατομμύρια άνεργοι και υποαπασχολούμενοι έχουμε πληρώσει ολόκληρο το μάρμαρο της διάσωσης της χρεοκοπημένης οικονομίας του κεφαλαίου. 

Η ελληνική κυβέρνηση, πιστή στην εφαρμογή του 3ου Μνημονίου βιάζεται να υλοποιήσει όλες τις δεσμεύσεις της στα πλαίσια του κλεισίματος της τρίτης αξιολόγησης Ήδη το υπουργείο Παιδείας με τις «Νέες Δομές υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου», στο όνομα της παιδαγωγικής αυτονομίας των σχολείων, υποτάσσεται πλήρως στις εντολές του ΟΟΣΑ, που έχει εγκαθιδρύσει παράρτημα στο Υπουργείο. Αυτή η εφαρμογή συνδέεται άμεσα με το Π.Δ 79 για τη λειτουργία των σχολείων και θα οδηγήσει σε μαζική απώλεια θέσεων εργασίας. Αυτό δείχνει και η συζήτηση για πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας, που καταργεί κάθε επαγγελματικό δικαίωμα για τους απόφοιτους των λεγόμενων καθηγητικών σχολών. Γι αυτό το λόγο δημιουργείται μια νέα περιφερειακή δομή τα  ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού), με στόχο την επιτήρηση των σχολικών μονάδων,  την αξιολόγησή τους, με κριτήρια προγραμματισμού/αποτίμησης, που θα καθορίζονται σε κυβερνητικό/κρατικό επίπεδο.

Η διαμόρφωση συγκεντρωτικών δομών ελέγχου και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου παραπέμπουν σε ένα ιεραρχικό μοντέλο οργάνωσης,  όπου κυριαρχούν ο διοικητισμός, τα τυποποιημένα κριτήρια αξιολόγησης, σε πλήρη αντιπαράθεση με τη δημοκρατία των συλλόγων διδασκόντων. Αυτή είναι η γυμνή αλήθεια της θέσης του ΟΟΣΑ. Το υπουργείο απλά εξειδικεύει τη θέση του ΟΟΣΑ για “ανταποδοτικότητα με αυτονομία” και στην πράξη αποθεώνει τον τεχνοκρατισμό και τα ποσοτικά δεδομένα.

Η κυβέρνηση ωστόσο έχει και χιούμορ. Δηλώνει ότι θα καταργήσει το Π.Δ 152 για την ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και ότι θα προχωρήσει μόνο στην αξιολόγηση των στελεχών, τη στιγμή που σε όλο το δημόσιο επιχειρεί να αξιολογήσει το προσωπικό των δημόσιων υπηρεσιών. Αποτελεί μέγιστη υποκρισία και υποτίμηση των εκπαιδευτικών ότι θα καταργήσει το Π.Δ 152. Βαδίζει σταθερά στο δρόμο των περικοπών και της συρρίκνωσης μέσω της αξιολόγησης. Γι΄ αυτό και οι υποσχέσεις για 20.000 διορισμούς στην εκπαίδευση μετατράπηκαν σε πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, όπου ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων δεν θα έχει πλέον το δικαίωμα να εργάζεται στο δημόσιο σχολείο ούτε καν ως αναπληρωτής/ τρια. Ομοίως η εξαγγελία για δίχρονη προσχολική αγωγή των κυρίων Τσίπρα – Γαβρόγλου σημαίνει αγορά προσχολικής αγωγής και φροντίδας, όπου οι δήμοι και οι ιδιωτικοί σταθμοί θα απορροφούν τη δημόσια χρηματοδότηση με εργασιακές σχέσεις γαλέρας.

Οι μάσκες έχουν πέσει εδώ και καιρό! Η σημερινή  κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, προσπαθεί να αλλάξει ριζικά το DNA της δημόσιας εκπαίδευσης, σε μια αντιδραστική, αντιεκπαιδευτική, αντιλαϊκή κατεύθυνση.  Δεν θα το επιτρέψουμε! Να ξέρουν ότι θα βιώσουν και τις αντίστοιχες αντιστάσεις. Για εμάς είναι ζήτημα αυτονόητης υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου, χωρίς αυταπάτες, με μαζικούς, οργανωμένους και αποφασιστικούς αγώνες.

- ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ΕΕ.-Δ.Ν.Τ-ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΜΟΝΟ Η ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ.
- ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΚΑΤAIΓΙΔΑΣ, ΝΑ ΞΕΣΚΕΠΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΦΥΑΔΩΝ ΤΟΥ.
- ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ.

ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

ENIΣΧYOYME ΤΟ ΑΝΥΠΟΤΑΧΤΟ ΤΑΞΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ-ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

- Α΄ ΕΛΜΕ [ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ] 13/12 ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ, 19/12 ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
- Β΄ ΕΛΜΕ [ΑΙΓΑΛΕΩ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΧΑΪΔΑΡΙ] 13/12 ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ στο 9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ, 19/12 ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
- Γ΄ ΕΛΜΕ [ΙΛΙΟΝ-ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ-ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ-ΚΑΜΑΤΕΡΟ] 13/12  ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ, 18/12  ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ 7ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ 

Αγώνας  για  την ανατροπή των μνημονίων και  της πολιτικής  κυβέρνησης - ΕΕ-ΔΝΤ  

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ  ΤΙΣ  ΕΚΛΟΓΕΣ  ΤΗΣ 19/12/17 

ΒΛΑΝΤΗ  ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΕ 06  3Ο  ΓΕΛ  ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ 
ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ  ΜΑΡΙΑ  ΠΕ 1801        1Ο  ΕΠΑΛ  ΑΙΓΑΛΕΩ 
ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ  ΕΛΕΝΗ    ΠΕ 02      1ο ΓΕΛ ΑΓΙΑΣ  ΒΑΡΒΑΡΑΣ 
ΚΑΡΑΜΠΑΛΗ  ΕΦΗ  ΠΕ  03  1Ο  ΓΕΛ  ΑΓΙΑΣ  ΒΑΡΒΑΡΑΣ 
ΚΑΤΣΙΚΗ  ΑΝΝΑ  ΠΕ  04  1Ο  ΓΕΛ  ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ  
ΚΩΝΣΤΑ  ΜΑΡΙΝΑ ΠΕ 04  1ο ΓΕΛ  ΑΙΓΑΛΕΩ 
ΜΑΚΡΟΔΗΜΗΤΡΗΣ   ΔΗΜΗΤΡΗΣ  ΠΕ  04  1Ο  ΓΕΛ  ΑΓΙΑΣ  ΒΑΡΒΑΡΑΣ 
ΜΑΡΙΩΛΗ  ΕΛΕΝΗ  ΠΕ  11  6Ο Γ/ΣΙΟ  ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ 
ΜΟΥΣΤΑΚΑΛΗ  ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ  ΠΕ  02  6Ο  Γ/ΣΙΟ  ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ 
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΕ  04  6Ο  ΓΕΛ  ΑΙΓΑΛΕΩ 
ΣΤΥΛΙΑΝΟΥΔΑΚΗΣ  ΖΑΧΑΡΙΑΣ  ΠΕ  11  2Ο  Γ/ΣΙΟ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ 
ΦΙΛΙΠΠΑ  ΑΚΡΙΒΗ  ΠΕ  04    4Ο Γ/ΣΙΟ  ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ 
ΦΙΛΙΠΠΙΔΗ  ΘΕΩΝΗ  ΠΕ 04  ΕΠΑΛ  ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ 
ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΗΣ  ΘΟΔΩΡΗΣ   ΠΕ  04  9Ο  Γ/ΣΙΟ  ΑΙΓΑΛΕΩ 

ΓΙΑ ΕΛΜΕ ΜΑΖΙΚΗ -ΔΥΝΑΜΙΚΗ-ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ

ΟΠΛΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sillalitirio-ekpaideutikoi.jpg
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
Ο αγώνας στα χέρια των Πρωτοβάθμιων σωματείων και των εκπαιδευτικών - Ζητούν επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής και από τις Ομοσπονδίες
Αξιολόγηση: Ανυποχώρητη η βάση των εκπαιδευτικών - Ηδη 24 ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ επαναπροκήρυξαν απεργία-αποχή
γιαγιά
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
Πώς μπορούν οι γιαγιάδες, οι παππούδες, οι θείοι και οι νονοί να εισπράττουν 500 ευρώ από το πρόγραμμα «Νταντάδες της Γειτονιάς»;
«Νταντάδες της γειτονιάς»: Πώς θα λάβουν έως και 500 ευρώ παππούδες και γιαγιάδες
ilikiomenos
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
Δεν λειτούργησε η πυρανίχνευση στο θάλαμο του άτυχου άνδρα
Θεσσαλονίκη: Ιδιοκτήτες γηροκομείου καταδικάστηκαν για τον θάνατο τετραπληγικού που κάηκε ζωντανός
ΔΥΠΑ ΟΑΕΔ
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Η πιλοτική δράση υλοποιείται στο πλαίσιο συνεργασίας της ΔΥΠΑ με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και στοχεύει στην παροχή...
ΔΥΠΑ: Τα οριστικά αποτελέσματα για τη νέα δράση επαγγελματικής κατάρτισης με χρήση τεχνητής νοημοσύνης