Thumbnail
27-28 Φεβρουαρίου 2016

Το 1ο Μαθητικό Συνέδριο «Η θεολογία διαλέγεται με τον σύγχρονο κόσμο» που διεξήχθη κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχε στόχο την θεσμοθέτηση ενός Μαθητικού Συνεδρίου, μέσω του οποίου θα δινόταν η δυνατότητα να συναντηθούν μαθητές διαφορετικής θρησκείας και να διερευνήσουν θεολογικά ζητήματα, να αναζητήσουν ήθη και έθιμα συνυφασμένα και με την θρησκεία τους, να μελετήσουν θέματα που άπτονται της επιστήμης αλλά και της θρησκείας και να πάρουν θέση απέναντι σε κοινωνικά και άλλα προβλήματα εξετάζοντάς τα και υπό το πρίσμα της ηθικής.

Μετά την επιτυχή διεξαγωγή του και κατόπιν αιτήματος πολλών εκπαιδευτικών και μαθητών που συμμετείχαν σε αυτό (1100 μαθητές και 120 εκπαιδευτικοί από όλα τα σχολεία της Ελλάδας και το Τμήμα Εκμάθησης Ελληνικής Γλώσσας της Αρχιεπισκοπής Θυατείρων και Βρετανίας), ξεκίνησε η διοργάνωση του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου «Η θεολογία διαλέγεται με το σύγχρονο κόσμο» για το σχολικό έτος 2015-2016. Το Συνέδριο προγραμματίζεται να διεξαχθεί στις 27-28/02/2016 στη Θεσσαλονίκη στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, χορηγό του Συνεδρίου, και τη διοργάνωσή του θα αναλάβει το 1ο Πειραματικό ΓΕΛ Θεσ/νικης «Μανόλης Ανδρόνικος» με την επιστημονική καθοδήγηση  και εποπτεία του Προέδρου της Επιστημονικής Επιτροπής κ. Χαρίτωνα Πολάτογλου και του Σχολικού Συμβούλου Αν. Θεσσαλονίκης κ. Πολύβιου Στράντζαλη.

Το Συνέδριο φιλοδοξεί να φιλοξενήσει συμμετοχές μαθητών από Γυμνάσια και Λύκεια όλης της Ελλάδας και από σχολεία του ελληνισμού στο εξωτερικό, όπως εξάλλου έγινε και πέρσι. Την φετινή χρονιά θα αποσταλεί πρόσκληση και στα σχολεία της Κύπρου. Θα επιδιωχθεί συνεργασία με φορείς της πόλης όπως ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το Τελλόγλειο Ίδρυμα και το Εργαστήριο Παιδαγωγικής του Τμήματος Θεολογίας του Α.Π.Θ., με το οποίο το σχολείο συνεργάζεται βάσει σχετικού συμφώνου συνεργασίας σύμφωνα με τα οριζόμενα στο πλαίσιο του Ν. 3966/2011.

Γενικοί σκοποί:

α) Να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών μέσω θεματικών ενοτήτων οι οποίες άπτονται της Θεολογίας-Θρησκειολογίας, της Επιστήμης, της Φιλοσοφίας, της Κοινωνιολογίας και της Ηθικής.

β) Να προάγει την εκπαιδευτική έρευνα στην πράξη, μέσω των ερευνητικών και βιωματικών εργασιών των μαθητών και της διαθεματικής προσέγγισης των γνωστικών αντικειμένων.

γ) Να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία αλλά και την ανάδειξη της καινοτομίας μέσω της ποικιλίας των μεθόδων με τις οποίες προτείνει στους μαθητές να εκπονήσουν τις εργασίες τους (ταινία μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ, ζωγραφική, φωτογραφία, κά.). Με τον τρόπο αυτό συντελεί στην ανάδειξη των ιδιαίτερων κλίσεων και ταλέντων των μαθητών καθώς και στη δημιουργική αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών,

δ) Να αποτελέσει μία καινοτόμο δράση κατά την οποία δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές σχολείων από διάφορα μέρη της Ελλάδος να συναντηθούν, να καταθέσουν τις απόψεις τους σε θέματα που τους ενδιαφέρουν, αλλά και να δημιουργήσουν δεσμούς μεταξύ τους που μπορεί να οδηγήσουν σε ευρύτερες συνεργασίες των σχολείων.

ε) Να εμπλέξει δημιουργικά τους μαθητές σε καινοτόμους, επιστημονικού χαρακτήρα  δράσεις, όπως η διοργάνωση ενός Συνεδρίου, στην οποία συμμετέχουν ενεργά. Κατά το προηγούμενο σχολικό έτος συνεργάστηκαν και συμμετείχαν στην διοργάνωση του Συνεδρίου 65 μαθητές από το σύνολο των 164 μαθητών του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος», οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη διαδικασία οργάνωσης ενός συνεδρίου (π.χ. γραμματειακή υποστήριξη, σύνταξη πρακτικών),

στ) Να δώσει τη δυνατότητα συνάντησης εκπροσώπων διαφορετικών θρησκειών και πολιτισμών,  διατύπωσης  απόψεων και καλλιέργειας ενός κλίματος διαλόγου μεταξύ μαθητών διαφορετικής κουλτούρας σε θέματα θεολογικά, επιστημονικά, κοινωνικά, κά.

Το Συνέδριο αποσκοπεί στην δημιουργία ενός επιστημονικού forum όπου οι μαθητές που θα λάβουν μέρος θα διερευνήσουν το ρόλο των Θρησκειών στη σύγχρονη κοινωνία, τη σχέση της πίστης με την Επιστήμη, της Θρησκείας με την Τέχνη και τη Φιλοσοφία, θα αναπτύξουν έναν γόνιμο προβληματισμό πάνω σε ζητήματα ηθικής καθώς και στη σχέση αυτής με τα σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα και θα αποκομίσουν  γνώσεις τις οποίες θα μεταφέρουν στο Συνέδριο με τρόπο που θα επιλέξουν οι ίδιοι. Επιπλέον το Συνέδριο θα αποτελέσει την αφορμή για τη συνάντηση μαθητών από διαφορετικά μέρη της Ελλάδος και της Κύπρου θα αποτελέσει θα δώσει την ευκαιρία για συνεργασίες μεταξύ των σχολείων, γνωριμίες ανάμεσα στους μαθητές της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης και θα γίνει ένα «βήμα» ανταλλαγής ιδεών και γνώσεων.

Για τους εκπαιδευτικούς που θα συμμετάσχουν προτείνεται να δουλέψουν το θέμα που θα επιλέξουν: α. ως ερευνητική εργασία (project) για τα Λύκεια, β. ως βιωματική εργασία για τα Γυμνάσια, γ. ως πολιτιστικό πρόγραμμα ή τέλος δ. ως δραστηριότητα διαθεματικής προσέγγισης στα πλαίσια κάποιας διδακτικής ενότητας του μαθήματος των Θρησκευτικών.

Θεματολογία

Οι θεματικές που θα αναπτυχθούν στα πλαίσια του προτεινόμενου θέματος είναι:

1.Χριστιανισμός και Τέχνη:

α. εικονογραφία,  β. αγιογραφία, γ. ζωγραφική,  δ. αρχιτεκτονική, ε. λογοτεχνία, στ. μουσική, ζ. κινηματογράφος

2.Μοναχισμός (π.χ. Ορθόδοξος Μοναχισμός, ο Μοναχισμός σε άλλα χριστιανικά δόγματα, Μυστικισμός και ασκητικά κινήματα άλλων θρησκειών κά)

3. Σύγχρονες Μορφές Αγίων

4. Παναγία, Μητέρα Θεού και ανθρώπων (π.χ. η Παναγία στη Λατρεία και την Τέχνη, τα θαύματα της Παναγίας, η σχέση των πιστών με την Παναγία κά)

5. Ιερά Προσκυνήματα (π.χ. Άγιοι Τόποι, Μέκκα, Varanasi, Βατικανό, κα.)

6. Χριστιανισμός και Ελληνισμός (π.χ. αρχαία κείμενα και χριστιανική σκέψη, Χριστιανισμός και Ελληνικός Πολιτισμός κά)

7. α. Ο Λόγος του Θεού στα πέρατα του κόσμου (π.χ. Ορθόδοξη Ιεραποστολή)

     β. Η παρουσία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στο εξωτερικό (π.χ. Αρχιεπισκοπή Αγγλίας, Αρχιεπισκοπή Σκανδιναβικών χωρών, Πατριαρχείο Ρωσίας, κά.)

8. Κοινωνικά προβλήματα υπό το πρίσμα της Χριστιανικής Διδασκαλίας (π.χ. φτώχεια, πόλεμος, ειρήνη, ρατσισμός, ναρκωτικά, προσφυγιά, κά)

9. Σύγχρονα ηθικά διλήμματα και Χριστιανική Ηθική (ευθανασία, κλωνοποίηση, θανατική ποινή, αυτοκτονία, κά)

10. Χριστιανισμός και Οικολογία (π.χ. η οικολογική σκέψη στους Πατέρες της Εκκλησίας και την Αγία Γραφή, η συμβολή της Εκκλησίας στην επίλυση των οικολογικών προβλημάτων,  κά)

11. Φιλοσοφία και θρησκεία

12. Πίστη και Επιστήμη (π.χ. η δημιουργία του κόσμου, η προέλευση του ανθρώπου,  το πείραμα του CERN, το σωματίδιο του Θεού, κά)

Από τις παραπάνω θεματικές ενότητες οι συμμετέχοντες μπορούν να επιλέξουν και να ασχοληθούν με όποια  επιθυμούν διαμορφώνοντας τον τίτλο και το περιεχόμενο της εργασίας τους.

Τρόποι παρουσίασης

Στο συνέδριο οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις εργασίες τους σχετικά με το εκάστοτε θέμα με μία από τις παρακάτω προτεινόμενες μορφές:

α. Γραπτή εργασία

β. Παρουσίαση σε ηλεκτρονικό πρόγραμμα παρουσίασης (p.p.t)

γ. Ψηφιακή αφήγηση

δ. Βίντεο – ντοκιμαντέρ

ε. Ταινία μικρού μήκους

στ. Εικαστική παρουσίαση (αγιογραφίες, ψηφιδωτά, ζωγραφική)

ζ. Λογοτεχνική απόδοση (πεζό ή ποίημα)

η. Αφίσα

θ. Μουσική παρουσίαση

Αιτήσεις

Στην ιστοσελίδα του Σχολείου  http://1lyk-peir-thess.thess.sch.gr/portal/ θα βρείτε τον ιστότοπο του Συνεδρίου, όπου θα υποβάλλονται οι αιτήσεις των σχολείων για την συμμετοχή τους από τις 20/10/2015. Στην διάρκεια της προετοιμασίας θα υπάρχει η δυνατότητα να υποβάλλονται ερωτήσεις και να δίνονται διευκρινίσεις.

Το Συνέδριο θα στελεχωθεί από Επιστημονική Επιτροπή που θα εξετάσει τις εργασίες των μαθητών. Η Οργανωτική Επιτροπή θα στελεχωθεί από εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων και μαθητές του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μανόλης Ανδρόνικος» αλλά και σχολείων της επαρχίας που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στην διοργάνωση κατά τις ημέρες της διεξαγωγής του Συνεδρίου.

Κατά την διοργάνωση οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που θα λάβουν μέρος θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο χώρο του Βυζαντινού Μουσείου Θεσσαλονίκης, θα λάβουν αναμνηστικά δώρα για την συμμετοχή τους στο Συνέδριο και βεβαίωση συμμετοχής. Μετά το τέλος του Συνεδρίου θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Συνεδρίου τα Πρακτικά με το σύνολο των εργασιών που υπεβλήθησαν σε ηλεκτρονική μορφή.
 

Οι εκπαιδευτικοί                                                                                       Ο Δ/ντης

Κ. Αντικουλάνη ΠΕ01

Δ. Σαλονικίδης ΠΕ02                                                                              Σ. Φριλίγκος
 

Για το ΕΠΕΣ

Ο Πρόεδρος

Χαρίτων Πολάτογλου

Καθηγητής Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά