Thumbnail
Υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δ.Ε. σε θέσεις της Π.Ε.

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

ΘΕΜΑ: Υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών της Δ.Ε. σε θέσεις της Π.Ε.

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, μετά από την ψήφιση του νόμου 4172/2013, προχώρησε στην υλοποίηση των υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Αύγουστος 2013 και Φεβρουάριος 2014) σε μία προσπάθεια ισόρροπης κατανομής των εκπαιδευτικών στις εθνικές δομές της εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα της διαδικασίας αυτής ήταν να μετακινηθούν 3.652 εκπαιδευτικοί από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάτω από συνθήκες αδιαφάνειας, ντροπής και προχειρότητας.

Γνωρίζετε κύριε υπουργέ ότι οι συνάδελφοι της Δευτεροβάθμιας όχι απλά μετατάχθηκαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά η πλειοψηφία αυτών μετατέθηκε στον τόπο καταγωγής και στην περιοχή των συμφερόντων τους. Μάλιστα, η μετακίνηση αυτή πραγματοποιήθηκε κατά κόρον σε περιοχές με ανυπαρξία πραγματικών οργανικών κενών και μη έχοντας στις περισσότερες των περιπτώσεων τα μόρια, την προϋπηρεσία και τους κοινωνικούς λόγους των αντίστοιχων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, για τη διεκδίκηση των θέσεων αυτών.

Όπως πολύ καλά καταλαβαίνετε, η βάναυση αυτή εφαρμογή των «μετατάξεων» κατέστησε εμάς τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Φυσικής Αγωγής, Ξένων Γλωσσών, Μουσικής κλπ) ανύπαρκτους εκπαιδευτικούς δεύτερης κατηγορίας, με μειωμένα δικαιώματα, μονάδες ενός αναξιόπιστου συστήματος που αποφασίζει πρόχειρα και δυστυχώς επικίνδυνα για τις ζωές των υπαλλήλων του. Οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας εκδιώχθηκαν και μετακινήθηκαν πέρυσι και φέτος μακριά από τον τόπο καταγωγής τους, χωρισμένοι από τις οικογένειές τους, εξαθλιωμένοι κοινωνικά και οικονομικά, μακριά από τις περιοχές που μέχρι πρόπερσι πρόσφεραν τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες μέσω αποσπάσεων, καλύπτοντας τα λειτουργικά κενά των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης τους και περιμένοντας με υπομονή την αξιοκρατική και δίκαιη μετάθεσή τους. Η παρούσα κατάσταση δυστυχώς μας καταδικάζει αφάνταστα, χάνοντας και την παραμικρή ελπίδα όχι μόνο μετάθεσης στο νομό μας αλλά και απόσπασης σ’ αυτόν.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΟΕ, Σύλλογοι και Οργανώσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Σύλλογοι Ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης) εκφράζει διαρκώς τους τελευταίους μήνες, μέσω έγγραφων καταγγελιών – διαμαρτυριών και συναντήσεων, τη συμπαράσταση και την αγανάκτησή της, προτείνοντας την άρση αυτής της κατάφορης αδικίας εις βάρος των ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, τα ερωτήματα που περιμένουμε να απαντηθούν είναι:

·         Με βάση ποιάς νομολογίας οι μετατάξεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας μετατράπηκαν ουσιαστικά σε μεταθέσεις, εις βάρος των αντίστοιχων υπηρετούντων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, ακολουθώντας αδιαφανείς διαδικασίες, οι οποίες μάλιστα εγείρουν υπόνοιες εξυπηρέτησης συμφερόντων συγκεκριμένων ατόμων και ομάδων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας;

·         Γιατί όλες οι αποφάσεις που υπεγράφησαν από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου στο θέμα των μετατάξεων, όχι μόνο δεν έχουν καμία υπογραφή κανενός Διοικητικού Υπαλλήλου του Υπουργείου, αλλά περιέχουν χειρόγραφες παρατηρήσεις διαφωνίας;

·         Γιατί δεν είχαν ενεργή και γνωμοδοτική συμμετοχή στις διαδικασίες τα δύο Περιφερειακά Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ);

·         Οι «μετατάξεις» τελικά οδήγησαν σε μία ισόρροπη κατανομή των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ή δημιούργησαν μία εκ νέου ανισόρροπη κατάσταση;

Κύριε Υπουργέ,

Στα πλαίσια αυτά, προσβλέποντας στην υπάρχουσα ευαισθησία, υπευθυνότητα και αμεροληψία σας στα καίρια θέματα της ελληνικής εκπαίδευσης, οι αδικημένοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σας παρακαλούμε να μεριμνήσετε για μία δίκαιη και ουσιαστική διευθέτηση του θέματος. Επιπλέον, και με δεδομένο πως πρακτικά έχουμε χάσει τη δυνατότητα και την προοπτική να μετατεθούμε στον τόπο μας και κοντά στις οικογένειές μας, θεωρούμε αναγκαίο και επιτακτικό να οριστεί συνάντηση των εκπροσώπων μας μαζί σας, προκειμένου να αναζητηθεί μία αμοιβαία και αξιοκρατική λύση προς ομαλοποίηση της παρούσας δύσκολης κατάστασης.

Μετά τιμής

Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...