Τράπεζα Θεμάτων: Νέα ερωτήματα… του Αργύρη Ψαλίδα

Comments
Πέμ, 06/03/2014 - 07:34 -- avgr
Κατηγορία: 
Εικόνα: 

Τράπεζα θεμάτων

Share

Τράπεζα Θεμάτων: Νέα ερωτήματα…

Σύμφωνα με την 30631/Γ2/04-03-2014 εγκύκλιο του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Αρβανιτόπουλου, με θέμα: «Οδηγίες για τον τρόπο αξιολόγησης μαθημάτων της Α' τάξης Ημερησίου και των Α' και Β' τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2013-2014», οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στη Φυσική και τη Χημεία γίνονται ως εξής:

ΘΕΜΑ

ΠΛΗΘΟΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΕΙΔΟΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ

ΕΛΕΓΧΟΣ

ΕΠΙΛΟΓΗ

1

5 (Χ5)

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ

ΓΝΩΣH ΘΕΩΡΙΑΣ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

2

2(12+13)

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ - ΚΛΕΙΣΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΘΕΩΡΙΑΣ - ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ & ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ Ή ΑΛΛΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

3

...(25)

ΑΣΚΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ & ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ, ΘΕΩΡΙΩΝ, ΝΟΜΩΝ, ΤΥΠΩΝ & ΑΡΧΩΝ

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

4

...(25)

ΠΡΟΒΛΗΜΑ Ή ΑΣΚΗΣΗ

ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΓΝΩΣΕΩΝ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

 Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο: «Για τα μαθήματα επιλογής προωθείται νομοθετική ρύθμιση προκειμένου όλα τα θέματα να ορίζονται από τον διδάσκοντα-διδάσκοντες.».

            Ας δούμε τι προβλέπει σχετικά ο νόμος υπ' αριθ. 4186: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις.» (Φ.Ε.Κ. 193, τ. Α', 17-09-2013), στο τρίτο (3ο) άρθρο του («Αξιολόγηση, Προαγωγή και Απόλυση Μαθητών Γενικού Λυκείου»): «3. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α' τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α' και Β' Εσπερινού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής, με κοινά θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου, που ορίζονται ως εξής: α) κατά ποσοστό 50%, με κλήρωση, από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.». Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται: «Γενικό βαθμό προαγωγής από την Α' τάξη Ημερησίου και Α' και Β' τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων του αθροίσματος του μέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.».

            Η προαναφερθείσα εγκύκλιος επικαλείται εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πράξη 07/10-0202014 ανακοινοποίηση στο ορθό) και εγείρει τρία (3) εύλογα, κατά τη γνώμη μου, ερωτήματα:

1.      Με την επιλογή να κληρώνονται από την Τράπεζα Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας συγκεκριμένα μόνο θέματα των προαγωγικών εξετάσεων περιορίζεται σημαντικά ο βαθμός τυχαιότητας της κλήρωσης. ΓΙΑΤΙ;

2.      Το δεύτερο (2ο) και το τέταρτο (4ο) θέμα των προαγωγικών εξετάσεων είναι, κατά τεκμήριο, τα θέματα που προκαλούν αυξημένη δυσκολία στα παιδιά. ΓΙΑΤΙ να επιλέγονται αυτά τα θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας; 

3.      Τα μαθήματα επιλογής διακρίνονται από τα άλλα μαθήματα, μολονότι συμμετέχουν στο γενικό βαθμό προαγωγής από την Α' τάξη και συνεπώς στο Βαθμό Προαγωγής και Απόλυσης, στο πέμπτο (5ο) δηλαδή κριτήριο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των αποφοίτων του Γενικού Λυκείου [νόμος υπ' αριθ. 4186: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις." (Φ.Ε.Κ. 193, τ. Α', 17-09-2013), άρθρο 4: "Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου.»]. ΓΙΑΤΙ;

Η Εκπαιδευτική Κοινότητα δικαιούται να γνωρίζει τις απαντήσεις των αρμοδίων στα παραπάνω ερωτήματα... Για να τις κρίνει ουσιαστικά…