Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΝΔΡΕΑ ΛΟΒΕΡΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΙΘΑΝΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΤΗΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος στην τοποθέτησή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για θέματα που αφορούν πιθανές καταργήσεις τμημάτων Πανεπιστημίων, για μετακινήσεις διοικητικών Υπαλλήλων καθώς και για θέματα μετεγγραφών φοιτητών τόνισε τα εξής:
Για την επιστροφή της Πληροφορικής ως εξεταζόμενο μάθημα στις Πανελλήνιες εξετάσεις για όσους έχουν κατεύθυνση Πληροφορικής: «Έχουμε δηλώσει πάρα πολλές φορές πως όπου ο νομοθέτης πρόσφατα έκανε αλλαγές δεν πρόκειται να επανέλθουμε. Πρέπει να συσσωρεύει εμπειρία για να προκύψει ανάγκη αλλαγών για αργότερα. Η δυνατότητα θα ανήκει σε επόμενους Υπουργούς της ίδιας Κυβέρνησης η μίας επόμενης. Οι αλλαγές στο παρελθόν ήταν τόσες πολλές που δεν καταλάβαινες αν υπήρχε επιτυχία ή αποτυχία. Η καλή πρακτική είναι να συσσωρεύσεις εμπειρία. Έχουμε πρόσφατες αλλαγές που ακόμα δεν έχουν αξιολογηθεί. Θα αφήσουμε τη ζωή να τις δικαιώσει ή να τις επιδοκιμάσει. Κάναμε μία εξαίρεση, την εξαίρεση του μαθήματος της πληροφορικής. Θεωρήσαμε ότι είναι απαράδεκτο να έχει απαληφθεί από τις Πανελλήνιες εξετάσεις για όσους θέλουν να σπουδάσουν Πληροφορική. Δεν υποτιμούμε τη Χημεία, αλλά η επιστημολογική μας προσέγγιση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να εξετάζεται το μάθημα αυτό. Υπήρξε μία συζήτηση ανάμεσα στους δύο κλάδους και σύντομα θα κάνουμε την σχετική διαρρύθμιση. Για να φτάσουμε σήμερα να χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές κάποιοι ασχολούνται με την επιστήμη της Πληροφορικής. Με φειδώ και στάθμιση κάνουμε αυτή την επιλογή. Καταλήγει ο σχετικός διάλογος για να το εφαρμόσουμε».
 
Για τις αλλαγές που θα γίνουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: «Έχουμε δηλώσει ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση θα συγκεντρώσει την μεγαλύτερη φροντίδα μας. Θα ωριμάσουμε τον διάλογο μέχρι τον Ιανουάριο. Θα διαρρυθμίσουμε το χρόνο μας με ορόσημο την διαδικασία της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας. Θα συνεδριάσει το Εθνικό Συμβούλιο της Παιδείας μετά από δύο χρόνια. Εκεί θα γίνει η πρώτη συζήτηση και ο δικός μας λόγος θα περιοριστεί στην εισήγηση του θέματος. Θα έχουμε το χρόνο στην Βουλή με συνεδριάσεις ανά 20 ημέρες να διαβουλευτούμε. Επειδή υπάρχει δημοσιογράφος που παραπληροφορεί και αυτά που λέει αναπαράγονται από σχολιογράφους και μπαίνουν στον φαύλο κύκλο και τα κόμματα, δεν πρόκειται να κάνουμε άλλες αλλαγές.
 
Για τα 49 τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, τα οποία η ΑΔΙΠ τα κρίνει ανεπαρκή σε ότι αφορά το Διδακτικό Επιστημονικό Προσωπικό: «Η ΑΔΙΠ είχε ενημερώσει τη Βουλή για την αξιολόγηση που συνέταξε μέχρι τον Φεβρουάριο του 2014. Τα 49 τμήματα έχουν από 9 έως και 0 μέλη ΔΕΠ. Είχαμε δύο δρόμους, να ρωτήσουμε την ΑΔΙΠ αν πρέπει να καταργηθούν τα εν λόγω τμήματα. Τον αποφύγαμε τον δρόμο αυτό, διότι έχουμε και εμείς εμπειρία και είναι γνωστό ότι υπάρχουν τμήματα με λίγα μέλη ΔΕΠ και μπορούν να συμπληρώσουν τα προγράμματα διδασκαλίας. Επειδή έχουμε την εμπειρία, σκεφτήκαμε προκειμένου να καταγραφούν τα τμήματα που θα μπουν στο μηχανογραφικό, να στραφούμε στα ίδια τα Ιδρύματα. Ρωτήσαμε λοιπόν, αν σε αυτά που υπάρχουν μηδέν ΔΕΠ αν μπορούν να λειτουργήσουν. Έρχονται πρυτάνεις και μας δηλώνουν αδυναμία λειτουργίας. Εμείς απαντάμε ότι θα πρέπει να μας τα φέρουν γραπτώς ως αποφάσεις των οργάνων που ηγούνται. Εμείς λοιπόν συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ κάνουμε διάλογο, δεν έχουμε τις απαντήσεις, αλλά θεωρούμε ότι πολύ σύντομα θα τις έχουμε. Να έχετε στο μυαλό σας ότι χωρίς εισήγηση από τα Ιδρύματα κανένα τμήματα δεν θα κλείσει, διότι θα είναι ελλιπής η απόφαση».
 
Για διοικητικούς υπαλλήλους: «Δεν έχω κάτι περισσότερο να πω από τότε που αναγνώστηκε η αξιολόγηση από τον ανεξάρτητο αξιολογητή στην Βουλή. Σας θύμισα τότε ότι η Κυβέρνηση σε ανώτατο επίπεδο, του Πρωθυπουργού και του Αντιπροέδρου πήρε απόφαση η οποία είχε αναγνωστεί από την κα Βούλτεψη. Επαναλαμβάνω ότι δεν υπάρχει ανάγκη απόλυσης. Υπάρχει ανάγκη κυβερνητικής σύσκεψης για την διαρρύθμιση του θέματος. Από την αξιολόγηση του αξιολογητή προκύπτει ανάγκη προσλήψεων. Πρώτοι από όλοι θα ενημερωθούν οι Πρυτάνεις, με τους οποίους όπως και με τη ΔΟΕ και με την ΟΛΜΕ έχουμε εβδομαδιαίο διάλογο μαζί τους».
 
Για τις μετεγγραφές: «Στις 4 Μαΐου η Βουλή με μεγάλη πλειοψηφία ψήφισε την τροπολογία του κ. Αρβανιτόπουλου με ένα άρθρο να παρέχει δικαίωμα μετεγγραφής και όχι δυνατότητα. Η πλειοψηφία στη συζήτηση που είχε γίνει στο πρώτο θερινό τμήματα άγγιζε όλους πλην της Χρυσής Αυγής που δεν είχε τοποθετηθεί. Δεν μπορεί η Βουλή να ψηφίζει κάτι στις 4 Μάιου και ως Μαυρογυαλούρος να το αλλάξει μετά την Βουλή. Αλλά και να υπήρχε κάποιος για να το κάνει, η Βουλή δεν είχε διάθεση να το αλλάξει. Εμείς κάναμε δύο παρεμβάσεις, να απαιτείται βεβαίωση από το ΚΕΠΑ για τους αναπήρους φοιτητές ή τους γονείς τους και όχι απλή βεβαίωση γιατρού. Και δεύτερον, επειδή η διάταξη έδινε δικαίωμα σχεδόν σε όλους, αλλά όχι σε όλους τους φτωχούς κάναμε παρέμβαση. Για παράδειγμα ένας αυτοκινητιστής με τα σημερινά εισοδήματα δε θα μπορούσε να σπουδάσει το παιδί, διότι δεν είχε δικαίωμα μετεγγραφής. Με αυτή την διάταξη είχαν ζητήσει πέρσι 10.483 φοιτητές μετεγγραφή και πήραν 3.782. Με την προσθήκη της δική μας ρύθμισης υπολογίζαμε ότι θα γίνουν 350 ή το πολύ 500 μετεγγραφές ανθρώπων που έχουν πραγματικό πρόβλημα». Το δικαίωμα δώθηκε σε: α. Πολύτεκνοι ,β. τρίτεκνοι, γ. με αδελφό ή αδελφή ενεργό φοιτητή πρώτου κύκλου σπουδών, δ. ορφανοί , ε. με γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους που είναι τυφλοί κωφάλαλοι ή ανήκουν στην κατηγορία ειδικών αναγκών με αναπηρία άνω του 67%, στ. πολύδυμα τέκνα, ζ. τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας. Που πάνε όλοι αυτοί; Εκεί που είναι ο πατέρας, η μητέρα, ο αδελφός; Όχι πάνε όπου θέλουν. Μπαίνει ο φοιτητής από την Λάρισα να περνάει στην Ηγουμενίτσα και να λέει θέλω Αθήνα. Δεν είναι αυτό που θέλει η Βουλή να κάνει. Η Βουλή θέλει να προστατέψει τον φτωχό. Τα μεσαία στρώματα δεν είναι όπως ήταν. Έχουν αδυναμία να συντηρήσουν δύο ή τρία σπίτια. Άλλο προστατεύσω αυτόν και άλλον να δίνω δικαίωμα σε κάποιον να πάει όπου θέλει.
 
Ρυθμίζει ο νόμος ότι οι φοιτητές που θα εισαχθούν διατηρώντας την βαθμολογία τους από την προηγούμενη χρονιά, δεν καλύπτονται από την ρύθμιση. Ο νόμος λέει για όσους έδωσαν εξετάσεις το 2014.
 
Μία ακόμα παρέμβασή μας είναι ότι η μετεγγραφή γίνεται σε όμοιο τμήμα και όχι σε συγγενές. Αυτό το διαπιστώνει η ΑΔΙΠ και την εισήγηση της έκανα δεκτή. Δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε να γίνει το δικαίωμα μετεγγραφής να γίνει δικαίωμα να πάει όπου θέλει. Σκοπός του νομοθέτη να πάει εκεί που είναι οι γονείς ή ο αδελφός και όχι εκεί που θα διασκεδάζει.
 
Θα βγουν δύο υπουργικές αποφάσεις μία κοινή με το Υπουργείο Οικονομικών. Που αφορά την παρέμβασή μας για τους φτωχούς. Θα εκδώσουμε και μία απόφαση που θα αφορά τις λεπτομέρειες. Πότε θα γίνουν οι μετεγγραφές; Είχαμε την ιδέα να ρωτούν τα Ιδρύματα να ρωτούν τους νέους εισακτέους αν προτίθενται να ζητήσουν μετεγγραφή. Σε κάποια τμήματα τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά και σε κάποια όχι. Θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με τους Πρυτάνεις και Προέδρους των ΤΕΙ στις εβδομαδιαίες συναντήσεις που κάνουμε μαζί τους. Τα στοιχεία δεν τα έχουμε, έχουμε ενδείξεις, οι οποίες είναι απειλητικές. Η Υπουργική απόφαση θα περιλαμβάνει θέματα πρακτικά. Η προθεσμία για τις μετεγγραφές θα είναι πενθήμερη και θα ξεκινήσει μία εβδομάδα μετά την λήξη των εγγραφών. Θα δώσει χρόνο για την απάντηση των αιτημάτων. Την απόφαση θα παίρνει το οικείο τμήμα, αλλά έτσι όπως είναι η διάταξη ο φοιτητής δικαιούνται και το τμήμα διαπιστώνει. Θέμα θα έχουμε σε πληθώρα αιτημάτων που δεν θα μπορούμε να ικανοποιήσουμε.
 
Θυμίζουμε ότι στην Επιτροπή, στο πρώτο θερινό τμήμα, οι βουλευτές ζητούσαν να έχει αναδρομική ισχύ ο νόμος και ζητούσαν να ισχύσει και για το 10%, δηλαδή, όσους κράτησαν βαθμολογία από πέρσι. Ο κόσμος μας λέει μην χαϊδεύετε τους Πρυτάνεις και η φτώχεια είναι το πρώτο μέλημα για να σπουδάσουν τα παιδιά. Μας απειλούν ακόμα και με αγωγές αν δεν δώσουμε αναδρομικότητα.
 
Με συναίσθηση ευθύνης σας αφηγήθηκα ποιο είναι το πρόβλημα. Υπάρχουν στιγμές που φαίνεται ότι το πρόβλημα θα αντιμετωπισθεί. Ο κ. Φορτσάκης ο νέος Πρύτανης, είπε ότι αν ισχύσει για ένα χρόνο, δηλαδή, για τη φετινή φουρνιά και καταργηθεί, εμείς θα κάνουμε ότι μπορούμε να τον εφαρμόσουμε. Την Παρασκευή ή τη Δευτέρα θα εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις. 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;