Thumbnail
ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

ΠΥΣΔΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ

ΡΟΔΟΣ 21-9-2014

Την εβδομάδα που μας πέρασε πραγματοποιήθηκε η 2η φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων προτίμησης  είναι μέχρι το μεσημέρι της ΔΕΥΤΕΡΑΣ 22-9-2014 οπότε και θα συνεδριάσει το ΠΥΣΔΕ Δωδεκανήσου  για την τοποθέτηση των συναδέλφων στα υφιστάμενα κενά. Σε περίπτωση που προκύψει οποιοδήποτε πρόβλημα θα ζητήσω παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων προτίμησης.

Υπενθυμίζω ότι τα λειτουργικά κενά που είχαν προκύψει στον νομό μας μετά την τελική διευθέτηση των ευρισκομένων σε διάθεση και των αποσπασμένων μονίμων εκπαιδευτικών σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Δωδεκανήσου ήταν 234. Στην πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών καλύφθηκαν 75 κενά και στην δεύτερη φάση άλλα 93 κενά. Αυτό σημαίνει πως μετά την έναρξη των μαθημάτων και παρά τις διαβεβαιώσεις του υπουργού περί του αντιθέτου, εξακολουθεί να παραμένει ένας πολύ μεγάλος αριθμός κενών (περισσότερα από 70 κενά).

Το γεγονός της μη έγκαιρης κάλυψης των κενών δεν διασκεδάζεται με τις «αυστηρές προειδοποιήσεις» υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου προς του Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων για «φουσκωμένα» κενά. Είναι απολύτως φυσιολογικό σε περιοχές όπως η Δωδεκάνησος να παρουσιάζεται στη πράξη απόκλιση από τον θεωρητικό υπολογισμό των απαιτουμένων εκπαιδευτικών με βάση τον αριθμό των μαθητών. Στα πολλά μικρά δυσπρόσιτα νησιά μας φοιτούν λίγοι μαθητές. Απαιτείται όμως δυσανάλογα μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών για να καλύπτονται όλες οι τάξεις γυμνασίου και λυκείου και όλες οι ειδικότητες.

Να επισημάνω επίσης την παντελή έλλειψη γραμματέων στις σχολικές μονάδες. Ο νόμος 1566/30-9-1985, άρθρο 19, παρ. 6 είναι σαφής : «Σε κάθε σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με μαθητές πάνω από διακόσιους (200) λειτουργεί γραμματεία, στην οποία τοποθετείται   ένας διοικητικός υπάλληλος κατηγορίας ΑΤ, ΑΡ ή ΜΕ. Στη γραμματεία των λυκείων που έχουν περισσότερους από πεντακόσιους (500) μαθητές τοποθετείται και δεύτερος γραμματέας , καθώς και τρίτος, αν έχουν περισσότερους από οκτακόσιους (800) μαθητές». Δυστυχώς τις εργασίες των γραμματέων που δεν υπάρχουν εκτελούν περιστασιακά εκπαιδευτικοί.

Σχετικά με τις διαδικασίες πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών έχω να επισημάνω τα εξής :

1ον)  Έχουν ήδη αρχίσει τα μαθήματα και απουσιάζει ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών. Οι προσλήψεις έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί εγκαίρως γιατί διδακτική ώρα που χάνεται δεν αναπληρώνεται.

2ον)  Κενά εμφανίζονται στα περιφερειακά σχολεία των μεγάλων νησιών μας ενώ ιδιαίτερα οξυμμένο είναι το πρόβλημα στα μικρά και δυσπρόσιτα νησιά μας. Η πολιτεία εξακολουθεί να χωρίζει τους πολίτες αυτής της χώρας σε πατρίκιους και πληβείους. Οι σκληρές ταξικές πολίτικές που τα τελευταία χρόνια εντείνονται δεν έχουν μόνο οικονομική και κοινωνική αλλά και χωρική  διάσταση. Η Δωδεκάνησος είναι ανέκαθεν από τις πλέον  «ριγμένες» περιοχές της χώρας. Είναι διαχρονικά χαρακτηριστική η  αδιαφορία των κυβερνήσεων να αντιμετωπίσουν τα σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν λόγω  του νησιωτικού χαρακτήρα της Δωδεκανήσου.

3ον)  Η πρόσληψη αναπληρωτών σε φάσεις αλλά και η διαχείριση της τοποθέτησης τους στις σχολικές μονάδες αποτελούν μνημεία αδικίας και τσαπατσουλιάς. Πρέπει να αλλάξει άμεσα ο τρόπος πρόσληψης και τοποθέτησης των αναπληρωτών στις σχολικές μονάδες.

Συγκεκριμένα : Η πρόσληψη αναπληρωτών σε φάσεις δημιουργεί την μεγάλη αδικία αρχαιότεροι εκπαιδευτικοί και με περισσότερα μόρια, να διορίζονται συχνά σε «δυσμενέστερες» περιοχές μετάθεσης έναντι άλλων συναδέλφων τους που διορίζονται σε επόμενη φάση, σε «καλύτερες» περιοχές μετάθεσης. Παράλληλα οι Διευθύνσεις ακολουθούν μία πρακτική να καλύπτουν πρώτα τα πιο «δύσκολα» σχολεία και δεν δημοσιοποιούν εξ’ αρχής όλα τα κενά. Είμαστε απολύτως αντίθετοι με όλες αυτές τις πρακτικές. Η μόνη διαφανής, δίκαιη και αποτελεσματική διαδικασία είναι η εξής : Κάλυψη όλων των κενών σε μία φάση. Δημοσιοποίηση όλων των κενών ταυτόχρονα. Τοποθέτηση των συναδέλφων με βάση τα μόρια τους, τις δηλώσεις προτίμησης και κοινωνικά κριτήρια.

3ον)  Παιδεία δεν γίνεται με την ταλαιπωρία χιλιάδων συναδέλφων μας αναπληρωτών που  ζουν στην εργασιακή ανασφάλεια, μετακινούνται ως νομάδες κάθε χρόνο στα πιο απίθανα σημεία της πατρίδας μας και αμείβονται για κάποιους  μήνες. Απαιτείται η άμεση πρόσληψη μονίμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη των χιλιάδων κενών που έχουν προκύψει τα προηγούμενα χρόνια. Προτεραιότητα  πρέπει να δοθεί στους αναπληρωτές  στους οποίους η πολιτεία οφείλει πολλά. Η μονιμοποίησή τους μπορεί να γίνει με διαδικασίες ΑΣΕΠ προκειμένου να διασφαλιστεί διαφάνεια και αξιοκρατία, αλλά όχι με Διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Οι αναπληρωτές έχουν δοκιμαστεί επαγγελματικά σε πολύ δύσκολες συνθήκες.  Δεν χρειάζεται να υποστούν και άλλη δοκιμασία. Για την μονιμοποίηση τους θα πρέπει να υπολογιστεί ολόκληρή η προϋπηρεσία τους με διπλασιασμό των μορίων δυσμενών συνθηκών και ενοποίηση των πινάκων.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ

ΑΙΡΕΤΟΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα