Thumbnail
Διευθυντές σχολικών μονάδων

Σάββας Σεχίδης ,

Πρόεδρος του Συλλόγου Αλέξανδρος Δελμούζος

Κώστας Βερέτσος,

ταμίας του Συλλόγου Αλέξανδρος Δελμούζος

Παλλήνη 1-5-2015

Σχετικά με τις επιθέσεις στους Συλλόγους Διδασκόντων από κεντρικές παρατάξεις με αφορμή  το νομοσχέδιο για τον τρόπο επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης 

Η Δημοκρατική Συνεργασία Δελμούζου, με το ψηφοδέλτιο της οποίας έχουμε εκλεγεί,   θεωρούσε πάντα ως κυρίαρχο δημοκρατικό και αποφασιστικό όργανο σε κάθε σχολική μονάδα το Σύλλογο Διδασκόντων. Άλλωστε, και το συνδικάτο μας, στις κρίσιμες μάχες και στις δύσκολες στιγμές προσέτρεχε και βασιζόταν στις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, οι οποίοι λειτουργούσαν και λειτουργούν  με αίσθημα συλλογικής ευθύνης. Η ανάδειξη του Συλλόγου Διδασκόντων σε φορέα άσκησης και διαμόρφωσης τοπικής εκπαιδευτικής πολιτικής διευρύνει το ρόλο του εκπαιδευτικού, ο οποίος πλέον δεν περιορίζεται στα στενά διδακτικά του καθήκοντα, αλλά καλείται να συμμετέχει σε προγραμματισμό δράσεων που ενισχύουν την κουλτούρα, το προφίλ, και το σημαντικότερο, τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου. Για το λόγο αυτό οι   εκπαιδευτικοί  συμμετέχουν  καθολικά  στις  συνεδριάσεις  του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου τους. Πρόκειται για μια ιστορική κατάκτηση όλου του κλάδου, με  την οποία η παράταξή μας από τη θέσπιση της μέχρι και σήμερα είναι απόλυτα ταυτισμένη.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω,  δεν μπορούμε να αφήσουμε ασχολίαστη την επικίνδυνη  στάση παρατάξεων ( ΔΗΣΥ και ΔΑΚΕ) αλλά και προσώπων του συνδικαλιστικού χώρου, τα οποία, αντί να ασκήσουν αυστηρή κριτική για τις ολιγωρίες του Υπουργείου και τις παραλείψεις του  νομοσχεδίου για την επιλογή στελεχών, επιχειρούν να το αποδημήσουν  υπονομεύοντας την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα, την επιστημονική κατάρτιση των  Συλλόγων Διδασκόντων και κατά συνέπεια των εκπαιδευτικών της τάξης,  χαρακτηρίζοντας, εκ προοιμίου, τις αποφάσεις του ως αποτέλεσμα «αναπαραγωγής πελατειακών σχέσεων, παρεοκρατίας , παραταξιοκρατίας»  ( Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι η ΔΗ.ΣΥ και η ΔΑΚΕ στις ανακοινώσεις τους για το θέμα χρησιμοποιούν ακριβώς τις ίδιες παραπάνω λέξεις*!!!! Τι σύμπτωση αλήθεια!!!).  Και αυτό όχι βέβαια μόνο για πολιτικούς και μικροπαραταξιακούς λόγους  αλλά και για καθαρά προσωπικούς. Τέτοιες απόψεις και λογικές που απαξιώνουν τους  Συλλόγους Διδασκόντων, κατά τη γνώμη μας,  μπορούν να εκφράζονται και να εκφράζουν  μόνο τα στελέχη της εκπαίδευσης που είχαν ταχθεί ανοιχτά υπέρ της αξιολόγησης - χειραγώγησης και κουνούσαν το δάκτυλο στους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση και όχι συνδικαλιστικές παρατάξεις. Οι εκπαιδευτικοί έχουν και μνήμη και κρίση. Είναι, λοιπόν,  απαράδεκτο κάποιοι να μιλούν εξ ονόματος όλων των  εκπαιδευτικών  ότι δήθεν όλοι είναι κατά της πρότασης του Υπουργείου. Στη  βάση ποιων στοιχείων μιλούν;  Μάλλον ή ψεύδονται ή έχουν χάσει πλέον κάθε επαφή με τα σχολεία και τους συναδέλφους της τάξης. Είναι δυνατόν το συνδικάτο να έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα  διορισμένα μέλη της εκάστοτε κυβέρνησης στα  Συμβούλια, που κόβουν και ράβουν τις επιλογές Δ/ντών στα μέτρα τους, χρησιμοποιώντας τη «συνέντευξη» κατά το δοκούν,  απ΄ ό,τι στους συλλόγους διδασκόντων;

Με αφορμή, λοιπόν,  τις διαφαινόμενες αλλαγές στον τρόπο επιλογής των διευθυντών των δημοτικών σχολείων και των διευθυντών εκπαίδευσης, στεκόμαστε , κατ΄ αρχήν,  θετικά στην ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων με τη συμμετοχή του στη διαδικασία. Θεωρούμε βεβαίως ότι από το νομοσχέδιο προκύπτουν πολλά πρακτικά προβλήματα τα οποία είναι απαραίτητο να επιλυθούν μέσα από διάλογο, τον οποίο μέχρι στιγμής ο υπουργός δείχνει να παραβλέπει.

Για την ορθότερη, όμως, κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων πιστεύουμε πως  το υπουργείο πρέπει να επιτρέψει την πρόσβαση όλων των συναδέλφων στην πλατφόρμα του παρατηρητήριου της ΑΕΕ. Ο σεβασμός των αποφάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων, με την ορθή και πιστή καταγραφή τους αλλά και η καταγραφή του προγραμματισμού από τον διευθυντή, μονοπρόσωπα, χωρίς την σύγκληση ή τη σύμφωνη γνώμη  του Συλλόγου Διδασκόντων, αποτελούν δείγματα γραφής τους ήθους και της δημοκρατικότητας των απερχόμενων διευθυντών, τα οποία δεν μπορεί να μη ληφθούν υπόψη από τους Συλλόγους Διδασκόντων. Είναι η ώρα να απαγκιστρωθούν από τα καθήκοντα του διευθυντή στελέχη με τυπικά προσόντα,  αλλά χωρίς ήθος, δημοκρατικότητα και σεβασμό στις αποφάσεις των συλλόγων των σχολείων τους. Άλλωστε η  σχολική τάξη τους περιμένει για να εφαρμόσουν στην πράξη όλες τις πρακτικές και τεχνικές που απορρέουν από την επιστημονική τους κατάρτιση.

Το νομοσχέδιο επιλογής στελεχών κινείται σε δημοκρατική κατεύθυνση, αφού για πρώτη φορά  σε νομοσχέδιο η διαδικασία για τις επιλογές ξεκινάει από τον εκπαιδευτικό της τάξης και ανεβαίνει προς τις υψηλότερες θέσεις. Μέχρι τώρα η επιλογή  ξεκινούσε από την κορυφή της ιεραρχίας (Υπουργείο) και κατέληγε προς τη βάση των εκπαιδευτικών συμπιέζοντάς την. Δυστυχώς όμως  δεν εφαρμόστηκε από το υπουργείο το ίδιο και για την επιλογή των περιφερειακών δ/ντών,  όπου κυριάρχησε η παλαιοκομματική αντίληψη αφού και οι 13 είναι μέλη του σκληρού κομματικού πυρήνα των οργανώσεων της κυβέρνησης  κάτι που μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.

Σε κάθε περίπτωση είμαστε  σίγουροι  πως οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα σταθούν στον ύψος των περιστάσεων και θα συμβάλουν θετικά ως προς την αντικειμενική  επιλογή των διευθυντών με γνώμονα το ήθος,  τη δημοκρατικότητα  και την ικανότητά τους.

Σάββας Σεχίδης , Πρόεδρος του Συλλόγου Αλέξανδρος Δελμούζος

Κώστας Βερέτσος , ταμίας του Συλλόγου Αλέξανδρος Δελμούζος

* Δείτε την ανακοίνωση της ΔΗ.ΣΥ κάνοντας κλικ εδώ

«Διαμορφώνονται εντός της ίδιας σχολικής μονάδας αλλά και στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα συνθήκες αναπαραγωγής πελατειακών σχέσεων, παρεοκρατίας, παραταξιοκρατίας, ποικίλων εξαρτήσεων, ακύρωσης κάθε έννοιας αξιοκρατίας………. Είναι προφανές ότι το προτεινόμενο μοντέλο επιλογής στελεχών εκφράζει τις επιθυμίες, τις ανάγκες και τους στόχους μιας νέας ανερχόμενης διοικητικής νομενκλατούρας που προσδοκά να κάνει προφανώς κατάληψη των “ανακτόρων” της Διοίκησης της Εκπαίδευσης με προφανή πολιτικό ρεβανσισμό ως λάφυρο, για να εξυπηρετηθούν όσοι στρατεύονται για την πλήρη στήριξη της κυβερνητικής πολιτικής» !!!!!!!!!!!!

* Δείτε την ανακοίνωση της ΔΑΚΕ κάνοντας κλικ εδώ

«….αλλά κυρίως για τον κίνδυνο αναπαραγωγής πελατειακών σχέσεων παρεοκρατίας και παραταξιοκρατίας…» !!!!

* Δείτε την ανακοίνωση του αιρετού Β.Παληγιάννη κάνοντας κλικ εδώ ;

  ".....αλλά κυρίως για τον κίνδυνο αναπαραγωγής πελατειακών σχέσεων παρεοκρατίας και παραταξιοκρατίας με αρνητικές επιπτώσεις στη συνοχή του Συλλόγου Διδασκόντων".


Γράψου στο Newsletter του Carrefour και κέρδισε δωροεπιταγές αξίας 2.000€ 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...