Thumbnail
ΕΦΝΗ

Ηράκλειο 3/11/2014                                                                              

Αγαπητοί συνάδελφοι,

       Μετά τη γενική συνέλευση που συγκαλέσαμε στις 8 Οκτωβρίου 2014, αισθανόμαστε για άλλη μια φορά την ανάγκη ως Δ.Σ να επανέλθουμε  με ένα ακόμα κείμενο προκειμένου να στηλιτεύσουμε την πνιγηρή  πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί στο σχολείο και η οποία δυσχεραίνει σημαντικά το έργο μας. Με συναίσθηση της ευθύνης μας, λοιπόν, εκφράζουμε για άλλη μία φορά τις ενστάσεις μας σχετικά με το τοπίο που διαμορφώνεται στην εκπαίδευση, μολονότι δεν είναι πολύς καιρός που είχαμε πάρει δημοσίως θέση, τόσο με κείμενα (πχ. κείμενο για την Τράπεζα Θεμάτων 2/7/2014 ) όσο και με επιστημονικές εκδηλώσεις (πχ. εκδήλωση με θέμα «Ο νεοφιλελευθερισμός στην εκπαίδευση: τρέχουσες εκπαιδευτικές μετα(απο)ρυθμίσεις», ομιλητές : Α.Γεωργούλας, Γ.Νικολακάκης, Γρ.Βοσκάκης, Απρίλιος 2014).                                                                                                                                                                                               

       Σε κάθε σχολείο έχουμε και φέτος πολλές ελλείψεις καθηγητών. Αυτό σημαίνει πρακτικά ή ότι ολόκληρα τμήματα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα κάποια μαθήματα ή  ότι  μοιράζονται οι  υπάρχοντες καθηγητές μεταξύ τους το πρόγραμμα μειώνοντας τις διδακτικές ώρες που αναλογούν σε κάθε μάθημα ,ώστε να καλυφθούν όλα τα τμήματα. Ο μηχανισμός των περίφημων «δεύτερων αναθέσεων» έχει ήδη επιστρατευθεί ως λύση, με συνηθέστερο εξιλαστήριο θύμα, για τα δικά μας μαθήματα, την ιστορία. Ωστόσο είναι κατανοητό ότι ελάχιστο προαπαιτούμενο για την ποιοτική λειτουργία του σχολείου είναι ο κάθε καθηγητής να διδάσκει τα μαθήματα που αντιστοιχούν στο βασικό τίτλο σπουδών του.                                     Από την άλλη πλευρά, η «θεραπεία» των υπερωριών που προτείνεται, εκτός του ότι είναι σε βάρος της ποιότητας της δουλειάς μας, δε μπορεί να λειτουργήσει και πρακτικά, στις παρούσες συνθήκες του ήδη αυξημένου ωραρίου και των πολλαπλών  εξωδιδακτικών υποχρεώσεων των καθηγητών.                                                                                                                                           

       Γίνεται λοιπόν φανερό  ότι στις μέρες μας γυρνάμε ολοταχώς πίσω ,σε μία σκοταδιστική κυριαρχία παρωχημένων και αντιεπιστημονικών αντιλήψεων. Εάν, μάλιστα, αυτή η πραγματικότητα τοποθετηθεί στο ευρύτερο πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας, όπως έχει προς το παρόν νομοθετηθεί, γίνεται σαφές ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με υποκριτικές λειτουργίες εξυπηρέτησης σκοπιμοτήτων και ότι με γοργό ρυθμό χάνουμε το σχολείο των σκοπών -της γνώσης, της μόρφωσης, της κοινωνικοποίησης- όπως το οραματιστήκαμε και θέλουμε να το υπηρετήσουμε.                                                                                                                         Τα προβλήματα αφορούν τόσο το γυμνάσιο όσο και το λύκειο. Στο πρώτο  η δυσκολία της διδακτέας ύλης καθιστά το σχολείο μάλλον απεχθές και απωθητικό. Το δεύτερο έχει διαμορφωθεί σε ένα μαραθώνιο εξετάσεων κυρίως μέσα από το μηχανισμό της Τράπεζας Θεμάτων. Το κράτος από πάροχος παιδείας γίνεται διαχειριστής και ελεγκτής της μετατρέποντας το σχολείο σε μία φροντιστηριακή εκπαίδευση αριστείας και μηχανιστικής αναπαραγωγής πεπαλαιωμένων ιδεολογικών μοντέλων. Οι μαθητές του Γυμνασίου και οι οικογένειές τους αντικρίζουν το Λύκειο με τρόμο και οι μαθητές του λυκείου σε πολυμελή τμήματα «απαιτούν» να τους διδάσκουμε τα θέματα της «Τράπεζας», απαίτηση στην οποία θα συρθούμε και για να τους «προετοιμάσουμε» αλλά και γιατί η επίδοση των μαθητών μας συνδέεται άμεσα με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας. Και έτσι φαίνεται να συναινούμε σε ένα φαύλο κύκλο αντιφάσεων που καταδικάζουν το σχολείο σε μια πλήρη αναντιστοιχία προτεινόμενων διδακτικών μεθόδων (ερευνητικές εργασίες, ομαδοσυνεργατική, κ.ά.) και αναλυτικού προγράμματος, καταβαραθρώνουν τη δυνατότητα του δασκάλου να αναλαμβάνει την ευθύνη της διδασκαλίας του, να προσαρμόζει το μάθημά του στις ανάγκες των μαθητών του, να οργανώνει την εξέταση του μαθήματος παιδαγωγικά ως άσκηση εμπέδωσης της διδαχθείσας ύλης, να εμπλουτίζει το μάθημα με πρωτοβουλίες δημιουργικές ομαδικού πνεύματος.                                                                                                                                              

       Μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση καλούμαστε ως φιλόλογοι να αντιτάξουμε τον αγώνα μας, και τον προσωπικό και το συλλογικό, για το σχολείο που απελευθερώνει και το μαθητή και το δάσκαλο, για το σχολείο που  πραγματώνει τις αξίες του αληθινού ανθρωπισμού.                               

Για το ΔΣ της ΕΦΝΗ                              

                Η πρόεδρος

 Λίζα  Σκλάβου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio paideias
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)
Σύμφωνα με το  Υπουργείο Παιδείας τα συνολικά κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται σε 2.785 και 2.907 στη Δευτεροβάθμια...
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)