Thumbnail
του Αργύρη Δ. Ψαλίδα

Αργύρης Δ. Ψαλίδας, Dr, MEd

Σύμφωνα με το νόμο υπ’ αριθ. 4186: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις.» (Φ.Ε.Κ. 193, τ. Α’, 17-09-2013), για να προαχθεί ένα παιδί στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου πρέπει να επιτύχει:

α) γενικό βαθμό ίσο ή ανώτερο του δέκα (10) ΚΑΙ

β) μέσο όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία {1}, Άλγεβρα και Γεωμετρία[2] τουλάχιστον δέκα (10) ΚΑΙ

γ) μέσο όρο προφορικής και γραπτής βαθμολογίας σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα τουλάχιστον οκτώ (8).

Η φοίτηση επαναλαμβάνεται όταν δεν ικανοποιούνται η προϋπόθεση α) και η προϋπόθεση β) για όλα τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους στα οποία αυτή αναφέρεται.

Το παιδί παραπέμπεται σε επανεξέταση όταν ικανοποιείται η προϋπόθεση α) αλλά:

  1. δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση β) για ένα τουλάχιστον από τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους των μαθημάτων Ελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά (επανεξετάζεται σε κάθε διακριτό διδακτέο αντικείμενο – κλάδο μαθήματος για το οποίο δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση) ή
  2. δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση γ) για ένα τουλάχιστον από τα υπόλοιπα μαθήματα (επανεξετάζεται σε κάθε ένα από τα υπόλοιπα μαθήματα για το οποίο δεν ικανοποιείται η προϋπόθεση).

Απαιτούμενη ρύθμιση 1:

Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο: «Γενικό βαθμό προαγωγής από την Α΄ Τάξη Ημερησίου και Α΄ και Β΄ Τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου αποτελεί το πηλίκον της διαιρέσεως δια του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων του αθροίσματος του μέσου όρου προφορικής ή και γραπτής, εφόσον αυτά εξετάζονται γραπτώς, επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.». Ο νόμος αναφέρεται σε μάθημα και όχι σε διακριτό διδακτέο αντικείμενο – κλάδο μαθήματος και μάλιστα σε μάθημα που είτε εξετάζεται γραπτώς είτε όχι. Θα ισχύσει και εφέτος η περίφημη ρύθμιση: «Ο Γενικός Μέσος Όρος προκύπτει από τη διαίρεση του αθροίσματος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των μη κλαδικών μαθημάτων και των γινομένων των βαθμών ετήσιας επίδοσης των κλαδικών μαθημάτων πολλαπλασιαζόμενων επί το πλήθος των κλάδων του μαθήματος, διά του πλήθους των μη κλαδικών μαθημάτων και των κλάδων των μαθημάτων.» της με Α.Π. 152212/Γ2/04-12-2012 οδηγίας του τότε Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Θ. Παπαθεοδώρου με τίτλο: «Οδηγίες για τον υπολογισμό του Γενικού Μέσου Όρου στην Α΄ τάξη Γενικού και Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχ. έτος 2012-2013.»; Αν όχι, προκαλούνται έντονες στρεβλώσεις … Ίση βαρύτητα όλων των μαθημάτων, είτε εξετάζονται γραπτώς, είτε όχι, ανεξαρτήτως κλάδων, στον υπολογισμό του γενικού βαθμού προαγωγής …

Απαιτούμενη ρύθμιση 2:

Ένα από τα «υπόλοιπα μαθήματα», το μόνο με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους (τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία), είναι το μάθημα των Φυσικών Επιστημών. Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο: «Ο Μ.Ο. της προφορικής βαθμολογίας των τετραμήνων και της γραπτής εξάγεται κατά τις ισχύουσες διατάξεις.». Τι προβλέπουν αυτές για ένα μάθημα με διακριτά διδακτέα αντικείμενα – κλάδους; Σύμφωνα με το Π.Δ. 48/2012: «Τροποποίηση του Π.Δ. 60/2006 (Α’ 65) «Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου»» (Φ.Ε.Κ. 97, τ. Α’, 27-04-2012), κάθε κλάδος βαθμολογείται χωριστά. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για κάθε μάθημα – κλάδο προκύπτει από το Μέσο Όρο του ετήσιου προφορικού βαθμού (μέσος όρος Α’ και Β’ τετραμήνων) και του βαθμού των γραπτών προαγωγικών εξετάσεων. Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης για κάθε μάθημα με κλάδους είναι ο Μέσος Όρος των βαθμών ετήσιας επίδοσης των κλάδων του με προσέγγιση δεκάτου. Ας δεχθούμε παραδειγματικά ότι ένα παιδί επιτυγχάνει βαθμό ετήσιας επίδοσης στο μάθημα – κλάδο της Φυσικής οκτώ (8), στο μάθημα – κλάδο της Χημείας οκτώ (8) και στο μάθημα – κλάδο της Βιολογίας επτά (7). Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του παιδιού στο μάθημα των Φυσικών Επιστημών είναι: Το παιδί, σύμφωνα με το νόμο υπ’ αριθ. 4186: «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις.», κατά μία τουλάχιστον ανάγνωσή του, θα πρέπει να επανεξεταστεί στο μάθημα, δηλαδή σε όλα τα διακριτά διδακτέα αντικείμενα - κλάδους του, μολονότι η επίδοσή του σε δύο (2) από αυτά (Φυσική και Χημεία) θα επέτραπαν την προαγωγή του. Είναι ορθή η συγκεκριμένη ανάγνωση; Αν είναι, προκαλούνται έντονες στρεβλώσεις … Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης οκτώ (8) επιτρέπει την προαγωγή σε καθένα από τα «υπόλοιπα μαθήματα», αλλά μπορεί να μην επιτρέπει την προαγωγή στη Φυσική ή/και στη Χημεία ή/και στη Βιολογία κ.α. …      

      Τα παραπάνω ερωτήματα είναι κατά τη γνώμη μου εύλογα και χρήζουν άμεσων απαντήσεων…

 


[1] του μαθήματος Ελληνική Γλώσσα

[2] του μαθήματος Μαθηματικά

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΑΙΘ
Μέχρι πότε οι αιτήσεις αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕΔΑΣΥ/ΣΔΕΥ των ΚΕΔΑΣΥ
Πρόσκληση μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για υποβολή αιτήσεων αποσπάσεων σε...
Μέχρι πότε οι αιτήσεις αποσπάσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε περιοχές/ΚΕΔΑΣΥ/ΣΔΕΥ των ΚΕΔΑΣΥ
πιερρακακης
Πιερρακάκης: Ερχεται «Εθνικό Απολυτήριο», αναμόρφωση πλαισίου εκδρομών και «ψηφιακές τάξεις» σε δυσπρόσιτα σχολεία
Άρθρο του υπουργού Παιδείας για τις παρεμβάσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης
Πιερρακάκης: Ερχεται «Εθνικό Απολυτήριο», αναμόρφωση πλαισίου εκδρομών και «ψηφιακές τάξεις» σε δυσπρόσιτα σχολεία