Thumbnail
Από το ΟΡΟΣΗΜΟ Πειραιά

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ

  • Μετά από την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει από τη βοήθεια στη συμπλήρωση αρκετών χιλιάδων μηχανογραφικών τα τελευταία δέκα χρόνια προτείνουμε  τα παρακάτω βήματα και σχόλια.
  • Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι πολύ σημαντική διαδικασία. Μπορεί να έχεις 19000 μόρια αλλά να συμπληρώσεις λάθος το μηχανογραφικό και να μην περάσεις σε καμιά σχολή , όπως και να έχεις ελάχιστα μόρια μ΄ένα καλό μηχανογραφικό και να σου δώσει καλή επιλογή σε σχολή.
  • Τα βήματα που προτείνουμε για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού είναι:

1. Καθoρίζουμε τα πεδία που θα δηλώσουμε. Έχουμε δικαίωμα μέχρι δύο    πεδία.  Πώς :

           -Η  ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ :

   Υποχρεωτικά θα δηλώσει το 1ο πεδίο και με βιολογία μπορεί να δηλώθει  το 1ο και το 3ο πεδιο  (χάνει 1400 μόρια στο  3ο)       

  - Με μαθηματικά γενικής παιδείας και οικονομία μπορεί να δηλωθεί το 1ο και  το 5ο  το 1ο και   το 4ο πεδίο  και  το 1ο και το 2ο πεδίο (χάνει μόρια στο 2ο και 4ο)

            -Η ΘΕΤΙΚΗ :   

 Μπορεί  να δηλωθεί  το 2ο και το 3ο πεδίο,   το 3ο και το 4ο πεδίο   ,  το 2ο και  το 4ο πεδίο

           - Με μαθηματικά γενικής παιδείας και οικονομία μπορεί να δηλώσει τους

            παρακάτω συνδυασμούς :  2ο και 5ο  πεδίο,  3ο και 5ο πεδίο  ,  4ο και 5ο πεδίο

             (Δεν χάνει μόρια)

                     

  -Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ:

              Μπορεί να δηλωθεί  2οκαι 4ο πεδίο

-Στην τεχνολογική με μαθηματικά γενικής παιδείας και οικονομία ο υποψήφιος μπορεί ακόμα να δηλώσει :

              2ο και 5οπεδίο,           4οκαι 5οπεδίο

 

 -Στην τεχνολογική με βιολογία μπορει ο υποψήφιος να δηλώσει  επίσης:

2ο και 3οπεδίο,   4ο και 3ο πεδίο   (χάνει μόρια στο 3ο)

 

2. Εκτυπώνουμε  τα δύο πεδία που επιλέγουμε

3. Σβήνουμε  τις σχολές που ποτέ δεν θα φοιτούσαμε :

Είτε επειδή έχουν γνωστικό αντικείμενο που δεν μας ενδιαφέρει ,

είτε επειδή απαιτούν ειδικό μάθημα στο οποίο δεν έχουμε εξεταστεί.

 

4. Προσοχή, σβήνουμε από τις κοινές σχολές ( σχολές που υπάρχουν  και στα δύο πεδία), τις σχολές στο πεδίο που έχουμε λιγότερα μόρια.

Έτσι έχει μειωθεί αισθητά ο αριθμός των σχολών (καθαρίζει το τοπίο)

 

5. Οικονομικές δυνατότητες:

Γι΄αυτό πρέπει να γίνει συζήτηση με τους γονείς για το θέμα των οικονομικών  δυνατοτήτων(εάν ο “χορηγός” δεν έχει … δεν πας πουθενά)

Έχουμε τρία βασικά προφίλ υποψηφίων

Α.Ταγμένους στην επιστήμη

Β.Ταγμένους στην πόλη

Γ. Ενδιάμεση επιλογή 2-3 πόλεις και ταγμένους στην επιστήμη

Α.Ταγμένοι στην επιστήμη

Δηλώνουν τις σχολές προτίμησης ανάλογα με την απόσταση από την πόλη.Για παράδειγμα, πρώτα όλες τις ιατρικές μετά τις βιολογίες μετά τις χημείες κλπ

 

Β.Ταγμένοι στην πόλη (για οικονομικούς λόγους)

Δηλώνουν τις σχολές που είναι στην πόλη τους και μετά αρχίζουν να απομακρύνονται από αυτές. Για παράδειγμα όλες τις πολυτεχνικές σχολές Αθηνών,μετά τις γεωπονικές σχολές Αθηνών,μετά όλες τις αντίστοιχες της Πάτρας κ.ο.κ.Η σειρά ξεκινά απὀ την πρώτη επιλογή με 1 μετά 2…και πάει λέγοντας

 

Γ. Συνδυασμός Α και Β.

Πώς τα δηλώνουμε:

1η επιλογή η πρώτη σχολή που θέλουμε

2η επιλογή η δεύτερη σχολή  κτλ.

Με αυτή τη σειρά θα γίνει και η επιλογή

6. Δεν λαμβάνουμε υπόψη τα μόρια που έχουμε συγκεντρώσει και τα μόρια εισαγωγής των σχολών (περσινές βάσεις σε κάθε σχολή) .Οι λόγοι είναι :

α)Νέο πανεπιστημιακό τοπίο

β)Άλλος αριθμός εισακτέων

γ)Διαφορετικός βαθμός δυσκολίας των πανελλαδικών

δ)Αλλάζουν οι προτιμήσεις των υποψηφίων

 

  • Μη ξεχνάτε ότι έχουμε δει σχολές να ανεβοκατεβαίνουν σαν ασανσέρ 2000-5000 μόρια την τελευταία 5ετία. Συμπλήρωσε τις προτιμήσεις σου σαν να είχες 20000 για τις πρώτες σου επιλογές.

7. Ένα πλήρες μηχανογραφικό δεν λαμβάνει μόνο υπόψη  του τις σχολές που είναι πολύ ψηλά γιατί μπορεί να πέσουν.Τα μόρια πρέπει να έχουν και βάθος επιλογών.

Δηλαδή πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και ότι οι βάσεις μπορεί να ανέβουν.

Άρα πρέπει να δηλώσουμε και σχολές που είναι αρκετά χαμηλών μορίων,  για να υπάρχει ασφάλεια επιλογής μηχανογραφικού.

8. Η σειρά επιλογής μιας σχολής δεν έχει κανένα νόημα εάν έχεις ίδια μόρια με κάποιον άλλο εάν αυτός  την έχει δηλώσει  3η επιλογή και εμείς  23η επιλογή δεν έχει καμία σημασία.Ο βαθμός πρόσβασης  καθορίζει την εισαγωγή.

Δηλαδή σε περίπτωση ισοβαθμίας σου με τον τελευταίο εισαγόμενο σε τμήμα που δήλωσες προτίμηση, προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης και αν υπάρχει ισοβαθμία και στο Γενικό Βαθμό Πρόσβασης, προηγείται αυτός που έχει μεγαλύτερο άθροισμα βαθμών στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του οικείου επιστημονικού πεδίου. Αν και πάλι υπάρχει ισοβαθμία, εισάγονται όλοι οι ισοβαθμούντες ανεξάρτητα από τη σειρά που δήλωσε ο καθένας το τμήμα αυτό.

Άρα μπορείς να δηλώσεις μεγάλο πλήθος σχολών εάν θέλεις.

9. Οι  υποψήφιοι ειδικών κατηγορίων πρέπει να προσέξουν να δηλώνουν σχολές στην επαρχία με την ύπαρξη αντίστοιχων σχολών στην Αθήνα.

ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΠΑΓΚΑΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΑΓ.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 11—ΠΕΙΡΑΙΑΣ—18532—ΤΗΛ:210-4224752 FAX: 210-4223687

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agelada.jpg
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
Ο ΠΟΥ ζητά εγρήγορση μετά τον εντοπισμό του ιού H5N1 στο γάλα αγελάδων
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
patra_ksilodarmos
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο
«Άλλος επεξεργάστηκε το βίντεο και έγραψε υπότιτλους», λέει ο πατέρας του 7χρονου που ξυλοκόπησε 9χρονο
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο