Thumbnail
Για να θυμηθούμε τι έχει γίνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα τελευταία 3,5 χρόνια
Για να θυμηθούμε τι έχει γίνει στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τα τελευταία 3,5 χρόνια – τα λεγόμενα και «χρόνια του Μνημονίου», όπου θα βάζαμε σε τάξη τα του οίκου μας και ούτω καθεξής. Αν μπορέσουμε βέβαια να τα θυμηθούμε και όλα, γιατί γκώσαμε από τις τόσες μεταρρυθμίσεις.
 
Εν αρχή είχαμε την εξαγγελία του «Ψηφιακού Σχολείου». Διαδραστικοί πίνακες, αντί για βιβλία e-readers, εικονικές αίθουσες, ηλεκτρονική μαθητική πλατφόρμα από το Δημοτικό ακόμη. Μετά είχαμε την αναγγελθείσα αντικατάσταση του παρόντος Ενιαίου Προγράμματος Σπουδών με ένα νέο, στα πρότυπα του International Baccalaureate. Έπειτα το «Νέο Λύκειο», νέο πρόγραμμα σπουδών, τα καινοτόμα μαθήματα, επαναστατικές μέθοδοι διδασκαλίας. Τελευταίο είχαμε το νέο «Νέο Λύκειο», τράπεζα θεμάτων για τις ενδοσχολικές εξετάσεις, αλλαγή, έτσι για την πρωτοτυπία, του προγράμματος σπουδών, νέος τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Και, για κερασάκι στην τούρτα, κατάργηση του ΟΕΔΒ (Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων) και πλέον εκτύπωση των βιβλίων από τον Διόφαντο (αλλά και τον Μπόμπολα, τον Χατζηνικολάου, τον Θέμο), με μεγάλη αύξηση στο κόστος (άλλαξαν τα εξώφυλλα, όμως, μεταρρύθμιση τώρα!).
 
Τι από όλα αυτά έγινε; Αυξήθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα (από 25 σε 33, και στα τμήματα όπου διδάσκονται μαθήματα κατεύθυνσης), αυξήθηκε η ύλη σε πολλά μαθήματα, αυξήθηκε το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, έκλεισαν σχολικές μονάδες, καταργήθηκαν ολόκληρες ειδικότητες, καταργήθηκε η Ενισχυτική Διδασκαλία/Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, και έχει γίνει ένα απίστευτο αλαλούμ με τις δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων (όπου π.χ. ένας καθηγητής μπορεί να διδάξει ένα μάθημα άλλης ειδικότητας), οι οποίες γίνονται στη βάση του τι κενά έχω και τι καθηγητές μου περισσεύουν (και γαμώ τους ορθολογισμούς!). Και πάντως, τα 3 από τα 4 τελευταία σχολικά χρόνια, μας ρωτάνε οι μαθητές της Α΄ Λυκείου και οι γονείς τους τι μαθήματα θα κάνουν στη Β΄ Λυκείου και εμείς δεν ξέρουμε τι να τους απαντήσουμε (μέχρι περίπου τα Χριστούγεννα αυτό, μετά τους λέμε «ότι κάνει και η τωρινή Β” Λυκείου»).
 
Οι άνθρωποι αυτοί είναι πρωτίστως τεμπέληδες, νομίζουν ότι μπορούν να κάνουν τέτοιας γιγαντιαίας κλίμακας αλλαγές χωρίς να δουλέψουν οι ίδιοι (και βέβαια, διάφοροι παρατρεχάμενοι τσεπώνουν τα -πολλά- λεφτά που πληρώνουν αυτές οι μελέτες και προτάσεις). Για να μην τους αδικώ πάντως, εδώ και μια τριετία τουλάχιστον, το παλεύουν το θέμα της «αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων. Είναι και αυτό το παλιο-Σύνταγμα, βλέπετε, και δεν μπορούν να κάνουν απολύσεις με τον άλλο, τον «δικό» τους τρόπο…
 
(Νάσος Αρίμης, καθηγητής μέσης εκπαίδευσης)
___
 
Περισσότερες εξαιρέσεις…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

agelada.jpg
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
Ο ΠΟΥ ζητά εγρήγορση μετά τον εντοπισμό του ιού H5N1 στο γάλα αγελάδων
Παγκόσμια εγρήγορση - Ο ιός της γρίπης των πτηνών εντοπίστηκε σε αγελαδινό γάλα μολυσμένων ζώων
patra_ksilodarmos
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο
«Άλλος επεξεργάστηκε το βίντεο και έγραψε υπότιτλους», λέει ο πατέρας του 7χρονου που ξυλοκόπησε 9χρονο
Πάτρα: «Αθώος τσακωμός παιδιών» λέει ο πατέρας του παιδιού που χτύπησε τον 9χρονο