Thumbnail
Του Αργύρη Ψαλίδα

του Αργύρη Δ. Ψαλίδα, Dr, MEd

Με μία (1) παράγραφο, έκτασης μικρότερης των τεσσάρων (4) γραμμών, ο νόμος υπ’ αριθ. 4254: Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας  στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις (Φ.Ε.Κ. 85, τ. Α’, 07-04-2014) καταργεί το ειδικό εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Στο επίπεδο των εργασιακών σχέσεων, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δε διαφέρουν σε τίποτα από τους άλλους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.  

Ποιός ήταν ο στόχος του νομοθέτη;

Διαβάζοντας την εισηγητική έκθεση του σχετικού σχεδίου νόμου προς τη Βουλή των Ελλήνων διαπιστώνουμε ότι στόχος του νομοθέτη ήταν η «ισόνομη αντιμετώπιση των εργασιακών σχέσεων του ιδιωτικού τομέα».

Η έκθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής των Ελλήνων επί του σχετικού νομοσχεδίου δε μας διαφωτίζει περαιτέρω, αφού αναφέρει απλώς:

Μήπως η «ισόνομη» αυτή «αντιμετώπιση» είναι συνταγματική επιταγή;

           

Διαβάζοντας την παράγραφο 8, του άρθρου 16, του Συντάγματος της Ελλάδας, όπως αυτό αναθεωρήθηκε με το Ψήφισμα της 27ης Μαΐου 2008 της Η’ Αναθεωρητικής Βουλής των Ελλήνων διαπιστώνουμε πως η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι αρνητική. Το Σύνταγμα «διακρίνει» τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς από τους άλλους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.

Επιτρέπει «διακρίσεις» το Σύνταγμα της Ελλάδος;

Η παραπάνω «διάκριση» οφείλεται στο παρεχόμενο αγαθό: την ΠΑΙΔΕΙΑ, η οποία «αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους» (άρθρο 16, παράγραφος 2).

                         Δεν υποτιμά καμία / κανέναν εργαζόμενο. Εκφράζει την παρακαταθήκη του Σωκράτη: «Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.», του Μένανδρου: «Βακτήρια εστί παιδεία βίου.»[2], του Ισοκράτη: «Της παιδείας την μεν ρίζαν είναι πικράν τον δε καρπόν γλυκύν.», του Μεγάλου Βασιλείου: «Παιδεία μόνη των κτημάτων αναφαίρετον και ζώντι και τελευτήσαντι παραμένουσα.», του Αδαμάντιου Κοραή: «Ο πλούτος χωρίς παιδείαν και αρετήν τόσον είναι μακράν από το να στολίζη τον έχοντα, ώστε και κάμνει φανερωτέραν αυτού τη γυμνότητα.» και τόσων άλλων…

Ποιά σχέση έχει η ποιότητα του παρεχόμενου αγαθού με τις εργασιακές σχέσεις των λειτουργών του;

            Στο ερώτημα αυτό έχουν απαντήσει, μεταξύ άλλων, πλήθος Ελληνικών Δικαστηρίων, στο πλαίσιο αποφάσεών τους. Ενδεικτικά και μόνο αναφέρονται η 1871/2006 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, κατά την οποία «η παροχή στους εκπαιδευτικούς σταθερού καθεστώτος απασχόλησης συνάπτεται άμεσα με την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου που παρέχουν τόσο προς ωφέλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και του εκπαιδευτικού συνόλου γενικότερα» και η 622/2010 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην οποία τονίζεται ότι ο νόμος 692/1977 εξασφαλίζει στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς σταθερές εργασιακές σχέσεις, ώστε να μπορούν απερίσπαστοι να εκτελούν τα καθήκοντά τους για την αποτελεσματικότερη εκπλήρωση του σκοπού της παιδείας, ο οποίος έχει αμετάκλητα αναχθεί σε λόγο δημοσίου συμφέροντος.

            Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι «φυλάγουν Θερμοπύλες» και εμπνέονται από το ομότιτλο ποίημα του Καβάφη («Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των ώρισαν να φυλάγουν Θερμοπύλες. Ποτέ από το χρέος μη κινούντες.»).

Ποιός ήταν ο σκοπός του νομοθέτη;

Ο στόχος του νομοθέτη ήταν σαφής. Ο σκοπός του όμως; Ο σκοπός κάθε δράσης είναι πάντα ιδιαιτέρως αποκαλυπτικός. Ο Μαχάτμα Γκάντι έλεγε σχετικά: «Είμαι έτοιμος να πεθάνω, αλλά δεν υπάρχει σκοπός για τον οποίο να είμαι έτοιμος να σκοτώσω.». Η αποκάλυψη όμως αυτού του σκοπού αφήνεται στη λογική μορφή της Λογικής του αναγνώστη.

 

 


[1] «Η Λογική υπήρχε πάντα, αλλά όχι πάντα σε λογική μορφή.», Καρλ Μαρξ

[2] Η μόρφωση είναι στήριγμα της ζωής.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα