Thumbnail
 Ε.Σ.ΑμεΑ.

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ

Πληροφορίες: Ελ. Μπαρμπαλιά

                    Αθήνα:  1.8.2014

                     Αρ. Πρωτ: 2877

            Ανοιχτή επιστολή Ε.Σ.ΑμεΑ.

προς την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας

Υπουργό Παιδείας κ. Ανδρέα Λοβέρδο

και Υφυπουργούς  Παιδείας

                            κ.κ. Α. Δερμεντζόπουλο, Κ. Κουκοδήμο   

Με θέμα:

«Σχολικό έτος 2014-2015:

Οι πόρτες των σχολείων πρέπει να ανοίξουν

την ίδια ώρα και ημέρα και για τους μαθητές με αναπηρία.

Τηρήστε τώρα τις δεσμεύσεις σας»

Κοιν: «Πίνακας Αποδεκτών»

Κύριε Υπουργέ,

Κύριοι Υφυπουργοί,

Η Ε.Σ.ΑμεΑ. ένα μήνα πριν την έναρξη του σχολικού έτους 2014-2015 θεωρεί, δυστυχώς, ότι  οι πόρτες των σχολείων δεν θα ανοίξουν την ίδια μέρα και ώρα για τους μαθητές με αναπηρία όπως για τους υπόλοιπους μαθητές, αφού μέχρι σήμερα, και παρά τις δεσμεύσεις σας σε συναντήσεις που είχατε με τους εκπροσώπους της Ε.Σ.ΑμεΑ, δεν έχουν διευθετηθεί σημαντικά θέματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε ανοιχτή επιστολή της Ε.Σ.ΑμεΑ., προ ενός  μηνός, σε εσάς επισημαίναμε και σας καλούσαμε να πάρετε τα αναγκαία μέτρα για την παροχή ουσιαστικής εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία, χωρίς τις τραγικές  ελλείψεις που σημειώθηκαν τα προηγούμενα έτη.

Για την Ε.Σ.ΑμεΑ. που εκφράζει σύσσωμο το αναπηρικό κίνημα είναι  αδιανόητο, αντισυνταγματικό και απαράδεκτο οι μαθητές με αναπηρία να βρουν  κλειστές τις πόρτες των σχολείων τους την εναρκτήρια ημέρα του σχολικού έτους 2014-2015. Και το φετινό σχολικό έτος επίκειται να συμβεί ότι έχει συμβεί τα προηγούμενα χρόνια. Δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και το  βοηθητικό προσωπικό να τοποθετηθούν στις θέσεις τους με μεγάλη καθυστέρηση και οι μαθητές με αναπηρία να παραλάβουν τα βιβλία τους σε μεταγενέστερο από το χρόνο από αυτόν που ανοίγουν  τα σχολεία.

 

Κύριε Υπουργέ,

Κύριοι Υφυπουργοί,

Είμαστε 1η Αυγούστου και η διαδικασία για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης δεν έχει καν αρχίσει . Αυτό από μονό του οδηγεί στη διαπίστωση ότι τα σχολεία δεν θα ανοίξουν την ίδια ημέρα.

Είναι γνωστό ότι μέχρι πρότινος οι  πόροι για το διορισμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και των άλλων στελεχών που είναι απολύτως απαραίτητοι και αναγκαίοι για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων ειδικής εκπαίδευσης, παράλληλης στήριξης κ.τ.λ. δεν είχαν βρεθεί. Όμως, η εξεύρεση και διασφάλιση κονδυλίων χρηματοδότησης για να ανοίξουν και να λειτουργήσουν τα σχολεία παρέχοντας ουσιαστική εκπαίδευση στα άτομα με αναπηρία, γνωρίζετε πολύ καλά ότι αποτελεί το προαπαιτούμενο.

Δεσμευτήκατε επίσης στην Ε.Σ.ΑμεΑ. και δημοσίως στην ελληνική κοινωνία ότι θα θεσπιστεί νομοθετική διάταξη που θα προβλέπει την κατά προτεραιότητα σε ποσοστό 10% πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση. Ήδη εκδόθηκε η εγκύκλιος για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών και η διάταξη δεν έχει ψηφιστεί! Ποια είναι η τύχη αυτής της διάταξης με την οποία η χώρα μας εναρμονίζεται με τις πρακτικές άλλων ανεπτυγμένων χωρών;

Τι θα πράξετε για αυτή τη διάταξη; Τι θα πράξετε για την εξεύρεση κονδυλίων, ώστε να λειτουργήσει το εκπαιδευτικό σύστημα ουσιαστικά για όλους τους μαθητές χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις,  όπως είθισται να συμβαίνει για τους μαθητές με αναπηρία; Αναμένουμε να το πείτε τώρα δημοσίως! Οτιδήποτε αντίθετο από την τήρηση της δέσμευσης σας για την θέσπιση διάταξης για το διορισμό εκπαιδευτικών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση σημαίνει αθέτηση συμφωνίας.

Πληροφορούμαστε ότι η κατάσταση του σχεδίου νόμου όλο και οδηγείται προς το μέλλον. Όμως αυτό το σχέδιο νόμου έχει διατάξεις που είναι απαραίτητες για να λειτουργήσουν τα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης και τα τμήματα ένταξης  το σχολικό έτος 2014-2015.

Αναμέναμε την κατάθεση του  νέου πολυσυζητημένου νομοσχεδίου για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεδομένου ότι θα επίλυε σοβαρά και τρέχοντα ζητήματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Και για αυτό το σημαντικό ζήτημα το αναπηρικό κίνημα δεν βλέπει φώς στο τούνελ!

Υπό την αδιαμφισβήτητη παραδοχή  ότι το σύστημα εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία έχει πληγεί σκληρά από τα μέτρα λιτότητας και τις μνημονιακές πολιτικές, απαιτείται από εσάς να προβείτε σε ουσιαστικές, αποτελεσματικές ενέργειες και παρεμβάσεις, για να μην επαναληφθούν καθυστερήσεις και ολιγωρίες του παρελθόντος.

Το αναπηρικό κίνημα απαιτεί τώρα την ανάληψη μίας μεγάλης πολιτικής πρωτοβουλίας εμπροσθοβαρούς  χαρακτήρα στον τομέα της εκπαίδευσης των ΑμεΑ.

Κύριε Υπουργέ,

Κύριοι Υφυπουργοί,

Οφείλετε να προχωρήσετε σε συγκεκριμένες ενέργειες τηρώντας τις δεσμεύσεις σας. Η ευθύνη πλέον είναι ολοκληρωτικά δική σας για να χτυπήσει το κουδούνι την  ίδια ώρα και την ίδια μέρα και για τους μαθητές με αναπηρία, όπως για όλους τους μαθητές.

 Έχετε την ίδια ευθύνη απέναντι στους μαθητές με αναπηρία όπως σε όλους τους μαθητές της χώρας!  Διασφαλίστε τώρα ίση μεταχείριση για τους μαθητές με αναπηρία!

                                                                              Με εκτίμηση

                                                  Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                             Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                                     

                                                                        Ι. ΒΑΡΔΑΚΑΣΤΑΝΗΣ                              ΧΡ. ΝΑΣΤΑΣ

Πίνακας Αποδεκτών:

- Γραφείο Πρωθυπουργού, κ. Σαμαρά

- Γραφείο Αντιπροέδρου της κυβέρνησης, κ. Βενιζέλου

- Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων

- κ. Κυριαζή Θανάση, Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας - κ. Λολίτσα, Δ/ντή Ειδικής Αγωγής -ΟΛΜΕ -ΔΟΕ -Π.Ε.Σ.Ε.Α -ΠΟΣΕΕΠΕΑ -ΣΑΤΕΑ - Φορείς - Μέλη Ε.Σ.ΑμεΑ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;