Thumbnail
3ο ΓΕΛ Αγρινίου

ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Των μαθητών της Α’ Τάξης Λυκείου

του 3ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου,

όπως  αυτοί εκπροσωπούνται

από τους Προέδρους των τμημάτων.

ΠΡΟΣ

Τον κ. Υπουργό του Υπουργείου  Παιδείας  και Θρησκευμάτων.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

     Είμαστε μαθητές της Α’ Τάξης του  3ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου και με αφορμή τη διαμόρφωση νέου εξεταστικού συστήματος που αφορά στους μαθητές της Α’ Τάξης Λυκείου, σας απευθύνουμε δια των εκπροσώπων μας,  την επιστολή αυτή.  

    Στόχος μας είναι να προβάλλουμε τις απόψεις μας σχετικά με τις ριζικές αυτές αλλαγές που εισάγονται στην εκπαίδευση και ιδίως τις  ενστάσεις μαθητών και καθηγητών ως προς την ποσότητα της εξεταστέας ύλης, μέσω επιχειρημάτων που ελπίζουμε ότι θα φωτίσουν ολόπλευρα το θέμα που μας απασχολεί.

    Καταρχάς, οφείλουμε να τονίσουμε ότι δεχόμαστε θετικά την ανανέωση του τρόπου εξέτασης και διδασκαλίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφού το προηγούμενο εκπαιδευτικό σύστημα ενίσχυε τις διακρίσεις μεταξύ μαθητών, επιβράβευε άμεσα την προσπάθειά τους μόνο στις πανελλαδικές εξετάσεις, αγνοώντας τα κατορθώματα των προηγούμενων ετών, ενώ παράλληλα περιθωριοποιούσε την ολόπλευρη, ανθρωπιστική παιδεία, προβάλλοντας μια χρησιμοθηρική στάση προς τη γνώση. Ωστόσο, τα ελαττώματα αυτά του μέχρι φέτος ισχύοντος προγράμματος, που ευελπιστούσαμε ότι θα βελτιώνονταν με το νέο σύστημα, όχι μόνο δεν περιστέλλονται, αλλά η καινούρια νομοθεσία οδηγεί χιλιάδες διδάσκοντες και διδασκόμενους σε αδιέξοδο, λόγω της προχειρότητας που γενικότερα τη διακρίνει –ελλιπής πληροφόρηση των εκπαιδευτικών για την τράπεζα θεμάτων, τον ακριβή τρόπο εξέτασης και βαθμολόγησης, την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση- αλλά κυρίως εξαιτίας της υπερβολικά μεγάλης ύλης σε όλα τα μαθήματα που είναι αδύνατον να διδαχθεί και αφομοιωθεί σωστά από τους μαθητές.    

Αναλυτικότερα, μέχρι προσφάτως οι τελειόφοιτοι του Γυμνασίου που κατευθύνονταν προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση γνώριζαν πως κύριο μέλημά τους θα αποτελούσαν τα μαθήματα της κατεύθυνσης που θα επέλεγαν στη Β’ Λυκείου, ενώ ο βαθμός των δύο (2) πρώτων τάξεων δεν θα επηρέαζε το αποτέλεσμα των απολυτηρίων εξετάσεων. Αντίθετα, ο σημερινός μαθητής της Α’ Λυκείου καλείται απροσδόκητα να αποβάλει αυτήν την για χρόνια καλλιεργημένη εικόνα του Λυκείου αντιμετωπίζοντας πλέον ένα σύστημα που στόχο έχει να εξουθενώσει τους μαθητές και να εξανεμίσει τις ελπίδες τους για μια πιο δίκαιη και αμερόληπτη εκπαίδευση.

Και αυτό, γιατί οι διδασκόμενοι θα πρέπει να αποστηθίζουν πλέον μηχανικά τις δεκάδες σελίδες των διδακτικών βιβλίων, χωρίς να εξασφαλίζεται χρόνος για βαθύτερη κατανόηση και εμπέδωση του μαθήματος, καθώς και πρακτική εφαρμογή και εξάσκηση.

Ως επακόλουθο, οι αδύνατοι μαθητές στερούνται κάθε ευκαιρία βελτίωσης των επιδόσεών τους, αφού οι απαιτήσεις πολλαπλασιάζονται ραγδαία, οι πιο ικανοί στα σχολικά μαθήματα πιέζονται υπέρμετρα, το άγχος και η αβεβαιότητα κατακλύζουν τη σκέψη τους, αφού οι αμφιβολίες για την επιτυχία στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου διογκώνονται, ενώ την ίδια στιγμή, η ανασφάλεια διακατέχει και τους καθηγητές, οι οποίοι υποχρεώνονται μέσα σε ελάχιστες αναλογικά διδακτικές ώρες να παραδώσουν ένα τεράστιο όγκο ύλης, χωρίς να προβαίνουν σε αναλυτικές εξηγήσεις και αναλύσεις τω μαθημάτων.

Όμως, που θα οδηγήσει ένα σύστημα στο οποίο η παιδεία λειτουργεί υπό την πίεση του χρόνου και οι μαθητές στρέφονται ακόμη πιο έντονα στην κατάκτηση του βαθμού και όχι στην ουσιαστική αφομοίωση των γνώσεων, ποιος είναι ο λόγος διαμόρφωσης ενός τρόπου εξέτασης που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους ήδη απογοητευμένους και αποθαρρυμένους από τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα νέους και θα εντείνει την αγανάκτηση και τη δικαιολογημένη εξαγρίωση των καθηγητών από τις γενικότερες μεταρρυθμίσεις που εισάγονται στην εκπαίδευση.

  «Κανένας» είναι η δική μας απάντηση στο ερώτημα που θέσαμε, αφού η αύξηση της διδακτέας ύλης θα έχει ως βασική συνέπεια την εξουθένωση των μαθητών μέσω της στείρας αποστήθισης, την προώθηση της ωφελιμιστικής αντίληψης προς τη γνώση, αφού ο βαθμός γίνεται αυτοσκοπός και φυσικά την εμπόδιση της εφαρμογής ολοκληρωμένων μεθόδων διδασκαλίας από τους καθηγητές.

  Ελπίζουμε, λοιπόν, να κατανοήσετε τα προβλήματα που σας παραθέτουμε και να λάβετε σοβαρά υπόψη τα αιτήματά μας για τη μείωση της εξεταστέας ύλης και την αναδιαμόρφωση του νέου συστήματος, προκειμένου να επιτευχθεί μια πιο εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των φορέων της σύγχρονης εκπαίδευσης.

                              Αγρίνιο, 11 -4-2014

                                     Με εκτίμηση

Οι μαθητές της Α’ Τάξης Λυκείου, όπως εκπροσωπούνται από τους Προέδρους των Τμημάτων: 

Α.  Πέτρος Κατσίμπας

Β. Σωκράτης Αλ Ζοαμπιέ

Γ. Χαράλαμπος Δασκαλάκης

Δ. Ευθυμία Κεχαγιά

Ε. Σαββίνα Σμύρη

ΣΤ. Θεοφανή Τσίρκα

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...