Thumbnail
ΙΕΚ

Ανοιχτή επιστολή απέστειλαν, στον Πρωθυπουργό, τον Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης, τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και τον υπουργό Παιδείας  οι απόφοιτοι των ΙΕΚ για την  πολυετής αναμονή διεξαγωγής εξετάσεων Πιστοποίησης  ειδικότητας ‘Υποψήφιοι Εκπαιδευτές Οδηγών Αυτοκινήτου & Μοτοσυκλετών’.

 

Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους :

 

Αναγκαζόμαστε να απευθυνθούμε σε εσάς μέσω αυτής της ανοικτής επιστολής για ένα ζήτημα που αφορά τους αποφοίτους όλων των δημόσιων και ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) και αφορά στο πρόβλημα της πολύχρονης κωλυσιεργίας για την απόκτηση της Πιστοποίησης Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων ΙΕΚ. Kαι με τη λέξη ‘αναγκαζόμαστε’, εννοούμε πως έχουμε επιχειρήσει δεκάδες φορές να επικοινωνήσουμε με τον ΕΟΠΠΕΠ κυρίως τηλεφωνικώς αλλά και μέσω e-mail, παρ’όλα αυτά δε λάβαμε καμία απάντηση στα ερωτήματά μας. Ωστόσο, αυτή η επιστολή δεν έχει αποκλειστικά το χαρακτήρα της διαμαρτυρίας, αλλά κυρίως, την προσπάθεια για την από κοινού εξεύρεση της βέλτιστης λύσης για το ανωτέρω ζήτημα.

Αρχικά, είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια παρατηρείται πολύχρονη αναμονή για τη διεξαγωγή των εξετάσεων πιστοποίησης από τον ΕΟΠΠΕΠ. Γίνεται κατανοητό, πως προκαλούνται διαδοχικά προβλήματα, καθώς οι απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ. χωρίς την Πιστοποίηση δεν μπορούν να εργαστούν πάνω στο αντικείμενο σπουδών τους.

Συγκεκριμένα, η ειδικότητα Υποψήφιων Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλετών, απαιτεί την επιτυχία σε επτά εξεταστικά στάδια για την απόκτηση της Πιστοποίησης (αρχικά τις θεωρητικές, γραπτές και προφορικές εξετάσεις, ακολούθως εξέταση για κάθε κατηγορία οχήματος ξεχωριστά). Δυστυχώς, τα τελευταία τρία χρόνια που εμείς έχουμε αποφοιτήσει, έχει πραγματοποιηθεί μόνο το πρώτο στάδιο εξέτασης, αυτό των γραπτών και προφορικών και δεν υπάρχει σταθερός ρυθμός εξετάσεων. Με αυτόν τον τρόπο έχει αυξηθεί ο αριθμός των αποφοίτων (από το έτος 2009 και έπειτα), οι οποίοι δεν μπορούν να αποκτήσουν την πιστοποίηση.

Συνοπτικά, τι επιφέρει αυτή η πολυετής κωλυσιεργία:

1.         Την αδυναμία απόκτησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, λόγω των πολυάριθμων εξετάσεων που απαιτεί η συγκεκριμένη ειδικότητα.

2.         Η μη τήρηση του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος εντός του οποίου πρέπει να διεξάγονται οι εξετάσεις βάσει του προεδρικού διατάγματος προκαλεί τη συσσώρευση εξεταζομένων από προηγούμενα έτη.

3.         Τη στέρηση του θεμελιώδους κοινωνικού δικαιώματός μας να ασκήσουμε το επάγγελμα της επιλογής μας, όπως ορίζεται από το Σύνταγμα, ως αναγκαίο στοιχείο της ελεύθερης διαμόρφωσης της προσωπικότητας του καθενός.

Εκ των ανωτέρω προκύπτει πως η μη τακτική διεξαγωγή εξετάσεων Πιστοποίησης, καθώς και η έλλειψη σχετικής ενημέρωσης για το χρονικό διάστημα μέχρι τις επόμενες εξετάσεις, έχει δυσάρεστες συνέπειες, καθώς οι υποψήφιοι δεν μπορούν να εργαστούν πάνω στο αντικείμενο σπουδών τους και ως επί το πλείστον αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τους κόπους τους, το χρόνο που δαπάνησαν και φυσικά δεν πρέπει να αψηφούμε το οικονομικό κόστος της όλης προσπάθειας – το οποίο, εν καιρώ οικονομικής ύφεσης δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο.

Ως απόρροια της κατάστασης αυτής, έχουν εμφανιστεί κρούσματα αισχροκέρδειας εις βάρος των αποφοίτων, από συγκεκριμένες γνωστές σχολές οδηγών, οι οποίες ζητούν υπέρογκα ποσά της τάξης των 7.000 έως 10.000 ευρώ (αδήλωτα έσοδα κατά παράβαση της υφιστάμενης φορολογικής νομοθεσίας), για την ‘προετοιμασία’ των αποφοίτων για τις εξετάσεις όταν αυτές διεξάγονται. Φυσικά, τα χρήματα αφορούν αποκλειστικά στην προετοιμασία και δεν μπορούν να εξασφαλίσουν την επιτυχία στις εξετάσεις με οποιοδήποτε άλλο τρόπο.

Όπως αντιλαμβάνεστε, βρισκόμαστε υπό καθεστώς ‘ομηρίας’ το οποίο διαιωνίζεται, με μοναδικό τίμημα την προσωπική μας απελπισία, και για το κράτος την απώλεια νέου δυναμικού απασχόλησης, κυρίως σήμερα που ο δείκτης γήρανσης του ενεργού οικονομικά πληθυσμού αυξάνεται συνεχώς.

Όπως προαναφέρθηκε, στόχος της παρούσας επιστολής δεν είναι η διαμαρτυρία αλλά κυρίως η κατάθεση κάποιων προτάσεων ώστε να δοθεί λύση στο πρόβλημά μας και να επωφεληθούν τόσο οι απόφοιτοι όσο και το κράτος.

Συνοπτικά προτείνουμε:

1.         Τη διατήρηση του θεωρητικού μέρους των εξετάσεων (γραπτών και προφορικών), αλλά τη διαφοροποίηση των εξετάσεων του πρακτικού μέρους (οχημάτων). Και αυτό διότι, η αποφοίτησή μας από τα Ι.Ε.Κ. και η συμμετοχή στις εξετάσεις Πιστοποίησης, προϋποθέτει την απόκτηση των διπλωμάτων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων από ένα κρατικό φορέα, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Κατανοούμε πως οι εξετάσεις στα οχήματα γίνονται έτσι ώστε να αντιληφθούμε πλέον από την πλευρά του εκπαιδευτή την οδηγική εμπειρία, όμως, εξεταζόμαστε από τη θέση του εκπαιδευομένου και όχι του εκπαιδευτή (συνοδηγού), οπότε αποτελούν τρόπο τινά επανάληψη των εξετάσεων που έχουμε ήδη περάσει για την άδεια οδήγησης.

Αντ’ αυτού προτείνουμε την επαγγελματική άσκηση και απασχόλησή μας σε κάποια σχολή οδηγών, κάτι που εφαρμόζεται σε άλλες ειδικότητες (ενδεικτικά αναφέρονται οι Μηχανικοί αυτοκινήτων), με ένσημα, τόσο για την επί της ουσίας κατάρτιση στο γνωστικό αυτό αντικείμενο όσο και για την ωφέλεια των επιχειρήσεων και του κράτους (εισφορές μέσω Ι.Κ.Α. από τη σχολή οδηγών – εργοδότη), σε αντίθεση με το υφιστάμενο σύστημα όπου φαινόμαστε ως άνεργοι.

2.         Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

3.         Οι υποψήφιοι θα είναι σε θέση να γνωρίζουν το χρονοδιάγραμμα των σπουδών τους, το οποίο σήμερα φτάνει τουλάχιστον στα πέντε έτη.

4.         Επιπλέον, όπως εφαρμόζεται στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, οι εξεταζόμενοι έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν την κατηγορία οχήματος στο οποίο επιθυμούν να εξεταστούν και εφ’ όσον επιτύχουν, έχουν το δικαίωμα να διδάξουν μόνο αυτήν την κατηγορία (παραδείγματος χάριν, ο υποψήφιος που επιλέξει να εξεταστεί στο επιβατικό αυτοκίνητο και επιτύχει, έχει το δικαίωμα να εκπαιδεύει μόνο υποψήφιους οδηγούς αυτοκινήτων). Επομένως, θα μειωθεί ο όγκος των υποψήφιων προς εξέταση από το 2009 έως σήμερα.

Εν κατακλείδι, τα ανωτέρω αποτελούν φυσικά προτάσεις σε πρωταρχικό επίπεδο, ωστόσο αντικατοπτρίζουν τη θέληση και τη νεανική δίψα που μας διέπει, για επαγγελματική απασχόληση στον κλάδο που επιλέξαμε. Όπως επίσης, και τη διακαή επιθυμία μας να παλέψουμε για τη χώρα μας και οι καρποί των προσπαθειών μας να αποτελέσουν κινητήρια δύναμη για την εξέλιξη και επανάκαμψή της.

Κύριε Υπουργέ, σε εσάς εναποθέτουμε τις ελπίδες μας και παρακαλούμε να ανταποκριθείτε στο ύψιστο καθήκον που σας επιβάλλει η θέση σας, την απόδοση της δικαιοσύνης.

 

 

Μετά τιμής,

 

Απόφοιτοι Ι.Ε.Κ. 2009,2010.2011

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pikantika-fagita.jpg
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά
Μαγειρέψτε σαν Έλληνες στην πατρίδα του Τσελεμεντέ - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχώρισε γαστρονομικά το βρετανικό περιοδικό National Geographic
National Geographic: «Μαγειρέψτε σαν Έλληνες» - Ποιο σημείο της Ελλάδας ξεχωρίζει γαστρονομικά