Thumbnail
ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Να μην επιτρέψουμε στους σκελετούς να βγουν από το χρονοντούλαπο

Στις 17 Νοέμβρη είναι η επέτειος ενός αντιδικτατορικού αγώνα, ενός αγώνα ενάντια στον αυταρχισμό, τον φασισμό, ενός αγώνα για την υπεράσπιση της δημοκρατίας. Η εξέγερση του Πολυτεχνείου του 1973 θεωρείται από πολλούς ως ένα γεγονός που παρόμοιό του δεν πρόκειται ποτέ να επαναληφθεί, αφού το σημερινό κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό επίπεδο, στις ανεπτυγμένες τουλάχιστον περιοχές του πλανήτη, κάνει την πιθανότητα να επιβληθεί μια στρατιωτική δικτατορία να φαντάζει μηδενική.

Όμως τις τελευταίες δεκαετίες ζούμε μια διαδικασία ενίσχυσης των νεοναζιστικών οργανώσεων και παράλληλα εντατικοποίησης της αυταρχικής διακυβέρνησης στην Ευρώπη. Ενδεικτικά:

  • Τα αποτελέσματα, των Ευρωεκλογών του καλοκαιριού αναδείξαν ως κεντρικό θέμα την κατακόρυφη άνοδο της ακροδεξιάς σε όλη την Ευρώπη, κυρίως σε Ελλάδα, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία και αρκετές χώρες της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης.
  • Οι πρωτοφανείς εξελίξεις στην Ουκρανία με τη συμμετοχή νεοναζιστικών ομάδων στην κυβέρνηση την περασμένη άνοιξη, με τη στήριξη των ΗΠΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελληνικής κυβέρνησης μεταξύ άλλων. Η ανάληψη από τις ομάδες αυτές των υπουργείων Δημόσιας Τάξης και Εθνικής Άμυνας και η πλήρης ένταξή των παραστρατιωτικών τους ομάδων στις κρατικές κατασταλτικές και στρατιωτικές δυνάμεις είχαν ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, έναν άγριο και διαρκή εμφύλιο πόλεμο με χιλιάδες, μέχρι τώρα, θύματα.
  • Στη χώρα μας παρακολουθούμε μια προσπάθεια θεσμικής αντιμετώπισης της νεοναζιστικής- εγκληματικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή, με προφυλακίσεις σχεδόν όλων των ηγετικών της στελεχών, την απαγγελία βαρύτατων κατηγοριών εναντίων τους και την κατάθεση ενός πορίσματος-καταπέλτη του αρμόδιου ανακριτή του Αρείου Πάγου. Όμως παρά την αισθητή μείωση της δράσης των ταγμάτων εφόδου της Χ.Α., η αντιμετώπιση της φασιστικής απειλής θεσμικά διαψεύδεται, μιας και η κοινωνική της επιρροή, όπως δείχνουν και οι τελευταίες δημοσκοπήσεις, μένει ανησυχητικά σταθερή.
  • Ίσως ακόμα πιο σημαντική από την δράση της Χ.Α. είναι η υιοθέτηση από τις τελευταίες κυβερνήσεις, της ακροδεξιάς πολιτικής ατζέντας, με τα στρατόπεδα συγκέντρωσης των μεταναστών και τα πογκρόμ τύπου «Ξένιος Δίας», την στοχοποίηση τον οροθετικών γυναικών, τον κρατικό αυταρχισμό και την καταστολή απέναντι στις μαθητικές και φοιτητικές κινητοποιήσεις με τελευταίο παράδειγμα τα γεγονότα στη Νομική και το Πολυτεχνείο.
  • Σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας και στην πόλη μας επανεμφανίζονται φαινόμενα, οργανωμένης ρατσιστικής βίας. Οι ρατσιστικές και μισαλλόδοξες ιδέες δείχνουν να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος σε κομμάτια της Νεολαίας και ιδιαίτερα στα πιο φτωχά, λαϊκά και με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο.

Όσο περισσότερο βαθαίνει η κρίση, όσο μεγαλύτερη γίνεται η ανάγκη για σκληρότερα οικονομικά μέτρα, τόσο αντιδημοκρατικότερες γίνονται οι κυβερνήσεις που θέλουν να τα επιβάλλουν.

Ο αγώνας για τη διατήρηση των δημοκρατικών μας κεκτημένων και μιας ευνομούμενης κοινωνίας, συνδέεται άρρηκτα με τη μάχη της υπεράσπισης των εργασιακών μας δικαιωμάτων και του κοινωνικού επιπέδου διαβίωσης και αυτός με τον αγώνα ενάντια στο φασιστικό κίνδυνο. Η μάχη στα τρία αυτά μέτωπα δεν μπορεί παρά να γίνει συντονισμένα και να είναι κοινή. Αυτή τη μάχη είναι απαραίτητο να την δώσουμε μέσα στον χώρο της Εκπαίδευσης και σε κάθε χώρο εργασίας αλλά και σ' ένα όσο πιο διευρυμένο κοινωνικό επίπεδο είναι κάτι τέτοιο εφικτό.

Για να μη δούμε τους σκελετούς του φασισμού και ναζισμού που οδήγησαν στην Δικτατορία των Συνταγματαρχών να ζωντανεύουν 5 δεκαετίες αργότερα, χρειάζονται μαζικοί και οργανωμένοι αγώνες, χρειάζεται ένα νέο «Πολυτεχνείο».

Δευτέρα 17 Νοεμβρίου, συμμετέχουμε μαζικά:

  • 6μ.μ. – Δημαρχείο - Συγκέντρωση για το Πολυτεχνείο
  • 8:30μ.μ.-Στέκι των Καθηγητών – Προβολή/συζήτηση: «Εδώ Πολυτεχνείο»

 

Αντιφασιστική Ομάδα της ΕΛΜΕΡ


ΘΕΜΑ: «Πρακτικά βήματα συμμετοχής στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ

της ΟΛΜΕ ενάντια στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση»

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, έχουν προχωρήσει στην προκήρυξη Απεργίας –Αποχής από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας αλλά και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που προβλέπονται από το Νομοθετικό πλαίσιο (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10).

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, τους διευθυντές σχολείων και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμμετάσχουν σε καμιά διαδικασία με την οποία υλοποιείται το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση. Καλούμε τους συναδέλφους, χωρίς φόβο, να οργανώσουν την αντίστασή τους σε κάθε σχολείο με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ:

Σημαίνει ότι απέχουμε από συγκεκριμένο έργο και όχι από κάθε έργο. Δεν είναι στάση εργασίας. Εκτελούμε όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά μας (διδακτικά και άλλα διοικητικά και εκπαιδευτικά) εκτός από αυτά που απορρέουν από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης.

Όσοι συνάδελφοι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ δε διατρέχουμε κανένα πειθαρχικό κίνδυνο καθώς είναι μια καθ’ όλα νόμιμα προκηρυγμένη κινητοποίηση που έχει απόλυτη και πλήρη κάλυψη της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Επίσης δεν τίθεται θέμα παρακράτησης χρημάτων μας, αφού εκτελούμε πλήρως το εκπαιδευτικό μας έργο και όλα τα καθήκοντα μας ως εκπαιδευτικοί.

ΓΙΑ τους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ:

Καλούμε τους διευθυντές να μην δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν ούτε να μετατραπούν σε αξιολογητές των συναδέλφων ή των σχολείων τους μέσω της αυτοαξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι επικαλούνται την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ, ώστε:

  • Να μην παραδώσουν προγραμματισμό δράσης ή σχέδια δράσης των σχολικών μονάδων τους.
  • Να μην συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως ή σε δια ζώσης επιμόρφωση για την αξιολόγηση.
  • Να μην συμμετέχουν στις διαδικασίες της προσωπικής αξιολόγησής τους και να μην καταθέσουν στην σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα τον φάκελο τους (portfolio).
  • Να μην αξιολογήσουν εκπαιδευτικούς.
  • Να μην πιέζουν τους συναδέλφους προς αυτήν την κατεύθυνση.

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥς:

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μην δεχτούν ούτε να αξιολογηθούν, ούτε να αξιολογήσουν το σχολείο τους μέσω της αυτοαξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι επικαλούνται την απεργία-αποχή που κήρυξαν τα αρμόδια όργανα της ΟΛΜΕ, ώστε:

  • Να μην παραδώσουν προγραμματισμό ή σχέδιο εργασίας για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας.
  • Να μην κάνουν αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
  • Να μην παραδώσουν έκθεση ατομικής αξιολόγησης.
  • Να μην δεχτούν καμιά διαδικασία αξιολόγησής τους από τον σχολικό σύμβουλο και τον διευθυντή του σχολείου.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ:

Όταν καλούμαστε σε συνεδρίαση συλλόγου διδασκόντων που έχει θέμα σχετικό με την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση π.χ. σχέδια δράσης, προγραμματισμός ΑΕΕ κ.λ.π., δηλώνουμε συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ. Η συμμετοχή μας στην απεργία-αποχή αφορά το συγκεκριμένο και μόνο θέμα, της ημερήσιας διάταξης. Αν ο σύλλογος διδασκόντων έχει κι άλλα θέματα, συμμετέχουμε σε όλα τα υπόλοιπα και απέχουμε στο συγκεκριμένο.

Όταν η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας συμμετέχουν στην απεργία-αποχή, τότε στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχει απαρτία ο σύλλογος διδασκόντων και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει καμία διαδικασία σχετικά με την αυτοαξιολόγηση. Στην περίπτωση αυτή, ο διευθυντής γράφει στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, ο σύλλογος διδασκόντων δεν είχε απαρτία και επομένως δεν προχωρά καμιά διαδικασία. Επιδιώκουμε σε κάθε σύλλογο διδασκόντων η συμμετοχή στην απεργία-αποχή να είναι πλειοψηφική παρόλα αυτά κάθε συνάδελφος έχει και προσωπικά το δικαίωμα της αποχής.

Συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ-ΔΟΕ υπερασπιζόμαστε την Δημόσια Εκπαίδευση από την κατηγοριοποίηση των σχολείων, υπερασπιζόμαστε την παιδαγωγική μας ελευθερία. Δίνουμε κοινό αγώνα με πάνω από 20 Ομοσπονδίες του Δημοσίου για την υπεράσπιση των κοινωνικών αγαθών και των εργασιακών μας δικαιωμάτων, ενάντια στις διαθεσιμότητες-απολύσεις που φέρνει η αξιολόγηση.

Καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές και όλους τους συναδέλφους, με συλλογικές αποφάσεις σε κάθε σχολείο, να συμμετέχουν στην προκηρυγμένη απεργία -αποχή και να ΜΗΝ προχωρήσουν καμία διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης.

Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος
Δέσποινα Νικολάου  Ο Γραμματέας
Πέτρος Παπαδάκης


ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
e-mail: [email protected]
http://elme-rethymno.blogspot.com
Ρέθυμνο, 15/11/2014

facebook: ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
εκπαιδευτικός
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
«Οι εκπαιδευτικοί θα υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας να αγωνιζόμαστε με κάθε συλλογική μορφή που επιλέγουμε, για τη διάσωση του δημόσιου σχολείου, για...
Αυταρχισμός δίχως τέλος από διευθυντή εκπαίδευσης προς εκπαιδευτικούς για τον αγώνα υπέρ του Δημόσιου Σχολείου
klimt
Γκούσταβ Κλιμτ: Χαμένος πίνακας του πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. ευρώ – Ποιος είναι
Χαμένος πίνακας του Γκούσταβ Κλιμτ πουλήθηκε για 30 εκατ. ευρώ – Αμφιβολίες για την προέλευσή του
Γκούσταβ Κλιμτ: Χαμένος πίνακας του πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. ευρώ – Ποιος είναι