Thumbnail
ΕΛΜΕ Ηλείας

«Οι μαθητές μας δεν είναι απλοί αριθμοί»

Εδώ και 6 χρόνια ζούμε τις δραματικές επιπτώσεις των μνημονίων στο χώρο της Παιδείας. Κλείσιμο σχολείων, στοίβαγμα μαθητών σε τμήματα των 27- 30, περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες, κενά εκπαιδευτικών εξαιτίας των μηδενικών διορισμών, παραμέληση του ευαίσθητου χώρου της ειδικής αγωγής, κα. Στο νομό τα κενά  παραμένουν πάνω από  100, ενώ και τα σχολεία που έχουν εκπαιδευτικούς αντιμετωπίζουν προβλήματα στην καθημερινότητά τους.

Η κυβέρνηση και η τοπική διοίκηση κάνουν ό,τι μπορούν για να μειώσουν τα κενά εις βάρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μη διστάζοντας να αγνοήσουν τα προβλήματα παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. Ενώ στον ν.4186/2013 προβλέπεται η μείωση του μεγίστου αριθμού μαθητών στο τμήμα κατά 3 μαθητές ανά παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, η διοίκηση ερμηνεύει κατά το δοκούν το νόμο δεχόμενη τη μείωση μόνο αν το σύνολο των παιδιών είναι είτε 27, είτε 54, είτε 81, είτε 108 , κλπ. Πολλαπλάσια δηλαδή του 27 (μέγιστος αριθμός ανά τμήμα). Με αυτή την απίθανη ερμηνεία προκύπτει π.χ. ότι σε τάξη με 108 παιδιά και ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, τα τμήματα από 4 γίνονται 5, ενώ σε τάξη με 107 παιδιά και 15 μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, τα τμήματα παραμένουν 4!

Επιπλέον, η διοίκηση αγνοεί ακόμα και τις θετικές εισηγήσεις των αρμόδιων σχολικών συμβούλων για χωρισμό των τμημάτων, επιδεικνύοντας αναλγησία σε θέματα που θα έπρεπε να διευθετηθούν άμεσα πριν πάρουν διαστάσεις. Η επίκληση της έλλειψης καθηγητών πριν καν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση αναπληρωτών κρίνεται άστοχη. Η παιδεία είναι συνταγματικό δικαίωμα όλων και κανείς δεν μπορεί να προεξοφλεί ότι κάτι τέτοιο δεν θα ισχύσει φέτος. Ότι υπάρχουν σχολεία και μαθητές διαφορετικών ταχυτήτων.  Όλοι μαζί πρέπει να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση την άμεση κάλυψη όλων των κενών.

Καλούμε τους συναδέλφους σχολείων που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα να ενημερώσουν άμεσα την ΕΛΜΕ.

Εν τέλει, η δουλειά μας δεν έχει να κάνει με νούμερα. Ποτέ δεν είδαμε τους μαθητές μας ως αριθμούς και τα σχολεία ως οικονομικές μονάδες. Η εμπειρία μας στην τάξη, η αγωνία για το παιδαγωγικό αποτέλεσμα είναι αυτή που μας καθοδηγεί καθημερινά στις πράξεις και τις αποφάσεις μας. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για καλύτερες συνθήκες μόρφωσης των παιδιών.

Καλούμε την διοίκηση και την περιφέρεια να σεβαστούν τις ιδιαιτερότητες κάθε περίπτωσης και να συμβάλουν σε παιδαγωγικά ορθές λύσεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»