Thumbnail
Καιρός, Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος

Χολαργός 31 Αυγούστου 2015                                                                                   

«Πρόγραμμα σπουδών χωρίς Θρησκευτικά;»

Μετά την δημοσιοποίηση από τον ΣΥΡΙΖΑ, του προγράμματός του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και δη της πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας,  και την πρώτη ανάγνωση πάντα με πνεύμα καλόπιστης κριτικής, οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι ακούγονται καταρχήν ενδιαφέροντα,  όσα αφορούν στην έμφαση που δίνεται, για παράδειγμα,  στα μαθήματα της ιστορίας, των φυσικών επιστημών, της αρχαίας και νέας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας. Εξίσου σημαντική η πρόταση για θεσμοθέτηση « σταθερής ζώνης πολιτισμού» , η αναβάθμιση των ξένων γλωσσών και η ανάληψη από το δημόσιο σχολείο της ευθύνης για την  χορήγηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας στους μαθητές αλλά και καθιέρωση ενιαίου βιβλίου στα βασικά μαθήματα. Έχουμε την υποψία ότι το πρόγραμμα αυτό, που σήμερα είδε το φως της δημοσιότητας σε διάφορα ηλεκτρονικά κυρίως μέσα, αποτελεί απλώς μια «πρώτη γεύση» για τη φιλοσοφία και τις βαθύτερες επιθυμίες των συντακτών του, αφού απουσιάζουν αναφορές σε άλλα  διδακτικά αντικείμενα της σημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας όπως η κοινωνιολογία, οι οικονομικές επιστήμες και τα θρησκευτικά. Ιδιαίτερα για τα τελευταία, έπειτα μάλιστα από τις  διαβεβαιώσεις των μελών του τομέα παιδείας προς το ΔΣ του συλλόγου μας (Οκτώβριος 2013),  για την σταθερή τους θέση στα σχολικά προγράμματα, δυσκολεύεται να πιστέψει κανείς ότι διέφυγαν  σκόπιμα της προσοχής των μελών της όποιας επιτροπής επεξεργάστηκε το νέο πρόγραμμα του κόμματος για την παιδεία. Πολύ δε περισσότερο όταν στο ίδιο πνεύμα περίπου με τις γενικές αρχές του νέου συνολικού για τη παιδεία προγράμματος «για ελευθερία στην έκφραση, στη σκέψη, στην έρευνα» κινούνται τα έτοιμα για Δημοτικό- Γυμνάσιο (2011) και Λύκειο (2014) νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα των Θρησκευτικών. Ιδιαίτερα δε  όταν αυτά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο έχουν δοκιμαστεί στη πράξη μέσα από διετή πιλοτική εφαρμογή(2011-2013) και έχουν ενσωματώσει την εμπειρία από την διδακτική πράξη αλλά και τις προτάσεις από την καλόπιστη κριτική και τον δημόσιο διάλογο που αναπτύχθηκε την περίοδο εκείνη.

Ο σύλλογός μας υποστηρίζοντας κριτικά κάθε προσπάθεια αναβάθμισης  της παιδείας αλλά και ιδιαιτέρως της θρησκευτικής εκπαίδευσης στο δημόσιο σχολείο, ελπίζει ότι η παράλειψη της όποιας  αναφοράς στο μάθημα των θρησκευτικών δεν σημαίνει αλλαγή πλεύσης και πολιτικής απέναντί του,  εκτός και εάν, παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις, δεν αναγνωρίζεται ως διαχρονικά σημαντική η συμβολή  της θρησκευτικής παράδοσης του τόπου μας , στη διαμόρφωση της ιστορίας, στη συγκρότηση βίου και ήθους ούτε η γνώση του θρησκευτικού φαινομένου στον σύγχρονο πολύπλοκο κόσμο.

Για   το  Δ.Σ

   Ο Πρόεδρος                                                                                                         Ο Γ. Γραμματέας

      Δ. Μόσχος                                                                                                            Γ. Παπαδόπουλος

   Επικουρος καθηγητης                                                                                             Διευθυντής Λυκείου

Θεολογικής σχολής εκπα

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...