Thumbnail
«Παζάρι» με προσθαφαίρεση μαθημάτων στα σχολεία τη νέα χρονιά

ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ

Δεν καταργούνται τα καλλιτεχνικά μαθήματα

Ερωτηματικά για τα μαθήματα για τα οποία δεν υπάρχουν βιβλία

Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τελικά και επισήμως τα νέα ωρολόγια προγράμματα για το Γυμνάσιο και για την Α' Λυκείου, μετά τις διαρροές και τα ανεπίσημα κείμενα που είχε αποστείλει το προηγούμενο διάστημα.

Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε για την Α' Λυκείου είναι αυτό ακριβώς που περιγράφεται στο νομοσχέδιο για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα κατατεθεί στη Βουλή στις 27 Αυγούστου. Εχει πέντε 7ωρα τη βδομάδα, τα περισσότερα μαθήματα είναι κοινά, ενώ οι μαθητές θα έχουν και ένα μάθημα επιλογής (μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα στα: «Εφαρμογές Πληροφορικής», «Διαχείριση Φυσικών Πόρων» ή «Εκφραση - Πολιτισμός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός»).

Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε για τα Γυμνάσια δεν περιλαμβάνει τις αλλαγές που είχε επιχειρήσει να φέρει το υπουργείο με τα προηγούμενα ανεπίσημα έγγραφά του. Δηλαδή, δεν περιορίζονται οι διδακτικές ώρες των εικαστικών και της μουσικής, αλλά συνεχίζουν να διδάσκονται τα συγκεκριμένα μαθήματα από 1 ώρα τη βδομάδα το καθένα και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Το πρόγραμμα του Γυμνασίου δομείται επίσης σε πέντε 7ωρα τη βδομάδα και για τις τρεις τάξεις. Η Χημεία θα διδάσκεται από μια ώρα τη βδομάδα στη Β' και Γ' Γυμνασίου, ενώ η Γεωγραφία θα διδάσκεται δύο ώρες τη βδομάδα στην Α' και Β' Γυμνασίου. Ολα τα υπόλοιπα μαθήματα κατανέμονται και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Ανάμεσά τους και η Φυσική, που από φέτος θα διδάσκεται σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα και στην Α' Λυκείου, αλλά μέχρι τώρα δε διδάσκονταν και δεν υπάρχει σχετικό βιβλίο.

Ερωτηματικά για βιβλία που δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής προκύπτουν και για την Α' Λυκείου, για τα μαθήματα επιλογής, αλλά και για το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας (Οικονομία, Πολιτικοί Θεσμοί και Αρχές Δικαίου και Κοινωνιολογία) για το οποίο υπάρχει μόνο βιβλίο οικονομίας.

Τα νέα ωρολόγια προγράμματα επιβεβαιώνουν ότι γίνεται ένα «παζάρι» με προσθαφαίρεση μαθημάτων στα σχολεία τη νέα χρονιά. Αυτή η προσθαφαίρεση όμως, δεν έχει ως κριτήριο τις μορφωτικές και συνολικότερα τις παιδαγωγικές ανάγκες του σχολείου, το οποίο συνεχίζει να παρέχει αποσπασματικές, σκόρπιες γνώσεις στα παιδιά του λαού, με κακογραμμένα -τις περισσότερες φορές- βιβλία και πολλά ακόμα προβλήματα.

Εικαστικό Επιμελητήριο: Οι τέχνες είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά

Ο αγώνας ενάντια στην προωθούμενη κατάργηση των μαθημάτων Εικαστικών και Μουσικής έφερε μερική αναδίπλωση του υπουργείου Παιδείας, σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ), σημειώνοντας ωστόσο ότι συνεχίζεται η υποβάθμιση αυτών των μαθημάτων στο σχολείο συνολικά.

«Το πρόγραμμα του Λυκείου σηματοδοτεί ένα ακόμα χτύπημα στις Τέχνες και τον Πολιτισμό: Εχει φύγει το μάθημα του σχεδίου από επιλογής. ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ, αφού ακόμα και αυτό το "επιλογής" με τίτλο "Ευρωπαϊκός Πολιτισμός" ορίζεται ότι θα διδάσκεται από φιλολόγους, δηλαδή θα είναι καθαρά θεωρητικό», τονίζει το ΕΕΤΕ και προσθέτει ότι τα «Τμήματα ενίσχυσης» για το σχέδιο σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προβλέπει το νομοσχέδιο εισάγονται με μια γενική διατύπωση που δε διασφαλίζει μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

«Εμείς λέμε πως οι Τέχνες είναι απαραίτητες για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα από το τι θα ακολουθήσουν στη ζωή τους επαγγελματικά. Και βέβαια για τα παιδιά που προσανατολίζονται σε σχετικές με τις Τέχνες σχολές θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόσθετης εξειδικευμένης διδασκαλίας. Η διδασκαλία της Τέχνης έχει να κάνει συνολικά με την ολοκλήρωση της προσωπικότητας, με την καλλιέργεια βασικών στοιχείων απαραίτητων σε κάθε άνθρωπο: την καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας, της σχέσης με το χώρο, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων», τονίζει το ΕΕΤΕ και συνεχίζει: «Μέσα από τη διαδικασία της καλλιτεχνικής πράξης διαμορφώνονται προσωπικότητες με κριτική σκέψη, με δημιουργικότητα. Είναι φανερό ότι θα πρέπει να ακολουθεί όλη τη Μέση Εκπαίδευση, γιατί είναι καθοριστική ηλικία ως τα 18 για αυτή τη διαμόρφωση».

 

Ριζοσπάστης, 23/8/2013

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γνωρίζετε τι σημαίνει «ωκύμορος» και «ωκυτόκια»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 15 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 15/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...