Thumbnail
Συντονιστικό νηπιαγωγών: Πρόωρη αποχώρηση των νηπίων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων. Προχειρότητα ή οργανωμένο σχέδιο διάλυσης του ολοήμερου νηπιαγωγείου;

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ. Πρόωρη Αποχώρηση των νηπίων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων. Προχειρότητα ή οργανωμένο σχέδιο διάλυσης του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου;

Απίστευτο χάος επικρατεί στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία όλης της χώρας με αφορμή εγκύκλιο, σχετική με την πρόωρη αποχώρηση των νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Η εγκύκλιος είναι ένα πρόχειρο, τηλεγραφικού τύπου «σημείωμα» με Αριθ. Πρωτ. Φ.32/339 /124196 /Γ1 - 11/10/2012 και την υπογραφή του Ειδικού Γραμματέα ΠΕ & ΔΕ, το οποίο φέρει και την ένδειξη «Εξ. Επείγον». Πώς είναι δυνατόν να γίνει άμεση εφαρμογή της εγκυκλίου χωρίς να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία  του Νηπιαγωγείου, τη στιγμή που έχουν εγκριθεί από αρχές Σεπτεμβρίου από τις Σχολικές Συμβούλους Π.Α. και εφαρμόζονται στα Νηπιαγωγεία τα Ωρολόγια Προγράμματα και έχει γίνει σχεδιασμός και προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου;

Ένα από τα σημαντικότερα θέματα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, αυτό της δομής και της λειτουργίας του, αντιμετωπίζεται με προχειρότητα και ανευθυνότητα ή μήπως γίνεται το πρώτο βήμα για τη σταδιακή κατάργηση του θεσμού με τη σημερινή του μορφή επειδή έχει μεγαλύτερο κόστος;

Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για επικίνδυνη εκπαιδευτική πολιτική, που σχεδιάζεται από άτομα και ομάδες στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, που όχι μόνο δε γνωρίζουν βασικά πράγματα, όπως το πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, αλλά αγνοούν τους κανόνες ασφάλειας εκθέτοντας τα παιδιά σε διάφορους κινδύνους και τον/την Νηπιαγωγό της β΄βάρδιας σε αυξημένο εργασιακό κίνδυνο.

Η ενδιάμεση αποχώρηση των παιδιών είναι αντιπαιδαγωγική και δυσλειτουργική[1]. Νηπιαγωγοί και παιδιά θα πρέπει ταχύτατα και με ταχυδακτυλουργικές κινήσεις να διευθετήσουν τα σχετικά με τη λήξη του μεσημεριανού γεύματος, την προετοιμασία και αποχώρηση μιας ομάδας και την προετοιμασία της άλλης ομάδας για χαλάρωση, χωρίς να δημιουργηθεί πανδαιμόνιο στο Νηπιαγωγείο. Η διαδικασία, στην καλύτερη περίπτωση, έχει ως εξής: 13.45 τελειώνει το γεύμα, την ίδια ακριβώς ώρα πρέπει μια ομάδα να πάρει όλον τον «εξοπλισμό» του Ολοήμερου – προσωπικά είδη, δεύτερη τσάντα με το μεσημεριανό φαγητό κ.ά. και να περιμένει για την αποχώρηση, ενώ η άλλη ομάδα θα πρέπει να ετοιμάζει τα σχετικά με τη χαλάρωση –στρώματα, κρεβατάκια κ.ά. Ταυτόχρονα, ο/η Νηπιαγωγός –θυρωρός με τα κλειδιά στο χέρι θα πρέπει να συντονίζει μέσα σε αντιπαιδαγωγικό κλίμα –άλλα παιδιά φεύγουν και άλλα παραμένουν- όλο αυτό το απερίγραπτο χάος. Επισημαίνουμε, ότι το κτιριακό πρόβλημα των Νηπιαγωγείων είναι οξύτατο, οι συνθήκες ασφάλειας σε πάρα πολλές περιπτώσεις οριακές, οι προσβάσεις στο χώρο πολύ δύσκολες και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο να είναι ανοικτές για 15 λεπτά οι πόρτες του Νηπιαγωγείου. Είναι ανεπίτρεπτο ο/η Νηπιαγωγός της β΄ βάρδιας του Ολοήμερου, που είναι μόνος/η  του/της (γεγονός εξαιρετικά επικίνδυνο, το οποίο επανειλημμένα έχουμε επισημάνει), να επιφορτίζεται με την ευθύνη για την ασφαλή ενδιάμεση και τόσο μεγάλης διάρκειας αποχώρηση. Για το λόγο αυτό, απαιτούμε την ευθύνη για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών να την αναλάβουν όσοι σχεδιάζουν εκπαιδευτική πολιτική μ' αυτόν τον παράλογο και επικίνδυνο τρόπο, όλοι αυτοί που αποφασίζουν για τους εκπαιδευτικούς χωρίς τους εκπαιδευτικούς.

Στη δεύτερη περίπτωση, πρόκειται για ολοκληρωμένο σχέδιο κατάργησης του θεσμού.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και το Νηπιαγωγείο μετατρέπεται  σε χώρο φύλαξης.

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο (που καθιερώθηκε και οριστικοποιήθηκε  ως  θεσμός με το Ν2525/97) έχει σκοπό την αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης[2]. Το πρόγραμμά του δεν είναι όπως στο Δημοτικό Σχολείο με διδακτικές ώρες διαφορετικού διδακτικού αντικειμένου, αλλά εκτείνεται  καθόλη τη διάρκεια της παραμονής των νηπίων σ' αυτό. Η υλοποίηση των δραστηριοτήτων είναι σταδιακή. Αρχίζει με την έναρξη και ολοκληρώνεται στο χρονικό διάστημα από 14.30 – 15.45, κατά τη διάρκεια του οποίου γίνεται ανάπτυξη διαθεματικών δραστηριοτήτων, συζήτηση και  αξιολόγηση όλων των ημερησίων δραστηριότητων και προγραμματισμός της άλλης ημέρας[3].

Σύμφωνα με την έως τώρα ισχύουσα νομοθεσία, υπήρχε η δυνατότητα πρόωρης αποχώρησης μεμονωμένων περιπτώσεων παιδιών για σοβαρούς λόγους. Η γενίκευση όμως, της  πρόωρης αποχώρησης για  μεγάλες ομάδες παιδιών, θα δημιουργήσει δυσλειτουργίες στην ομαλή εξέλιξη του προγράμματος, το οποίο θα διακόπτεται απότομα και θα μένει ανολοκλήρωτο. Αυτό δεν είναι παιδαγωγικά ορθό, γιατί ακυρώνονται τα οφέλη που προκύπτουν από τη σωστή και ολοκληρωμένη εφαρμογή του.

  1.  Υλοποιείται το εφιαλτικό σενάριο για την προσεκτικά μεθοδευμένη διάλυση του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Παλιές μνήμες επανέρχονται… Με το Ν1566/85 είχε γίνει προσπάθεια να οργανωθούν Ολοήμερα Νηπιαγωγεία με την μορφή παιδικών κέντρων. Η προσπάθεια απέτυχε, επειδή υπήρξε συντονισμένος αγώνας των Νηπιαγωγών που αρνήθηκαν να ενταχθούν στα παιδικά κέντρα, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα υποβαθμιζόταν ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου και θα περιορίζονταν σε ρόλο φύλαξης των παιδιών[4]

Μετά από 27 χρόνια, επιχειρείται ξανά η υποβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και η μετατροπή του σε χώρο φύλαξης. Πρόκειται μήπως για ένα οργανωμένο σχέδιο κατάργησης του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, που ξεκινά αρχικά με την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου του/της Νηπιαγωγού της β΄ βάρδιας και την αποδόμηση του ισχύοντος Ωρολογίου Προγράμματος και συνεχίζει με τη σταδιακή μείωση οργανικών θέσεων που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε απολύσεις, την αλλαγή της εργασιακής σχέσης και  την πιθανή αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών;

Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο δε θα γίνει «χώρος διερχομένων». Έχει εκπαιδευτικό πρόγραμμα και σκοπό την αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης, την ολόπλευρη αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των νηπίων ηλικίας 4 - 6 ετών στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της ΠΕ, την ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για το Δημοτικό, την ενίσχυση του ρόλου της κρατικής μέριμνας με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών διακρίσεων και την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων[5], αλλά και όλων των γονέων, αφού εγγράφονται νήπια, ανεξάρτητα αν οι γονείς τους εργάζονται ή όχι).

Ζητάμε:

  • από το Υπουργείο Παιδείας την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου με Αριθ. Πρωτ. Φ.32/339 /124196  /Γ1 - 11/10/2012
  • από τη ΔΟΕ να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη μη εφαρμογή της εγκυκλίου έτσι ώστε να ακυρωθεί στην πράξη

 

Συνεχίζουμε να παλεύουμε για :

  • Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή για όλα τα νήπια και προνήπια (4-6 ετών). Όλα τα παιδιά στο δημόσιο νηπιαγωγείο
  • Νομοθετική κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου  των Νηπιαγωγών στα πλαίσια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Ανάκτηση από:

1. 

2,3,4:

Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007, (ΦΕΚ1420/2007 τ.Β΄), Υπουργική Απόφαση: «Ωρολόγιο πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου»

 

 

Να διατηρηθεί μέχρι

 Βαθμός ασφαλείας

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ  ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

 -----

 

Βαθμ. Προτερ.

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

 

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Π/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.

Τμήμα Δ’

 

Μαρούσι, 11-10-2012

Αριθ. Πρωτ. Φ.32/339 /124196      /Γ1

 

 

Ταχ. Δ/νση    : Ανδρέα Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη    : 15180 – Μαρούσι

Ιστοσελίδα      : http://www.minedu.gov.gr

Email              : [email protected]

Πληροφορίες : Κ. Παπαχρήστος

                              Εύα Μιμίνη

Τηλέφωνο       : 210 344 2239/ 2244/ 2246

FAX                : 210 344 3354 / 2241

 Προς:    

 ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

 

ΘΕΜΑ:  «Πρόωρη Αποχώρηση των νηπίων των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων»

 

Ύστερα από ερωτήματα και αιτήματα που υποβλήθηκαν στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. για την «πρόωρη αποχώρηση των νηπίων» από το Ολοήμερο Πρόγραμμα και έχοντας υπόψη τις σημερινές ανάγκες της ελληνικής οικογένειας (διευκόλυνση εργαζόμενων γονέων, κοινή ώρα αποχώρησης με τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία, μεταφορά μαθητών με ενοικιαζόμενα μέσα μεταφοράς κ.λ.π.), σας ενημερώνουμε ότι μπορεί να πραγματοποιείται σε κάθε περίπτωση η πρόωρη αποχώρηση των νηπίων.

 

Ως ενδιάμεση ώρα αποχώρησης ορίζεται το διάστημα από 13:45 – 14:00.

 

  Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει κατατεθεί σχετική Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων/ κηδεμόνων στην/στον Προϊστάμενη/ο του Νηπ/γείου. Για την ενδιάμεση αποχώρηση θα ενη-μερώνεται ο οικείος Σχ. Σύμβουλος και ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπ/σης. Οι εκπαιδευτικοί του ολοήμερου προγράμματος θα εξαντλούν το προβλεπόμενο διδακτικό τους ωράριο.

Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ  Π.Ε. & Δ.Ε

                                                       ΣΩΤΗΡΗΣ ΓΚΛΑΒΑΣ 


[1] Έρευνα του ΙΠΕΜ/ΔΟΕ για τα 800 σχολεία αναμορφωμένου προγράμματος.

[2]http://www.pischools.gr/preschool_education/yp_yliko/odig_oloimerou.pdf

[3] Φ.32/190/81670/Γ1/20-7-2007, (ΦΕΚ1420/2007 τ.Β΄), Υπουργική Απόφαση: «Ωρολόγιο πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου»

 

[4]http://www.pischools.gr/preschool_education/yp_yliko/odig_oloimerou.pdf

[5] Ό.π.

 

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio paideias
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)
Σύμφωνα με το  Υπουργείο Παιδείας τα συνολικά κενά εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται σε 2.785 και 2.907 στη Δευτεροβάθμια...
Υπουργείο Παιδείας: Τα οργανικά κενά εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης (Πίνακες)
μαθητες επί χουντας
Δικτατορία και Σχολείο: Οι αποκαλύψεις ενός σχολικού αρχείου
Η παρούσα διπλωματική εργασία προσεγγίζει την περίοδο της δικτατορίας (1967-74) στη χώρα μας αξιοποιώντας το σχολικό αρχείο. Ειδικότερα επιχειρεί να...
Δικτατορία και Σχολείο: Οι αποκαλύψεις ενός σχολικού αρχείου
συνελευση φοιτητεσ
ΑΕΙ: Τι προτείνουν πανεπιστημιακοί για τους φοιτητές - Και «έξυπνη κάρτα» για σίτιση-στέγαση
Ζητούν και προκήρυξη θέσεων μονίμων στελεχών στα Κέντρα Ψυχολογικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης
ΑΕΙ: Τι προτείνουν πανεπιστημιακοί για τους φοιτητές - Και «έξυπνη κάρτα» για σίτιση-στέγαση